حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

لطفاً صداهای مخالف را خاموش نکنید؛

فدراسیون تنیس در دام انحصارگرایی!

فدراسیون تنیس در دام انحصارگرایی!

انتخابات فدراسیون تنیس وارد فضای متفاوتی شده که انتخابات‌های سالیان نه‌چندان دور را متبادر ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» ؛به نقل از راه دانا؛ پیش‌تر در ادوار مختلف مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی، تک‌صدایی و دوری از تکثر و تضارب آرا باعث شده بود تا اکثر انتخابات‌های فدراسیون‌ها به شکل تک کاندیدایی اداره شوند و هیچ انتخاباتی به شکل واقعی معنی انتخابات پیدا نکند؛ چرا که با چینش اعضای مجامع و هم‌چنین فقدان ضداهای مختلف، رئیس از قبل مشخص شده باشد.

پیش‌تر در فدراسیون‌های مهمی مانند تکواندو، جودو، بدنسازی و پرورش‌اندام، ورزش‌های سه‌گانه، نجات غریق و غواصی و ... تک‌صدایی و عدم ورود نامزدها به مجامع انتخاباتی؛ باعث آن شده بود که برخی از رؤسای فدراسیون‌ها بالف بر یک دهه و چه بسا در نزدیکی 3 دهه بر مسند قدرت قرار داشته باشند و این طور متبادر شود که فقط قدرت‌های ماورایی قادر به حذف آن‌ها از صحنه قدر هستند.

در دوره جدید و با تصحیح اساس‌نامه فدراسیون‌ها و آئین‌نامه‌های انتخاباتی، رنگ و بوی تضارب آرا و دموکراسی تا حد بسیار زیادی به مجامع انتخاباتی برگشت و شاهد تغییر روسای فدراسیون‌های مهمی بودیم که پیش‌تر کسی قادر به جابه‌جایی آن‌ها نبود و اراده‌شان از اراده مجمع قوی‌تر به‌نظر می‌رسید اما انگار باز هم وارد همان چاه ویل شده‌ایم.

انتخابات فدراسیون تنیس قرار است اول خردادماه با حضور تنها 2 کاندیدا برگزار شود؛ یکی داوود عزیزی رئیس فعلی فدراسیون و دیگری اشرف گنجویی نایب‌رئیس فعلی فدراسیون. در همان نگاه اول مشخص است که خبری از تغییر روش و تحول در فدراسیون نیست و حتی یک نگاه متفاوت هم به این مجمع راه داده نشده تا عملاً راهی برای تضارب آرا باقی نماند.

سازوکار ورود نامزدها به کارزار انتخاباتی و خروجی از آن که مانند یک قیف ورودی‌اش سهل و خروجش دشوار و غیرممکن شده، همگان را بر آن داشته که هنوز هم در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد و در برخی از فدراسیون‌های خبری از داغ‌تر شدن تنور انتخابات و بالا رفتن احتمال تغییر و تحول که نیست، هرگز هم نخواهد بود.

در شرایطی که این فدراسیون پیشتر با ریاست رئیس قبلی‌اش که انتسابات سببی و نسبی متفاوتی داشت به محل رکود مدیریتی تبدیل شده بود، حالا انگار باز هم همان راه سابق را می‌رود و در این انتخابات هم خبری از حتی یک کاندیدا برای شکل کار هم که شده نخواهد بود.

بدون تردید کارنامه داوود عزیزی در مدتی که سکان ریاست فدراسیون تنیس را برعهده داشت، خالی از اشتباه و ایراد نیست و به طور قطع موفقیت‌هایی هم داشته اما این که مدخل و ورودی انتخابات‌ها به حدی سخت شود که برخی نتوانند بیایند و یا این که پشتوانه برخی نامزدها به گونه‌ای قوی باشد که کسی برای خودش رأی متصور نشود، به سود وزارت ورزش و جوانان نیست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از