حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/02/13 | 2024/05/02

Logo

ائمه جمعه استان هرمزگان مطرح کردند:

حضور مقتدرانه سپاه در تمامی عرصه‌ها

حضور مقتدرانه سپاه در تمامی عرصه‌ها

ائمه جمعه استان هرمزگان در خطبه‌های این هفته بیان کردند: سپاه در همه عرصه‌های داخلی و بین المللی حضور دارد و این نشان از دوراندیشی امام دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان به سالروز فرمان امام برای تشکیل سپاه اشاره کرد و آن را اقدامی مبارک خواند و افزود: سپاه در همه عرصه‌های داخلی و بین المللی حضور دارد و این نشان از دوراندیشی امام دارد.

 وی با اشاره به سالروز تأسیس حساب ۱۰۰ به دستور امام و با تأکید بر تقویت آن، گفت: این حساب برای کمک به ساخت مسکن محرومان، روستائیان، حاشیه‌نشین‌ها و شهرهای کوچک است که باید تقویت شود، هر میزان که بتوان کمک جمع کرد تهران دو برابر آن را نیز کمک می‌کند که مبلغ خوبی برای ساخت مسکن خواهد بود.

صیانت از گفتمان انقلاب اسلامی هدف تشکیل سپاه 

حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی رودان با پاسخ جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی را دفاعی مشروع در قالب عملیاتی فوق راهبردی و تاریخی دانست و گفت: این اقدام تاریخی دارای زوایای مختلفی است که از یک طرف بزرگ ترین عملیات پهپادی و از طرفی حجم موشک های کروز و بالستیک بود که یا وجود استفاده از تجهیزات متوسط و با فناوری سطح پایین باز هم قدرت پوشالی پدافندی آن‌ها قادر به رهگیری نشد و این در حالیست که هنوز فتاح ها و خرمشهرها در شهرهای موشکی آماده شلیک می‌باشند.

وی افزود: این فقط نمایش قدرت ملت ایران بود و نه اعمال قدرت، لذا اگر روزی مصلحت بر اعمال قدرت باشد دیگر اثری از رژیم خبیث صهیونیستی باقی نخواهد ماند.

امام جمعه رودان با اشاره به پیام‌های این عملیات عنوان کرد: عبور پهپادهایی با سرعت پایین و صدای بالا از سامانه‌های پدافندی ده کشور نشان دهنده قدرت و ابتکار عمل بالای جمهوری اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌هاست که همگان عظمت این عملیات را مشاهده کردند و همه اینها در شرایطی است که اگر جبهه مقاومت وارد عمل می‌شد رژیم صهیونیستی از شمال و جنوب و زمین و هوا و دریا مورد ضربه فلج کننده سنگین رزمندگان مقاومت اسلامی قرار می‌گرفت.

وی با تجلیل از هماهنگی دستگاه دیپلماسی و فرماندهان میدان گفت: رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا یک روز هم قادر به حمایت از خود نیست و به برکت خون شهداء و مجاهدت رزمندگان اسلام امروز قدرت پوشالی این رژیم خبیث فروریخته است که هم در میدان و دیپلماسی از جمهوری اسلامی شکست سنگین خوردند.

حجت‌الاسلام بارانی، هدف از انجام این عملیات را تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونیستی ارزیابی و بیان داشت: ما در این عملیات فقط سیلی زدیم و انتقام خون شهدا نابودی کامل رژیم صهیونیستی و اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است که یقینا به فضل الهی در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

خطیب نماز جمعه رودان، با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: سپاه حافظ عزت و اقتدار ملت ایران است و امروز به برکت پرورش چنین فرزندانی ایرانیان ملتی سرافراز در دنیا هستند و دنیا نیز بداند ملت مومن ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌هاست و سر آشتی با احدی از حامیان رژیم کودک‌کش ندارد و آشکارا اعلام می‌کنیم که اسرائیل باید از بین برود و به لطف الهی از بین خواهد رفت.

وی، هدف از تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صیانت و اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی معرفی و بیان کرد: امروز در کشور سپاه نماد حرکت و اقدام انقلابی و محبوب قلوب ملت ایران است و این ادعا در عرصه‌های مختلفی مانند حرکت جهادی، سازندگی، فرهنگ، حوزه دفاعی اثبات شده است.

پیروزی وعده صادق نتیجه هماهنگی میدان و دیپلماسی

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل (ره) بود امروز بحمدالله به مثابه (کشجره طیبه اصلها ثابت و فرعها فی السما ) با حضور با برکت و مخلصانه خود در عرصه‌های گوناگون مورد نیاز به کشور به یک نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی، اطلاعاتی، فرهنگی و خدمت‌رسانی کارآمد و خستگی‌ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

 

 امام جمعه شهرستان بندرلنگه بیان کرد: در حماسه وعده صادق، در اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم منحوس، سفاک و کودک‌کش صهیونیستی، تحقق اصل هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی جلوه این پیروزی را صد چندان کرد، همکاری نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی به افتخار ملی برای همه ایرانیان منجر شد و شکستی فضاحت بار برای آمریکا و اسرائیل در نشست اضطراری شورای امنیت به بار آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی تصریح کرد: پاسخ ایران به حمله ابتدایی رژیم منحوس صهیونیستی منطبق بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد است، این ماده حق طبیعی دفاع مشروع را برای کشوری که مورد حمله واقع شده به رسمیت شناخته است، با این حال جمهوری اسلامی ایران از سر حسن نیت پیش از آغاز وعده صادق وظیفه شورای امنیت را به سازمان ملل گوشزد کرد اما این شورا عاجز از برقراری صلح و امنیت ادعایی و ناتوان از لگام زدن به اقدامات ضد حقوقی رژیم صهیونیستی حتی از تصویب یک قطعنامه علیه رژیم منحوس صهیونیستی هم امتناع کرد.

رژیم منحوس صهیونیستی کاری از پیش نمی‌برد 

حجت‌الاسلام رحیمی‌راد امام جمعه موقت شهرستان بوموسی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان گفت: بعد از حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، رژیم کودک‌کش صهیونسیتی قصد دارد با چند ریز پرنده در اصفهان و استفاده از رسانه‌های در اختیار خود، اذهان عمومی را توجیه کنند که بازهم کاری از پیش نبردند.

وی افزود: نظام اسلامی همه این عزت را مدیون خون شهدا و امام راحل و شخص شخیص مقام معظم رهبری هست.

باید قدردان رشادت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشیم 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دُری امام جمعه حاجی آباد ضمن تقدير و تشکر از پاسخ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی گفت : عمليات وعده صادق باعث شد که دنیا به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی پی ببرد و این عملیات شیرین و غرورآفرین تسکینی بر دل مظلومان فلسطین و غزه بود.

وی افزود: هر روز صحنه‌هایی از کشته شدن کودکان غزه را مشاهده می کردیم که برای ما مسلمانان خیلی سنگین و دردناک بود و این پاسخ موشکی و پهپادی و وعده صادق شروع مهمی برای پایان رژیم صهیونیستی به حساب می آید که قلب مردم جهان و به ویژه مردم فلسطین را شاد کرد و باعث تقویت روحیه جبهه مقاومت شد‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دُری ادامه داد: این عملیات مهم تاریخ معاصر رو به دو نیم تقسیم کرد، یکی تاریخ قبل از حمله ایران به اسرائیل و یکی دیگر تاریخ بعد از حمله ایران به اسرائیل که معادلات جهانی با این حمله تغییر کرد و امیدی در دل مظلومان جهان پدید آورد.

وی ادامه داد: این پاسخ موشکی و پهپادی اعمال قدرت نبود بلکه فقط یک نمایش قدرت بود و این پیام را به رژیم صهيونيستی و دشمنان جمهوری اسلامی در پی داشت که ایران اسلامی تنها در یک نمایش قدرت اینچنین ضربه محکمی به دشمنان میزند و اگر بخواهد تمام قدرت خود را نشان دهد دشمنان خود را بیش از پیش پشیمان خواهد کرد. 

امام جمعه حاجی‌آباد در بخش دیگری از خطبه ها گفت : یکی دیگر از تفاوت های جمهوری اسلامی ایران با رژیم غاصب صهیونیستی در این است که ما در عملیات وعده صادق عزتمندانه فقط تاسیسات و تجهیزات نظامی این رژیم را مورد هدف قرار داده ایم و به شهروندان اسرائیلی حمله نکرده ایم، اما این رژیم کدوک کش که می‌دانست نمی تواند ضربه ای به حماس وارد کند اقدام به شهید کردن شهروندان و کودکان و زنان فلسطینی کرد و جنایت های بزرگی را علیه مردم مظلوم غزه انجام داد.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ گفت: امام خمینی(ره) در وصف پاسداران فرمودند که شما پاسداران آینه مجسم مظلومیت‌ها و رشادت‌های این ملت بزرگ در صحنه نبرد در تاریخ مصور انقلاب هستید و از این کلام امام بزرگوار می‌توان به جایگاه پراهمیت سپاه پاسداران پی برد و همه ما نیز باید قدردان رشادت‌ها و دلاوری‌های این پاسداران عزیز باشیم.

عملیات وعده صادق نمایش قدرت بود 

آیت الله محسن ابراهیمی در خطبه‌های نمازجمعه میناب با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: سپاه و نیروهای مسلح ما نشان دادند که ما می‌وانیم مستقیم ازکشوروخودایران دفاع کنیم و از گنبد آهنین و هر نوع پدافندی عبور کنیم، این عملیات وعده صادق؛ نمایش قدرت بود.

وی افزود: سپاه، نهاد مکتبی برای صیانت و اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی ایران تشکیل شده است، سپاه پاسداران نماد حرکت و اقدام انقلابی است که با حضور با برکت درعرصه های مختلف کشور نظامی، امنیتی،اطلاعاتی، سازندگی و فرهنگی خستگی‌ناپذیر تشکیل شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از