حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

وقتی بهار قرآن و طبیعت تلفیق می‌شود؛

برپایی کلاس‌های قرآن‌محور تا برپایی ایستگاه‌های شادی

برپایی کلاس‌های قرآن‌محور تا برپایی ایستگاه‌های شادی

در تلاقی بهار طبیعت و قرآن مبلغان دین از این فرصت استفاده کرده و مفاهیم دینی و قرآنی را در قالب پاتوق‌های قرآنی، برپایی ایستگاه صلواتی، ایستگاه‌های شادی و... در مکان‌های گردشگر‌پذیر در حال اجرا هستند.

به گزارش خبرمگار حوزه فرهنگی‌ پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ هرمزگان که هر ساله در تعطیلات نوروزی میزبان خیل عظیمی از گردشگران است در تعطیلات نوروز امسال نیز میزبان گردشگران و توریست‌هایی است که از نقاط دور و نزدیک برای گذراندن اوقاتی سرشار از شادی به شهر ساحلی بندرعباس آمده‌اند.

 

در استان هرمزگان همزمان با تعطیلات نوروز و تلاقی بهار طبیعت با بهار قرآن مبلغان دین از این فرصت استفاده کرده و مفاهیم دینی و قرآنی را در قالب پاتوق‌های قرآنی، برپایی ایستگاه صلواتی، ایستگاه‌های شادی و... در مکان‌های گردشگر‌پذیر در حال اجرا هستند.

معصومه هوشمند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پاتوق‌های گفتگو از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال جاری در سطح شهرستان بندرعباس آغاز و تا دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. 

 

وی افزود: پاتوق‌های گفتگو در اماکنی چون ساحل و محل‌های اسکان میهمانان نوروزی با موضوعات مختلف برگزار می‌شود. 

 

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: عظمت خدا، یکی از موضوعاتی است که در قالب پاتوق گفتگو به جامعه هدف ارائه شد. 

 

هوشمند ادامه داد: در پاتوق‌های گفتگو، موضوعات با توجه به ۵۰ فراز قرآنی زندگی با آیه‌ها از کتاب مسطورا مطرح و پیرامون آنها بحث می‌شود، در کنار این پاتوق‌ها، سعی شده برنامه‌های دیگری نیز اجرا شود، مثل راه‌اندازی غرفه کودک و نوجوان که هر روز سعی می‌کند همین داستان‌ها را با زبان کودکی برای نونهالان بیان کند.

 

 و ی همچنین گفت: در این غرفه از دیگاه کودکان نیز به طرح بزرگ مسطورا یا زندگی با آیه‌ها و بحث تدبری آن پرداخته می‌شود، علاوه بر این‌ها مسابقه نقاشی نیز در غرفه کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

 

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان از برپایی غرفه مشاور خانواده در این ایام خبر داد و افزود: یک مبلغ و چندین طلبه در این غرفه حضور می‌یابد و به خانواده‌ها مشاوره‌های لازم ارائه می‌دهند. 

 

هوشمند تصریح کرد: در کنار همه این برنامه‌ها، سعی کرده‌ایم ویژه برنامه‌هایی تهیه و اجرا کنیم، به عنوان مثال، در شب هشتم ماه مبارک تعداد ۵۰ نفر از روزه‌اولی‌ها دعوت شده‌اند که برنامه‌هایی برای آنان اجرا خواهيم کرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: با اجرای این برنامه‌ها در تلاشیم موضوع زندگی با آیه‌ها را برای اقشار مختلف مردم پیاده‌سازی کنیم، به عنوان مثال، طرح دختران مشکات را با راه‌اندازی پویش لباس محلی اجرا شد و پوشش محلی زنان بندرعباسی تهیه و در حین اجرای پاتوق گفتگو، به مخاطبان داده شد و با پوشیدن این لباس و عکس گرفتن، موضوع عظمت خدا، زیبایی‌ها و همچ حجاب و پوشش و اهمیت آن توضیح داده شد.

 

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: مجریان پاتوق‌های گفتگو با خلاقیت‌های گوناگون سعی در اجرای طرح بزرگ مسطورا ویژه تمامی سنین را دارند و در قالب روایات مختلف، پاتوق گفتگو را برگزار می‌کنند.

 

هوشمند همچنین افزود: هر شب با یک گروه مختلف مردمی، برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم، بدین صورت که یک نفر به عنوان سرگروه، ۲۰ الی ۳۰ نفر را فراخوان می‌کند و این گروه در محل اسکان میهمانان نوروزی حضور می‌باید و مسئولیت اجرای برنامه را بر عهده گرفته و به ارائه برنامه‌ها می‌پردازند.

کاروان شادی مسطورا در بندرعباس به راه افتاد 

حجت‌الاسلام حمید غلامپور در گفتگو با خبرنگار ما به تشريح این خبر پرداخت و گفت: یک کاروان متشکل از ۲۰ نفر اعم از مبلغان و مبلغات و همچنین تعدادي از نوجوانان‌ به صورت سیار در محل اسکان میهمانان نوروزی، مساجد، امامزادگان و... حضور یافته و با معرفی یک آیه از قرآن کریم، به اجرای برنامه می‌پردازد. 

 

وی افزود: این کاروان در قالب یک مینی‌بوس و با هدف اجرای طرح بزرگ مسطورا و همچنین ایجاد شادی و نشاط و شادابی و تفریح سالم در بین مسافران نوروزی به راه افتاده و به صورت مشترک و میدانی، برای سنین مختلف به اجرای برنامه می‌پردازد.

 

راهیار بنیاد هدایت در استان هرمزگان تصریح کرد: این برنامه از دوشنبه ۲۸ اسفند ماه سال جاری مصادف با شب هشتم ماه رمضان آغاز شد و در طول ایام نوروز اجرا و تا پایان تعطیلات نوروزی تداوم دارد.

 

غلامپور ادامه داد: این کاروان، هر شب در نقاط مختلف شهر بندرعباس مستقر و برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، و ... ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اجرا می‌کند.

اجرا برنامه‌های تبلیغی توسط روحانیون در نقاط مختلف بندرعباس

حجت‌الاسلام شکور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برنامه تبلیغی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز در سطح شهر بندرعباس درحال اجراست. 

 

وی افزود: غرفه‌های مختلف شامل کودک و نوجوان، پذیرایی، مشاوره خانواده و پرسش و پاسخ در پارک ساحلی صدف شهر بندرعباس در جوار اسکله شهید حقانی راه‌اندازی شده و به میهمانان نوروزی، برنامه‌های جذاب، نقاشی و همچنین عروسک‌بازی توسط روحانيون استاد مشاوره ارائه می‌دهد.

 

مسئول عملیات رمضان در استان هرمزگان اضافه کرد: این قبیل از برنامه‌ها در پارک دباغیان و همچنین زیرپرچم با حضور پرشور ميهمانان نوروزی درحال اجراست.

 

شکور ادامه داد: علاوه براین، با استفاده از یک دستگاه مینی‌بوس در سطح شهر و در محل اسکان میهمانان نوروزی حضور می‌یابیم و برنامه‌هایی جذاب از قبیل نقاشی، مشاوره را با هدف پیاده‌سازی زندگی با آیه‌ها را اجرا می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از