حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

استاد دانشگاه پیام‌نور بندرخمیر:

دولت حمایت از مظلومان را پیش گیرد

دولت حمایت از مظلومان را پیش گیرد

استاد دانشگاه پیام‌نور بندرخمیر گفت: دولت چهاردهم در انتخاب دستگاه دیپلماسی خود از افراد وابسته به غرب استفاده نکند و حمایت از مظلومان را پیش گیرد.

یوسف دیوانی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، اظهار کرد: با نگاهی به رفت‌ و آمد دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران، هر دولتی که با رأی مردم انتخاب شده و شورای نگهبان او را به‌عنوان صالح به مردم معرفی کرده و مقام معظم رهبری حکم او را تنفیذ کرده است، با توجه‌ به شرایط فعلی داخلی و بین‌المللی دارای کارنامه و دستاوردی هرچند خوب یا بد برای خود داشته است.

وی افزود: پیشرفت‌های که در طول حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به‌دست‌آمده دستاوردهای یک دولت نبوده است، بلکه دولت‌ها هر کدام با توجه‌ به شعار و استراتژی که داشتن حرکت کردند و در مجموع همه اینها کارنامه پر افتخار نظام اسلامی شده است.

استاد دانشگاه پیام‌نور بندرخمیر بیان کرد: در خصوص دولت شهید رئیسی باید گفت که رئیس‌جمهور شهید با یک تفکر جهادی ریاست‌جمهوری را عهده‌دار شدند و با روحیه خستگی‌ناپذیر، شخصیتی بسیار خاکی و مردمی بود و به قول مخبر مدیر اجرایی دولت سیزدهم در بیان ویژگی این شهید گفت: «دسترسی به او بسیار ساده و کار راحتی بود.» و همچنین رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی بیان کردند که «شهید رئیسی خستگی را خسته کرده بود.» 

دیوانی ادامه داد: برای داشتن توسعه پایدار بایستی اولویت ما به ظرفیت‌های داخلی و نخبگان در درون کشور قرار گیرد و هر چند امروز دنیا همانند ظروف مرتبط چه در اقتصاد و تکنولوژی و رسانه و... از طریق دنیای ارتباطات و رسانه به هم وصل هستند و بدون هم نمی‌توانند زندگی کنند و باید تکنولوژی که نداریم، بومی‌سازی کنیم و آرام و آرام به سمت قطع وابستگی‌ها حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: باید با پایان انتخابات و روی کار آمدن دولت جدید با رأی قاطع مردم و تأکید مقام معظم رهبری به همراهی مجلس شورای اسلامی و همه ارکان نظام جمهوری اسلامی یک فضای آرام را ایجاد کنیم و با یک دید مثبت و امیدوارانه منتظر بمانیم تا کار خود را آغاز کند.

استاد دانشگاه پیام‌نور بندرخمیر گفت: در تیم هیات دولت جدید خصوصاً دستگاه دیپلماسی، از افرادی که وابستگی به غرب دارند قطعاً استفاده نشود و رئیس‌جمهور جدید یک شخص جبهه‌ رفته، ایثارگر و پزشک متخصص، مؤمن، معتقد و انقلابی و فردی که آشنا به قرآن و مبانی دین اسلام است.

دیوانی ادامه داد: رئیس‌جمهور بدون شک بایستی در سیاست خارجی خود مظلومان جهان اسلام را جز اهداف اولیه خود قرار دهد و از دستگاه دیپلماسی خود برای مردم ستم‌دیده فلسطین به‌ویژه مردم غزه گام‌های بلندی بردارد.

وی یادآور شد: با شهادت رئیس‌جمهور شهید خدمتگزار و انتخابات زودهنگام و پایان آن فضای کشور بسیار آرام‌تر شده و یک نوع همدلی حس می‌شود و رئیس‌جمهور جدید در راستای انسجام و همدلی همه اقشار به‌ویژه محرومان گام بردارد و در به‌کارگیری نیروهای عدالت را مدنظر خود قرار دهد.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از