حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/17 | 2024/05/06

Logo

امامان جمعه هرمزگان مطرح کردند؛

حمایت از کارگران رونق تولید به دنبال دارد

حمایت از کارگران رونق تولید به دنبال دارد

امامان جمعه هرمزگان با بیان اینکه حمایت از کارگران رونق تولید به دنبال دارد، گفتند: چرخ اشتغال و تولید در کشور به همت کارگران می‌چرخد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ امامان جمعه هرمزگان با بیان اینکه حمایت از کارگران رونق تولید به دنبال دارد، گفتند: چرخ اشتغال و تولید در کشور به همت کارگران می‌چرخد.

عدالت در دستمزدها باید موردتوجه قرار گیرد


 امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدای مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند و کارگران دو جهاد دارند؛ لذا مجاهدان عرصه اقتصاد هستند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل شریف است و نقشی بی‌بدیل در اقتصاد دارند، ظرفیت دارند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
 وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم‌توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین قانون در حقوق دستمزدها برای این قشر شریف است، چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند. 
 
 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان کارگران سهم بسزایی در تولید دارند از لحاظ دستمزد نیز باید بیشتر موردتوجه قرار گیرند و این مطالبه همه است و در آینده نگاه متفاوت شود و عدالت حقوقی در دستمزدها باید در کشور مورد بازبینی قرار گیرد.

کارگر و کارآفرین در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

 خطیب جمعه شهرستان جاسک با اشاره به روز جهانی کار و کارگر با بیان اینکه حال خوب کشور با حال خوب کارگران سنجیده می‌شود، اظهار کرد: اسلام برای کار و عمل ارزش و احترام ذاتی قائل است و بر اساس آموزه‌های قرآنی و روایی تلاش هر فرد برای کسب روزی و نان حلال همچنین عبادات عمل صالح محسوب می‌شود. 
 
 حجت‌الاسلام ذاکری با بیان اینکه مقام کارگر باید در جامعه ارج نهاده شود، گفت: بوسه پیامبر بر دستان پینه‌بسته یک کارگر بالاترین تجلیل از کار و کارگر است.
 
 امام‌جمعه بندر جاسک کارگر و کارآفرین را خط مقدم جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان بر ملت ایران برشمرد و گفت: کارگر ماهر باروحیه و پر انگیزه رکن جهش تولید است.
 
 وی تصریح کرد: مسئولین باید با ارتقای مهارت‌های شغلی، ایمنی نیروی کار آینده و بیمه شغلی کارگر، آینده شغلی کارگران فراهم کنند.
 
 به گفته عباس ذاکری، مسئولان نسبت به تحقق شعار سال با شناسایی و تبیین زمینه‌های مشارکت مردم در تولید، کمک به تولیدات خانگی و صنایع‌دستی، ایجاد شرکت‌تعاونی، تقویت فعالیت‌های کشاورزی و دامداری وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

کارگران ستون اصلی تولید در کشور هستند

امام‌جمعه شهرستان به راه‌های تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) پرداخت گفت: رسانه‌ها در روایت‌سازی صحیح و فرهنگ‌سازی از شعار سال، حکمرانان در جهت‌گیری سیاستی و برنامه‌ای خود بر اساس شعار سال، قانون‌گذاران در حمایت جدی‌تر از بخش مردمی در تولید، قوه قضاییه و دولت در رفع موانع حضور مردم در تولید، وزارت تعاون و کار در راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی برای جذب سرمایه‌های خرد و قراردادن آنها در مسیر تولید، وظایف سنگینی دارند.
 
حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا گفت: در شهرستان پارسیان امکان تولید آبزیان از یک سو و از سویی امکان افزایش چندبرابری تولید در کارخانه‌ها و صنایع در منطقه ویژه انرژی بر پارسیان این شهرستان را به یکی از امید استان به تحقق شعار سال تبدیل کرده و ازاین‌رو باید در این سال به پارسیان نگاه ویژه شود.

 وی به سفر ریاست‌جمهور به کشورهای همسایه از جمله پاکستان به‌عنوان یک کشور مهم و تأثیرگذار در تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: با این سفر توطئه دشمنان در ایجاد تنش‌های بین دو کشور خنثی شد.

سهل‌انگاری در موضوع کارگران قابل‌قبول نیست

امام جمعه رودان با تبریک روز جهانی کار و کارگر ضمن بیان فضائل کارگر و کار از نگاه اسلام بیان کرد: نگاه اسلام به این مقوله بسیار متفاوت از نگاه غرب است و به برکت همین نگاه شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر در پس از انقلاب هستیم به‌گونه‌ای که در مکتب امامین انقلاب کارگر عنصری ارزشمند و رزمنده میدان جهاد اقتصادی معرفی شده است.


 حجت‌الاسلام بارانی با تأکید بر توجه دستگاه‌های متولی بر نظارت و حمایت از حق کارگران خاطرنشان کرد: حقوق مکفی، امنیت شغلی و توانمندسازی علمی و بیمه کارگران از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه بشود و غفلت و سهل‌انگاری در موضوع کارگران قابل‌قبول و اغماض نخواهد بود.

همه دنبال ایجاد حماسه‌ای در عرصه اقتصاد باشند

 امام‌جمعه کیش گفت: نهم اردیبهشت هم روز شوراها است شورا و مشورت مورد تأکید اسلام هست در قانون اساسی جمهوری اسلامی هم بر شوراها تأکید شده و از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور شوراها هستند شوراها باید زمینه مشارکت مردم و اداره امور جامعه را فراهم کنند و موجب ارتقای کیفیت سطح زندگی مردم در جامعه باشند. 
 
 
 وی خاطرنشان کرد: دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ سالروز عملیات بیت‌المقدس بوده است که نتیجه آن در سوم خرداد فتح خرمشهر بوده است این یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین عملیات جمهوری اسلامی ایران بود که حداقل دو لشکر عراق منهدم و ۵۴۰۰ کیلومترمربع آزاد شد و مهمی چون خرمشهر و پاوه و پادگان حمیدیه آزاد شد و فاصله لشکر دشمن با اهواز و اطراف اهواز به‌قدری شد که اهواز از برد توپخانه دشمن خارج شد و دستاوردهای فراوانی هم برای جمهوری اسلامی داشته است. 
 
 بی نیاز گفت: در هشت سال دفاع مقدس با حماسه‌آفرینی مردم و مسئولان توانستیم پیروزی‌های بزرگی به دست بیاوریم امروز هم جبهه جنگ و جهاد ما جبهه اقتصادیست و همه مسئولان و همه دست‌اندرکاران ان‌شاءالله باید به دنبال ایجاد حماسه‌ای در عرصه اقتصاد باشند. 

پاسداری از خلیج‌فارس دفاع هویت ملی ایرانیان است

امام‌جمعه بندرخمیر بیان کرد: اتفاقات امیدبخش و مهمی در دوره جدید شورای شهر و روستاها افتاده است؛ اما گله‌ای داریم و آن اینکه بعد از گذشت بیش از دو سال همچنان شورای شهرستان نتوانسته دفتری برای خود که مردم و سایر شورهای روستاها مراجعه کنند ایجاد کند.
 
 حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: روز خلیج‌فارس، این روز که روز اخراج استعمارگران پرتغالی است در تاریخ ایران عزیز یکی از جلوه‌های شکوهمند مبارزه با اشغال بیش از یک قرن است.
 
 وی اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی برای تحریف نام خلیج‌فارس تلاش‌های زیادی شد؛ اما آنچه بدخواهان هویت ملی ما می‌شود اقتداری است که امروز در این خطه نیلگون برای کشور رقم خورده است.

عملیات «وعده‌صادق» ابهت پوشالی صهیونیستی درهم کوبید

حجت‌الاسلام رنجبری در خطبه‌های نمازجمعه میناب نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی و پرهیز از گناه توصیه کرد.
 
 وی افزود: تحقق شعار امسال جهش تولید قطعاً با کار و کارگران از بخش مردم بیشتر دیده شوند و موردتوجه قرار گیرند که از آن جمله این بخش‌های کارگری مؤثر تعاونی‌ها، بنگاه‌های خرد، کشاورزی و مشاغل خانگی هستند.
 
 امام‌جمعه موقت میناب به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و روز کارگر و هفته معلم و روز ملی خلیج‌فارس تبریک گفت.
 
 امام‌جمعه موقت میناب از برپایی میز خدمت توسط دستگاه قضا در نمازجمعه میناب و رفع مشکلات قضایی مردم قدردانی کردند.
وی همچنین از بازدید میدانی سرپرست فرمانداری ویژه میناب از روستاهای صعب‌العبور شهرستان میناب از توابع بخش سندرک تقدیر و مایه خرسندی مردم بخش سندرک عنوان کرد.

مرگ تدریجی اسرائیل در حال موقع است

 امام‌جمعه موقت بخش رودخانه رودان ادامه داد: برای اثبات این ادعا به قضیه‌هایی که در سراسر جهان نگاه کنید در همین روزها در بیش از ۴۰ دانشگاه کانادا و آمریکا تحصن دانشجویان و تمام کشورهای دنیا به‌خصوص کشورهای آزادی‌خواه علیه رژیم صهیونیستی بیانیه دادن و آن را محکوم و این سیلی کمر شکنی که در وعده صادق به آمریکا و اسرائیل زد دردش را در این روزها بیشتر احساس می‌کنند چرا که رژیم صهیونیستی در بحران مطلق فرورفته و مقام معظم رهبری فرمودند؛ رژیم صهیونیستی در بیرون آمدن از بحران دچار بحران شده و مرگ تدریجی اسرائیل در حال موقع است.

 حجت‌الاسلام سالاری گفت: ۱۲ اردیبهشت‌ماه سالروز شهید مطهری و روز معلم است و شهید مطهری در نگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری یک شخص نبود یک گفتمان و یک جریان بود و بصیرت از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان می‌دانستند و بصیرت یعنی قدرت تشخیص، شناخت پدیده‌های اجتماعی و سیاسی، توانمندی در تحلیل صحیح آن، موعظه گیری درست و به هنگام در مواجهه با آن که امروزه نیاز مردم و انقلاب اسلامی و جوانان ماست.

 وی خاطرنشان کرد: در این زمان که بمباران اخبار و اطلاعات و سرعت انتشار و انتقال آن‌ها در بسیاری از مواقع فرصت تجزیه‌وتحلیل از ذهن انسان می‌گیرد و به او فرصت فکرکردن نمی‌دهد باید مطهری وار با پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخورد کرد.

کارگر ستون و محور تولید است

امام‌جمعه حاجی‌آباد گفت: در مناسبت‌ها اشاره‌ای به اهمیت کار شورا داشت و همچنین روز ملی خلیج‌فارس که روز بیرون‌کردن پرتغالی‌ها از کشور بوده است و این خلیج همیشه خلیج‌فارس باقی می‌ماند.

 وی به مناسبت هفته کار و کارگر اشاره کرد که کارگر ستون و محور تولید است و طبق فرمایش رهبر برای داشتن اقتصاد پیشرفته و مستقل و رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد.
 امام‌جمعه حاجی‌آباد به مناسبت روز شهادت شهید مطهری و روز معلم بیان داشت: باید قدردان زحمات معلمین باشیم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری سازنده نسل آینده کشور و نیروی انسان هستند.

سوخت‌برها امنیت را به مخاطره انداخته‌اند

حجت‌الاسلام حسین غلامی امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بشاگرد اظهار داشت: شورای تأمین استان در رأس استاندار امنیت مردم بشاگرد و بخش سندرک را با کنترل وانت‌های سوخت بر برقرار کند و بیشتر از این شاهد تلفات جانی عزیزانمان نباشیم.
 
 وی افزود: غالب محلات بخش سندرک و هشت بندی دانش‌آموزان امنیتشان با خطر برخورد با این وانت‌ها مواجه است.
 
 امام‌جمعه بشاگرد با اشاره به نهم اردیبهشت‌ماه، روز جهانی کارگر، گفت: تعریف زبانی از کارگر خوب، اما ناکافی است و مسئولان باید تلاش کنند زندگی کارگر با امنیت شغلی و رفاه در زندگی ارتقا پیدا کند.

بصیرت اصلی‌ترین ویژگی شخصیتی شهید مطهری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شریفی در خطبه نمازجمعه این هفته شهرستان بندرلنگه اظهار کرد: مسئله حجاب یک چالش تحمیلی است؛ یعنی اولاً این مسئله ذاتی نیست؛ بلکه عرضی است ثانیاً در بدنه جامعه و در میان مردم کشور عزیزمان در مقوله حجاب و عفاف دوگانگی و دوقطبی واقعی وجود ندارد و اکثریت بلکه قاطبه مردم در ضرورت التزام بر این فریضهٔ الهی که ضامن بقای بسیاری از ارزش‌های دینی و تمدنی است با هم یک‌صدا، همراه و متفق هستند.


وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی الامام خامنه‌ای مدظله‌العالی مسئله اصلی در وعده صادق تعداد موشک‌های شلیک شده یا اصابت به اهداف موردنظر نیست؛ بلکه مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایت‌کار است مسئله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.


شریفی عنوان کرد: شهید مطهری نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد هم امام راحل (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را بصیرت دانسته‌اند، چون بصیرت نیاز مبرم و همیشگی ملت انقلابی ایران است به همین نسبت تخلق به الگوی شخصیت بصیرت مدار شهید مطهری نیز برای جامعه ما اهمیت پیدا می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از