حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان:

مشارکت و انتخاب درست ۲ بال پیشرفت هستند

مشارکت و انتخاب درست ۲ بال پیشرفت هستند

امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان گفت: مشارکت بالا و انتخاب درست دو بال ترقی و پیشرفت هستند.

شیخ محمد محبت‌نیا در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: اگر به دنبال تغییر هستیم لازم است هر کس اول این تغییر را از خودش شروع کند بعد دیگران، ما در قبال آینده و سرنوشت خود و دیگران مکلف و مسئولیم و خداوند سرنوشت گروهی را تغییر نخواهد داد تا این که خودشان سرنوشتشان را تغییر دهند، برگزاری انتخابات سالم یکی از طرق مسالمت‌آمیز جهت دستیابی به تغییر در عرصه زمامداری امور اجتماعی است.

 

 وی بیان کرد: قانون این فرصت را در اختیار واجدین شرایط قرار داده است که رئیس‌جمهور آینده را انتخاب کنند و دولت و وزارت کشور و استانداری‌ها فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و... با آمادگی کامل زمینه را برای برگزاری هرچه پرشور و باشکوه‌تر مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در جمعه ۱۵ خردادماه فراهم و آماده کردند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

 

 امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان تصریح کرد: هر دولتی برای کشور خدمات و دستاوردهایی داشته و دارد و خدمات و دستاوردهای دولت خدوم شهید رئیسی در کشور و استان هرمزگان بر کسی پوشیده نیست اکنون برای تکمیل انتخابات جمعه گذشته که نسبت به همه انتخابات دوره‌های قبل از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است دست‌به‌دست هم داده و به حرف‌های کسانی که می‌گویند جمعه آینده در انتخابات شرکت نکنید و رأی ندهید گوش ندهیم؛ آنها از سر دلسوزی این حرف‌ها را نمی‌زنند.

 

 

 محبت‌نیا افزود: بی‌تفاوتی و تردید را کنار گذاشته و باانگیزه، آگاهی، اتحاد و انسجام بیشتر در انتخابات شرکت کنیم؛ زیرا هر برگی که در صندوق انداخته می‌شود نه‌تنها روی زندگی و آینده ۸۵ میلیون ایرانی بلکه روی آینده جهان تأثیرگذار است.

 

 وی تصریح کرد: رأی‌دادن به منزله شهادت‌دادن است؛ لذا همان‌طور که خداوند فرموده است نباید کسی آن را کتمان کند و عدم شرکت به منزله کتمان این شهادت است مگر که واقعاً نداند و علم نداشته باشد که در این صورت همان‌طوری که خداوند متعال فرموده است از اهل ذکر بپرسد و پیروی کند و حجت را بر خودش تمام کند.

 

 امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان بیان کرد: ائمه جمعه و جماعت، علما و اندیشمندان ضمن پرهیز از مباحث اختلافی و تشویق آحاد مردم به مشارکت و حضور حداکثری بر اساس مصادر و منابع دینی و اسلامی و قانونی و بیانات رهبری موظف‌اند به‌دور از هرگونه حب و بغضی شاخص‌های نامزد اصلح را برای مردم تبیین کنند.

 

 محبت نیا گفت: اصلح کسی است که مؤمن، متقی، متعهد، قوی، امین، صادق، مدیر، مدبر، عدالت‌خواه، پاک‌دست، باکفایت، کاربلد و کارآمد در اجرای قوانین و برنامه‌های دولت و خدوم ملت و توانمند و پرکار و جهادی و ساده‌زیست و حافظ منافع سیاسی و اقتصادی کشور و به فکر معیشت و سفره‌های خالی مردم و معتقد و پایبند واقعی به مبانی و ارزش‌های اسلام و انقلاب و نظام باشد و طبق فرمایش رهبری اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی واقعی داشته باشد در درجه دوم کارآمد باشد کسی باشد توانایی داشته باشد از عناصر و همکاران خوب استفاده کند.

 

 وی ادامه داد: توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب موجب صلاحیت است وقتی این صلاحیت وجود داشته باشد چنین آدمی با این خصوصیات می‌تواند از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کند فراموش نکنیم که مشارکت بالا و انتخاب درست دو بال ترقی و پیشرفت هستند به امید مشارکت بالا و انتخاب گزینه اصلح و خوب در دور دوم.

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از