حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

استاد دانشگاه فرهنگیان بندرعباس:

اولویت دولت چهاردهم انتخاب افراد شایسته باشد

اولویت دولت چهاردهم انتخاب افراد شایسته باشد

استاد دانشگاه فرهنگیان بندرعباس گفت: دولت چهاردهم کارگزاران خود را از میان افراد سالم و شایسته و پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزیند.

مازیار کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، با بیان اینکه با پایان رقابت‌های انتخاباتی و مشخص‌شدن رئیس‌جمهور منتخب همه باید برای پیشرفت انقلاب گام برداریم و برای موفقیت دولت تلاش کنیم، اظهار کرد: وجود یک مقایسه کارشناسی برای توسعه برای هر کشوری لازم و ضروری است تا دولت جدید بتواند ریل‌گذاری‌های خود را مبتنی بر قوانین و ارزش‌های حاکم بر کشور بردارد.

وی افزود: یکی از این موضوعات تجربه تلخ و عبرت‌آموز دولت قبل مانند دولت یازدهم و دوازدهم است که باید با یک نگاه کارشناسی و عمیق به آن توجه کرد و مورد مقایسه قرار داد.

اعتماد به استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا غلط است

استاد دانشگاه فرهنگیان بندرعباس بیان کرد: یکی از عبرت‌های تاریخی پیش چشم ما در دولت دوازدهم در اعتماد به غرب و استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا رقم خورد که خوش‌بینی به مذاکره با جماعت عهدشکن به جز خسارت چیزی عاید مردم نشد.

کریمی با بیان اینکه عهدشکنی از مرام و مسلک جبهه استکبار است، ادامه داد: در دولت روحانی از همان ابتدا بنا بر کدخدایی آمریکا گذاشته شد و راه‌حل رفع همه مشکلات را از طریق دامن زدن به آمریکا می‌دانست که اندیشه‌ای بس غلط و خسارت‌زا برای کشور بود و عملاً کشور را به سمت بن‌بست سوق داد.

وی اظهار کرد: برای اینکه دولت دوازدهم بتواند رابطه خود را با آمریکا برقرار کند پا را فراتر گذاشت و تا جایی که رئیس‌جمهور وقت تماس تلفنی برقرار کرد و رهبری این کار غلط را «کار نا به جا» خواند و وزیر امور خارجه وقت در حاشیه سازمان ملل با یکی از سران بلندپایه آمریکایی دست داد و امضای جان کری را تضمین مذاکرات برجام خواند و بنا بر تعبیر رئیس وقت بانک مرکزی این مذاکرات هیچ‌چیز برای ایران در بر نداشت و مشکلی از مشکلات را حل نکرد.

استاد دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: همین آمریکا که مدعی حقوق بشر است نمایندگان کنگره آن در پیش چشم مردم جهان برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ده‌ها بار او را تشویق کردند و به احترام او ایستادن و دنیا تصویری از دوگانگی حقوق بشری امریکایی را مشاهده کرد و تصاویر کودکان به خاک و خون کشیده و مظلوم غزه در کنار تصویر نمایندگان کنگره آمریکا در سراسر جهان به نمایش در آمد و به معنای واقعی آمریکا رسوا شد.

کریمی اضافه کرد: دنیا امروز شاهد نسل‌کشی در غزه است و ۴۰ هزار نفر از مردم بی‌گناه زیر باران موشک‌های آمریکایی جان خود را از دست می‌دهند و حیوان‌های انسان‌نمای کنگره آمریکا، نتانیاهو را تشویق می‌کنند و آیا با همچنین کشوری می‌توانیم مشکلات کشور را رفع کنیم؟ نتیجه حسن‌ظن ما به آمریکای خونخوار سرقت اطلاعات هسته‌ای و نظامی ما بود و منجر به شهادت حاج‌قاسم عزیز و دانشمند هسته‌ای ما امثال فخری‌زاده‌ها که ضربه به امنیت کشور بود و اقتصاد ما نیز به سمت فروپاشی سوق می‌یافت و هیچ دستاوردی نداشت.

وی همچنین افزود: از رئیس‌جمهور چهاردهم می‌خواهیم تجربه تلخ اعتماد به غرب و آمریکای پلید را در پیش چشمان خود قرار دهد و از ادامه مسیر غلط گذشته دوری کند و کشور را به مخاطره و مشکل روبرو نکند.

کارگزاران انقلاب اسلامی باید افراد سالم و شایسته انتخاب شوند

استاد دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگر به استفاده از افراد سالم و صالح اشاره کرد و گفت: در فرمایشات رهبر حکیم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای انتخاب کارگزاران و وزرا شاخصه‌های مهمی را مدنظر قرار دادند و ۱۲ ویژگی را از جمله کارآمدی و شاخصه‌های اخلاقی مانند ایمان، امین بودن، صادق‌بودن، متشرع، عدم سوءسابقه و دارای اجتهاد به‌راستی و صداقت بیان کردند و در تمام شاخص‌های رهبری به پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و اسلام به چشم می‌خورد.

 کریمی ابراز داشت: همچنین مقام معظم رهبری در انتخابات نیز به کاندیدای ریاست‌جمهوری توصیه‌هایی کردند که از افرادی که ذره‌ای با نظام و ارزش‌های انقلاب و مبانی اسلامی فاصله و زاویه دارند، استفاده نکنید و در این مقوله کوتاه نیایید و افرادی که به آینده امید ندارند و نگاه مثبتی ندارد بهره نبرید.

استاد دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: با نگاهی به کارنامه رئیس‌جمهور شهید به‌عنوان یک دولت خدمتگزار می‌بینید که حلقه معاونان و وزرای او افراد خدومی مانند مخبر هستند که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار می‌گیرد که به‌خوبی کشور را اداره کرده است و در دولت روحانی حلقه معاونین او حقوق‌بگیران نجومی به‌عنوان ذخایر انقلاب معرفی می‌شوند و فسادهای که برخی از نزدیکان آنها مرتکب می‌شوند و از آنها حمایت می‌کنند چیزی دیگری وجود ندارد.

تکیه بر اقتدار داخلی و پشتیبانی از محور مقاومت 

کریمی گفت: در دوران ریاست‌جمهوری روحانی به شکل‌های مختلف محور مقاومت تضعیف شد و هنگامی که سپاه مانوری برگزار می‌کرد و بر روی موشک‌ها «مرگ بر اسرائیل» حک می‌شد، نوع نگاه به این حرکات در واقع به‌عنوان برهم‌زننده مذاکرات تلقی می‌یافت.

استاد دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: وزیر خارجه وقت دولت دوازدهم نگاه تقابلی به دیپلماسی و میدان داشت و پا را فراتر از این نیز گذاشت و شهید حاج‌قاسم سلیمانی را مقصر اصلی عدم توفیق وزارت خارجه معرفی کرد درحالی‌که در دولت شهید رئیسی اساساً دستگاه دیپلماسی ما با مدیریت شهید امیر عبدالهیان کاملاً با میدان و محور مقاومت پیش رفت.

وی افزود: دیپلماسی دولت سیزدهم میدان را فرصت و گام مهم دانست و برای پیشبرد اهداف انقلاب و محور مقاومت خستگی‌ناپذیر فعالیت کرد و ملاقات‌هایی با وزیران، مقام‌های عالی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی داشت و در حاشیه سازمان ملل نیز برای جریان انقلاب و مقاومت سخنرانی‌های بسیاری کرد.

استاد دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اوج حمایت از محور مقاومت و تلاقی دیپلماسی و میدان در طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق بود که رئیس‌جمهور شهید و دستگاه دیپلماسی آن ذره‌ای برای کمک به مردم غزه از پای ننشستند و برای رایزنی‌ها با کشورهای عربی و منطقه‌ای و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه و حمایت از محور مقاومت از خود جان‌فشانی کردند.

کریمی یادآور شد: در اجلاسیه عمومی سازمان ملل آن سخنرانی شهید رئیسی و حمایت از حریم قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمانان جای تحسین دارد و دفاع از یار دیرین خود شهید حاج‌قاسم سلیمانی و تصویر او را به مردم جهان نشان داد که کار انقلابی بود و در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.

وی اظهار کرد: دولت چهاردهم باید در مسیر این حرکت‌های بسیار زیبا عمل کند و عمل‌گرایانه نسبت به حمایت از انقلاب و محور مقاومت گام بردارد.

پرهیز از فاصله‌گرفتن با مردم

استاد دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در نگاه دولت شهید رئیسی مردم به‌عنوان ولی‌نعمت مسئولان معرفی می‌شوند و در دیدارهای مردمی خود زمانی که مورد تفقد مردم قرار می‌گیرد خود را خدمتگزار می‌داند و حتی می‌خواهد مردم از تصاویر رهبری در دیدارهای خود بر دست داشته باشند؛ اما در دولت روحانی با این کلیدواژه‌ها سروکار داریم که شب پرداخت یارانه به‌عنوان مصیبت تلقی می‌شود انگار مردم وبال گردن دولت هستند.

کریمی ادامه داد: در دوران کرونا روحانی از مردم فاصله گرفت و خود را از مردم دور کرد و کشور را می‌خواست از دور اداره کند؛ اما با روی کار آمده دولت سیزدهم رئیس‌جمهور شهید در اوج کرونا در بین مردم بود و توانست فاصله‌ها را با مردم کم کند.

استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان گفت:  در دولت پزشکیان نیز این امر با مردم بودن نیز تداوم داشته باشد، چرا که در مناظرات انتخاباتی خود با استناد به آیات و روایات و کلام امیر المومنین (ع) که می‌فرمایند «مردم دو دسته هستند یا برادر دینی تو هستند یا خلقت با تو برابر هستند» در حد شعار نباشد.

استفاده از فرصت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی 

وی خاطرنشان کرد: در سیره شهید رئیسی سفرهای خارجی محدود به چند کشور اروپایی نشد؛ بلکه همه دنیا از کشورهای منطقه و سایر قاره‌ها از آفریقا، اروپا، آمریکا و آسیا فرصت برای کشور فراهم شد و دستاوردهای اقتصادی بزرگی برای کشور به وجود آمد و در سایه این سفرها ایران در پیمان‌های مانند اوراسیا، بریکس و شانگهای عضو شد و تداوم همکاری مشترک بین ایران و چین باعث گشایش‌های فراوانی برای کشور شد.

استاد دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: از دیگر فرصت ایران با همه کشورهای جهان این بود که نفت ایران از ۲۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون افزایش یافت، به‌جای تهاتر پول نقد دریافت شد و پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق که سال‌ها بلوکه شده بود به کشور واریز شد و نتیجه همین دیپلماسی نگاه به تمام کشورها بود.

کریمی ادامه داد: توجه به همه ظرفیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و جهان را منحصر در چهار کشور ندانیم مسئله مهمی است و این توقع هست که در دولت پزشکیان این مسیر ادامه پیدا کند.

دولت برای پیشرفت نیاز به پرهیز از حاشیه‌ها دارد

وی ادامه داد: شهید رئیسی از همان ابتدای مناظرات با وجود تهمت‌های که به او زده شد از اینکه او ۶ کلاس سواد ندارد و...اما وقت خود را به اینها تلف نکرد و به خدمت‌رسانی و کار مشغول شد و به رئیس‌جمهور منتخب نیز توصیه می‌شود به حواشی دامن نزند و به‌ویژه در گسل‌های قومی و مذهبی که در ایران وجود دارد.

استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان گفت: کشور ما دارای مرزهای است که قومیت‌های فراوانی از کرد، لر، ترک و بلوچ و عرب در کنار یکدیگر با وجود مذاهب مختلف زندگی می‌کنند و امنیت ما در همین وحدت ادیان و قومیت‌ها است و اگر به اختلافات دامن زده شود نه‌تنها امنیت ما به مخاطره می‌افتد؛ بلکه بهای سنگینی برای کشور به وجود خواهد آمد.

دولت‌ها باید ارزش‌های انقلاب و اسلام را اولویت قرار دهند

کریمی یادآور شد: در دولت دوازدهم ارزش‌های اسلامی و انقلابی کم‌رنگ شد تا جایی که نشریه هتاک شارلی ابدو کاریکاتور پیامبر اسلام (ع) را کشید، بلافاصله وزیر خارجه ایران به دیدار رئیس‌جمهور فرانسه رفت و یا وزیر فرهنگ و ارشاد دولت قبل به‌دنبال‌آوردن صدای ربنای شجریان به صدا و سیما بود.

وی افزود: در دولت دوازدهم افرادی که در فتنه‌ها برای براندازی نظام با دشمنان همکاری داشتند جایگاه پیدا کردند و شهید جمهور خیلی از چیزها را از بین برد و چیزی که از رئیس‌جمهور داریم نماز اول وقت در کاخ کرملین که جای فرعون‌های زمان و کمونیست‌ها بود و احیای ارزش‌های دینی و قرآن به دست گرفته می‌شود و ارزش‌های والای آن و اهل روضه بود.

استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان تأکید کرد: با رفتن به هیئت عزاداری و حجاب خانواده خود برخی کارها اصلاح نمی‌شود؛ بلکه باید در عمل به حجاب و حیا و ارزش‌های اعتقاد داشت و دولت چهاردهم نسبت خود را با فتنه‌گران و حرکت به‌سوی ارزش‌ها را واضح بیان کند و ذره‌ای از ارزش‌ها فاصله نگیرد؛ زیرا که کشور دچار ضربه خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از