حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام‌جمعه موقت جزیره هرمز:

مشارکت در انتخابات ضامن استقلال کشور است

مشارکت در انتخابات ضامن استقلال کشور است

امام‌جمعه موقت جزیره هرمز مشارکت مردم در انتخابات را ضامن امنیت، آسایش و استقلال کشور دانست و گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی پاسخ دندان شکنی به یاوه‌گویان و دشمنان نظام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام مجتبی فخری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد جامع هرمز با تبریک عید قربان اظهار کرد: عید قربان روز تجدید بیعت با ابراهیم خلیل‌الله است.


 وی سنّت قربانی در روز عید قربان در سرزمین منا را به یاد آن رخداد بزرگ خواند و با بیان اسرار قربانی اظهار داشت: فداکردن مال و انفاق آن در راه خدا ازجمله اسرار و حکمت‌های قربانی است.

 خطیب موقت هرمز افزود: همه مسلمانان باید از حضرت ابراهیم (ع) که برای رضایت خدا از فرزند خود اسماعیل (ع) گذشت درس بندگی و ایثار بگیرند.
 
 فخری عید قربان را عید بندگی و اخلاص بندگان خدا دانست و افزود: هر مسلمانی در روز عرفه روزه بگیرد و به طاعت و عبادت خداوند بپردازد خداوند تمام گناهان وی را در یک سال گذشته می‌بخشد و مورد عفو و گذشت پروردگار قرار می‌گیرد.

 وی به قربانی‌کردن، دستگیری کردن از نیازمندان و صدقه به افرادی که مشکلات مالی دارند توصیه کرد و گفت: نذر کردن و قربانی‌کردن از سنت حضرت ابراهیم (ع) است، کسانی که با نیت خیر قربانی می‌کنند مشمول رحمت پروردگار قرار می‌گیرند و نذر آنها مقبول می‌شود.
امام‌جمعه موقت جزیره هرمز اضافه کرد: دهه امامت و ولایت بیانگر کمال، ولایت‌مداری و الگوگیری از امیرالمؤمنین (ع) است و آئین‌های مربوط به این دهه باهدف ترویج و تبیین اهمیت اصل امامت و ولایت در سطح جامعه باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.
فخری گفت: امروز به برکت نام حضرت علی (ع) و اهل‌بیت (ع)، نظام و انقلاب اسلامی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به سمتی می‌رویم که هر روز بر اقتدار و ابهت کشور بیش‌ازپیش افزوده می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری به مشارکت و حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد.
 امام‌جمعه موقت جزیره هرمز مشارکت مردم در انتخابات را ضامن امنیت، آسایش و استقلال کشور دانست و افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی پاسخ دندان شکنی به یاوه‌گویان و دشمنان نظام است.
 فخری تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق و جوانمردی در تبلیغات انتخاباتی، اظهار کرد: باید زمینه یک انتخاب آگاهانه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم شود.
 وی اظهار داشت: مردم بایستی نامزد اصلح را انتخاب کنند تا این فرد کشور را در محورهای مختلف به‌خصوص در صحنه سخت اقتصاد مدیریت کند و این رئیس‌جمهور در آینده نزدیک پرچم خدمت‌رسانی را به دست گیرد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از