حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/04/11 | 2024/07/01

Logo

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار رودان:

صنایع دستی، هویت‌ بخش هر منطقه است

صنایع دستی، هویت‌ بخش هر منطقه است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار رودان گفت: روز جهانی صنایع دستی فرصتی برای توجه به ارزش‌های فرهنگی و هنری صنایع دستی و نقش آن‌ها در توسعه فرهنگی و اقتصادی است که با بیش از پیش در شهرستان رودان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حامد آزادی پیش از ظهر امروز در بازدید از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان که به مناسبت هفته صنایع دستی انجام شد در گفتگو با رئیس این اداره با تقدیر از زحمات این مجموعه در شهرستان علی‌رغم بسیاری از کمبودها آن‌ها اظهار کرد: صنایع‌دستی در هر منطقه از کشور، نشان‌دهنده آداب‌ و رسوم، فرهنگ، تمدن، سُنَن و سبک زندگی آن منطقه است.

وی با اشاره به روز جهانی صنایع دستی افزود: روز جهانی صنایع‌دستی یک رویداد مهم است که اهمیت هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی را یادآوری می‌کند، صنایع‌دستی نمادی از هویت و تمدن هر ملت و جامعه است و ارزش‌های فرهنگی و تاریخی را در خود جای می‌دهد، این روز به‌ عنوان یک پل ارتباطی بین مردمان جهان، فرصتی مناسب برای تبادل فرهنگ و هنر است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان تصریح کرد: روز جهانی صنایع‌دستی فرصتی مناسب برای ترویج و حفظ ارزش‌های فرهنگی است و باید طی این هفته تلاش شود تا صنعتگران صنایع دستی شهرستان معرفی شوند.

وی تاکید کرد: صنایع دستی قابلیت ایجاد درآمد و اشتغال را به خصوص در مناطق روستایی و محروم فراهم می‌کنند که با حمایت و توسعه صنایع‌دستی، افزایش تولید، ایجاد کسب‌ و‌کارهای جدید و توسعه صادرات ممکن می‌شود و همچنین، افزایش درآمد افراد و بهبود شرایط زندگی آنها نیز از مزایای توسعه صنایع‌دستی است که با توجه به اهمیت فرهنگی و اقتصادی صنایع‌دستی، روز جهانی صنایع‌دستی برای آگاهی‌بخشی به جامعه درباره اهمیت این صنایع، تشویق و حمایت از هنرمندان و صنعت‌گران، و ارتقای فرهنگ‌های محلی و ملی بسیار حائز اهمیت است.

صالحی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رودان نیز در این نشست گفت: بیش از شش هزار نفر صنعتگر فعال در حوزه‌ی صنایع دستی شهرستان وجود دارد که غالب بر ۹۹ درصد این افراد از بانوان زحمت‌کش شهرستان هستند.

مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی رودان افزود: اغلب فعالیت این صنعتگران در رشته‌های شک‌بافی، تلی‌بافی، زری‌بافی، گلابتون دوزی و حصیر بافی است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت سه ماهه سال جاری بیش از ۲۵۰ پرونده تسهیلات صنایع دستی در شهرستان تشکیل شده است، گفت: با اعطای تسهیلات تلاش می‌کنیم حمایت ویژه‌ای را از مشاغل خانگی صنایع دستی داشته باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از