حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

مدیرکل کانون پرورش فکری:

بهبود فضای سبز کانون‌های پرورشی فکری پیگیری شود

بهبود فضای سبز کانون‌های پرورشی فکری پیگیری شود

مدیرکل کانون پرورش فکری گفت: طرح‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شورای شهر بندرعباس به صورت جدی پیگیری شود.

 به پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، پروین پشت‌کوهی، در نشست مشترک با اعضای شورای شهر بندرعباس ضمن قدردانی از تشکیل جلسه گفت: همکاری و مشارکت اعضای شورای شهر بندرعباس و مسئولان شهرداری در سال گذشته بسیار به توسعه، به سازی و بهبود فضای سبز مراکز کانون پرورش فکری کمک کرده است.

 پشت‌کوهی با بیان اینکه کانون پرورش فکری هرمزگان توانسته جایگاه خوبی در سطح کشور داشته باشد، عنوان کرد: کانون هرمزگان، تنها استانی است که سند راهبردی خود را بر اساس سند بالادستی تنظیم کرده و در حال اجراست و همچنین در حوزه علم و فناوری و گسترش فعالیت‌ها در مرکز تخصصی علوم و رباتیک، دو عضو کانون هرمزگان به جشنواره جهانی رباتیک راه یافته‌اند که تنها نمایندگان کشور در این رویداد جهانی هستند.

 وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های کانون گفت: یکی از دیگر فعالیت‌های اثرگذار، نمایش است. سال گذشته تماشاخانه ما ۶۰ اجرا و ۴۰ هزار تماشاگر داشته است. نمایش به‌عنوان ابزاری هنری در تربیت کودکان و نوجوانان در محتوا بسیار حائز اهمیت است و نیاز است از نظر تربیتی نمایش‌های کودک و نوجوان قبل از اجرا توسط کانون به‌عنوان مرجع حوزه کودک و نوجوان بازبینی شود.

 مدیرکل کانون پرورش فکری با اذعان اینکه قصه‌گویی، فعالیتی است که در آگاه‌سازی، رشد و تربیت کودکان و نوجوانان نقش مهمی دارد اظهار کرد: قصه‌گویی، فعالیتی است که در آن بر اعتمادبه‌نفس، عزت‌نفس، بیان و زبان بدن قصه‌گو کار می‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی از پیشنهادهایی ما برای تابستان امسال، جشنواره قصه‌گویی محله‌ای است. می‌توان از فضای بوستان‌ها برای گردهمایی خانواده‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی استفاده کرد؛ و این مستلزم همکاری شهرداری با کانون است.

 وی بیان کرد: در کانون سواد اقتصادی کودکان و نوجوانان نیز پرورش می‌یابد و آنها را با کارآفرینی آشنا می‌کند.

 پشت‌کوهی تأکید کرد: باید برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیار دقیق برنامه‌ریزی شود و نظارت ویژه‌ای بر کتاب‌های کودک و نوجوان انجام شود.

 وی ادامه داد: جشنواره مجسمه شهر من می‌تواند به مجسمه‌های شهر هویت دهد و از آسیب رساندن به اموال عمومی جلوگیری کند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان با اشاره به اینکه کانون هرمزگان یکی از درگاه‌های مجوز صدور اسباب‌بازی در کشور را دارد، گفت: با اسباب‌بازی می‌توان سبک زندگی را آموزش داد و سواد رسانه‌ای والدین و فرزندان را توسعه داد. کار کودک در هر زمینه‌ای که باشد باید نتیجهٔ تربیتی داشته باشد.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهر بندرعباس نسبت به همکاری و مشارکت شهرداری و سایر نهادها در برگزاری اولین نمایشگاه کتاب و اسباب‌بازی کودک و نوجوان تأکید کرد.

 مدیرکل کانون هرمزگان در نشست مشترک با شورای شهر بندرعباس طرح‌های گذر کودک، جشنواره مجسمه‌های شهر من، جشنواره قصه‌گویی محله‌ای، برنامه‌ریزی اوقات فراغت در محلات کم‌برخوردار و فرهنگسراها، آموزش مربیان، راه‌اندازی قفسه کتاب کودک و نوجوان، حمایت و تولید نمایش کودک و نوجوان، برگزاری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان و برگزاری نمایشگاه اسباب‌بازی به‌عنوان پیشنهادها فرهنگی حوزه کودک و نوجوان به اعضای شورای شهر بندرعباس اعلام کرد.

 گفتنی است، اعضای شورا ضمن قدردانی نسبت به حمایت و اجرای طرح‌ها قول مساعدت داده و در این نشست مصوب شد طرح‌های پیشنهادی کانون هرمزگان در اعضای کارگروه شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شهرداری به‌صورت جدی پیگیری شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از