حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

تدارک اطعام خانگی غدیریه در هرمزگان مهیا شود

تدارک اطعام خانگی غدیریه در هرمزگان مهیا شود

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در جلسه ستاد دهه امامت و ولایت گفت: امسال به گونه‌ای برنامه‌ها تدارک دیده شود که زمینه اطعام خانگی غدیریه مهیا شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امروز در نشست ستاد دهه ولایت و امامت در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد،  اظهار داشت: با تمسک به آیه کریمه « قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا / بگو که من به یک سخن شما را پند می‌دهم و آن سخن این است که شما خالص برای خدا دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها قیام کنید» کار تشکیلاتی را از مصادیق  حرکت بسوی خدا دانست.

وی افزود: ستاد غدیر کار تشکیلاتی را با نهادها و دستگاه‌های مختلف و به‌صورت هماهنگ و منسجم اجرا کرده و در سال‌های گذشته موفقیت‌های  در انجام برنامه‌ها داشته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: غدیر باید به‌صورت یک فرهنگ عام در جامعه مطرح شود و مانند عاشورا مردمی برگزار شود.

عبادی زاده بیان کرد: چند سالی است که فرهنگ اطعام غدیریه در کشور آغاز شده است و باید این فرهنگ به سمت اطعام خانوادگی نیز گسترش یابد و کسانی که می‌توانند از فامیل و دوستان و آشنایان خود دعوت و آنها را در این روز مبارک اطعام کنند.

وی اظهار کرد: امسال در کنار برنامه‌های فاخر غدیر، از طرح قرآن و غدیر نیز باید بهره برد و کرسی‌های تلاوت در مساجد راه‌اندازی شود.

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: در سال جاری نیز برگزاری همایش‌های تبیینی و آگاه سازی با دعوت از اندیشمندان اسلامی در درون کشور در ایام دهه ولایت و امامت استفاده شود .

عبادی‌زاده تاکید کرد: برای آشنایی کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌ریزی‌های اتفاق افتد که فرهنگ غدیر در این دهه به این قشر نسل جدید بازگو شود.

وی اضافه کرد: پیاده‌روی روز غدیر در هرمزگان توسعه و گسترش دهیم و باعث جمع شدن مردم به صورت دسته‌روی برای بهتر برگزار شدند انجام شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از