حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/02/28 | 2024/05/17

Logo

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش:

طرح نور حیا را در جامعه منور می‌کند

طرح نور حیا را در جامعه منور می‌کند

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طرح نور مانند چراغی روشن در جامعه امروز حیا را منور می‌سازد.

فاطمیان پور در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» در مبحث حجاب اظهار کرد: حجاب یک رفتار است، متأسفانه در عنصر حجاب یک خاک‌ریزهای اولیه را ازدست‌داده‌ایم.
 
 وی افزود: مثل این می‌ماند که دشمن از مرز خرمشهر وارد کشور شود و شما مرزهای اولیه را از دست دادید، و دشمن به مرکز شهر نزدیک می‌شود و سقوط پیدا می‌کند به جایی لاجرم لازم است که شما با تمام قوا جلوگیری بکنید و این اتفاقی که امروز دارد در جامعه ما رخ می‌دهد، ناشی از خاک‌های است که قبلاً از دست دادیم، زمانی که سبک زندگی تغییر می‌کند، زمانی که ایمان‌ها کاسته می‌شود و رفتار ما جور دیگری شکل می‌گیرد این هنجارشکنی ظهور می‌کند و زندگی نوجوانان و جوانانمان در یک جای دیگر طراحی می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: آخر این مسئله همان مدلی است که آنها طراحی می‌کنند، ما مواجه با یک بحث پیچیده و هوشمند در کشور هستیم، ما بعد از مدتی که شروع کردیم به حوزه سازندگی به همان اندازه که توجه به حوزه سرمایه‌گذاری توسعه و سدسازی کردیم، به عنصر فرهنگ توجه نکردیم! اتفاقاً می‌خواهم عرض کنم که عین همین موضوع در جزیره کیش اتفاق افتاده است. آن زمانی که شروع به رشد توسعه شد، به سرمایه‌گذاری شد، توجه به بسترهای اجتماعی و فرهنگی نشد و همپای توسعه به تعبیر دوستان و به تعبیر درست مقام رهبری پیش نرفت در کنارش ضمیمه‌های فرهنگی شکل نگرفت.
 
 وی ادامه داد: دختر ما در مدرسه در دبستان، در راهنمایی در دبیرستان با معارف آشنا نشد! واقعاً توقعی نمی‌رود، به کسی که در این فضا رشد نکرده است انتظار برود. جلسه‌ای خدمت دوستان در تهران عرض کردم، یک جلسات محتوایی دعوت می‌کرد به نام جنگ نرم و اینها ما هم عضو آن جلسه بودیم به دوستان عرض کردم گفتم زمانی که دانش‌آموز ما در فضای تلفن همراه زندگی می‌کنند، آنجا موسیقی‌اش را می‌شنوند، لباسش را انتخاب می‌کنند و فیلمشان را می‌بینند، رفتارشان را تنظیم می‌کنند با رفتار هنرپیشه‌ها در خانه شبکه ماهواره وجود دارد و پدر و مادرش چیزی از فرهنگ یاد نگرفتند و در حقیقت آنچه که در ارتباط با بیرون دارند صرفاً یک مدرسه کاملاً خنثی است.
 
 فاطمیان پور خاطرنشان کرد: آنچه که از جمهوری اسلامی شنیده‌اند اختلاس، دزدی بوده خوب توقع بیشتر از این نمی‌رود ما مواجه هستیم، با آن اتفاقی که مقام رهبری راجع به سوریه فرمودند به تعبیری فرمودند و به حاج‌قاسم فرموده بودند که تلاش بکنید کمتر شهید بدهید کمتر بکشید، چون آنها هم خیلی‌شان خیال می‌کنند کار درستی دارند انجام می‌دهند این الان جهالت مدرن است، آنها فکر می‌کنند الان آزادی‌شان سلب شده نمی‌فهمند آزادی یعنی چه؟ کار خیلی سخت می‌کنند. خیلی کار دوستانی که در طرح نور تلاش می‌کنند دشوار است و طرح نور مانند چراغی روشن در جامعه امروز حیا را منور می‌سازد.
 
 وی تأکید کرد: مدیریت این کار واقعاً زحمات دوستان زیادی را دربرگرفته که واقعاً اگر خداوند متعال کمک کند که تا امروز در بحران‌ها خدا کمک کرده پیروز خواهیم شد و این وعده را داده‌اند. به دوستان عرض می‌کنم بعضی مواقع حس می‌کنند چیزی درست نمی‌شود، خدا عنایت کرده به ایشان بر اساس آموزه‌های قرآنی نداریم که حالا چه عنایتی خدا به ایشان کرده حداقل بحث آموزه قرآنی حرف می‌زند تدبیر جمع خواهد شد؛ ولی جمع‌شدن واقعاً جز اینکه شماها هوشمند باشید و خدا کمک کند چیز دیگری باعث پیروزی و ظفر در این عملیات نخواهد شد. 
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از