حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/02/19 | 2024/05/08

Logo

با شعار «رودان قطب لیموی ایران»؛

جشن شکرگزاری لیمو در رودان برگزار می‌شود

جشن شکرگزاری لیمو در رودان برگزار می‌شود

جشن شکرگزاری محصول لیمو با شعار «رودان قطب لیموی ایران » با مشارکت کشاورزان رودانی در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ مصیب داوری صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان رودان گفت: به همت صنف کشاورزان شهرستان رودان مقرر شده است که جشن شکرگذاری لیموترش و دیگر محصولات رودان را برگزار کنیم و به‌منظور ارج‌نهادن به تلاش‌های صادقانه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، اولین جلسه را با این قشر برگزار کردیم.
 وی افزود: هدف از برگزاری این‌گونه جشنواره، معرفی محصول لیموترش به‌عنوان برند شهرستان رودان و جذب سرمایه‌گذار در جهت احداث صنایع بسته‌بندی، فراوری محصول و حذف دلالان و واسطه‌ها برای این محصول مهم است.
 دبیر جشنواره لیموترش رودان ادامه داد: جشن‌هایی که بر پایه کشاورزی به مدت سه روز برپا می‌شود، دارای پیام نشاط و پویایی در بین تولیدکنندگان لیمو و دیگر محصولات است.
 داوری در این جلسه نیز عنوان کرد: ۴۷ درصد لیموترش کشور و ۲درصد لیموترش جهان محصول رودان است.
 وی گفت: خیلی خرسندیم که اولین جلسه برگزاری این جشنواره را با خبرنگاران برگزار می‌کنیم و سطح زیر کشت این محصول بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار است و مکزیکین لایم، لیسبون، خارکل و پرشین لایم از انواع لیموترش‌های زیر کشت در شهرستان رودان است.
 دبیر جشن شکرگذاری لیموترش رودان بیان کرد: لیموترش شهرستان رودان، در هر چهار بخش مرکزی، بیکاه، جغین و رودخانه کشت می‌شود و بیش از ۱۰۰ هزار تن از اوایل خردادماه تا مهرماه این محصول برداشت می‌شود.
 یعقوب شمس‌الدین مدیرعامل اتاق صنف کشاورزی نیز در این جلسه با بیان این نکته که اتاق اصناف تمام تلاش خود را برای برگزاری این جشنواره انجام خواهد داد بیان کرد: در این سال‌ها یکی از مشکلات باغداران قیمت لیموترش است که با آغاز برداشت این محصول به دغدغهٔ اصلی مردم تبدیل می‌شود چرا که این محصول به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط نزدیکی با سفرهٔ خانواده‌های رودانی دارد.
 وی از تمامی باغداران درخواست کرد که برای برگزاری این جشنوارهٔ مهم و تأثیرگذار با اتاق صنف کشاورزی همراه باشند و جهت معرفی این محصول به نام شهرستان رودان تلاش کنند.
 در پایان این جلسه که معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی فرمانداری جناب آقای آزادی نیز حضور داشت پیشنهاد داده شد که جشنواره در روزهای سی‌ام خرداد تا اول تیرماه سال جاری به مدت سه روز در شهرستان رودان برگزار شود.
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از