حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس اداره بهزیستی بندرعباس مطرح کرد:

۱۵۶۳ نفر در بندرعباس شامل حق پرستاری شدند

۱۵۶۳ نفر در بندرعباس شامل حق پرستاری شدند

رئیس اداره بهزیستی بندرعباس گفت: مستمری پرداخت حق پرستاری به‌صورت ماهیانه برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید دارند اختصاص‌داده‌شده که در سال گذشته ۱۵۶۳ نفر شامل این طرح شدند.

فائزه زارع در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: بهزیستی یک نهاد حمایتی و دولتی است که برای افراد معلول و محروم جامعه با رعایت حفظ ارزش‌های والای انسانی و باتکیه‌بر مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین، خدمات حمایتی، پیشگیری و آموزشی را ارائه می‌دهد تا بخشی از نیازهای این قشر را برطرف کند.

وی افزود: بهزیستی بندرعباس ۴ هزار ۹۰۴ نفر خانوار تحت پوشش اجتماعی و ۵ هزار ۲۲۳ نفر توانبخشی دارد که در کنار دریافت مستمری ماهیانه، از حمایت‌های نظیر کمک‌هزینه درمانی، تهیه وسایل ضروری منزل، کمک‌هزینه تحصیلی، بهره‌مندی از تسهیلات و ودیعه مسکن برخورد دار هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس، از مهم‌ترین طرح‌های هفته بهزیستی را آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان سه تا ۶ سال عنوان کرد و افزود: این طرح کمک شایانی را برای جلوگیری از بروز معلولیت چشمی و نابینایی و کم‌بینایی کودکان دارد که در پیشگیری این معلولیت در سنین بعدی را برطرف می‌کند.

زارع ادامه داد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم هم‌زمان با سراسر کشور در شهر بندرعباس در ۳۰ پایگاه شهری و ۵۰ پایگاه و خانه بهداشت روستایی و سه پایگاه سیار خدمات را به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی همچنین به خدمات مشاوره‌ای بهزیستی در بندرعباس اشاره و اظهار کرد: خط ۱۴۸۰ «صدای مشاور» به‌صورت رایگان از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب به شهروندان بندر عباسی در زمینه‌های تربیتی، آموزشی، خانوادگی و مشاوره‌ای با استفاده از ظرفیت کارشناسان مجرب خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس گفت: مشاوره حضوری دولتی در مکان مجتمع خدماتی روان‌شناختی در بلوار ناصر روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ از طریق نوبت به‌صورت تماس تلفنی نیز به شهروندان و علاوه‌برآن ۱۴ مرکز مشاوره‌ای غیردولتی با تحت نظارت بهزیستی بندرعباس در زمینه‌های تخصصی کودک و نوجوان، خانواده، تربیتی و تحصیلی خدمات ارائه می‌دهد.

زارع اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته بهزیستی در روز چهارشنبه سه تیرماه خدمات مشاوره رایگان برای شهروندان اعلام شده که مددجویان تحت پوشش می‌توانند با مراجعه حضوری از این خدمات بهره‌مند شوند.

خدمات مشاوره ژنتیک برای بانوان در بندرعباس 

 وی به خدمات بخش پیشگیری اشاره و اظهار کرد: مشاوره ژنتیک بانوان در حین بارداری و یا قبل از آن است که مددجویان می‌توانند خدماتی را از این واحد دریافت کنند و گامی مؤثر و ارزشمند برای جلوگیری از معلولیت‌های که برای فرزندان رخ می‌دهد، است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس، ادامه داد: خدمات فوری به افراد آسیب‌دیده، و در معرض آسیب مانند کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری از طریق تماس با ۱۲۳ به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان و مداخله روان‌شناختی دریافت، و در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند، و از افراد در معرض آسیب حمایت کنند.

زارع خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دارای فرزند دوقلو و چندقلو هستند نیز حمایت‌های از طریق بهزیستی انجام می‌شود که تا سنین ۶ سال ادامه دارد و علاوه بر مستمری ماهیانه از چتر حمایتی مانند ودیعه مسکن و تسهیلات اشتغال برای خانواده‌های آنان در نظر گرفته شده است.

خیران یاری‌رسان برای خدمات بیشتر به مددجویان بهزیستی شوند 

وی با بیان اینکه طیف وسیعی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی افراد معلول جامعه را به خود اختصاص داده است بخش عمده این خدمات برای توان‌بخشی و بهداشتی معلولین و سالمندان قرار دارد، افزود: مراکز شبانه‌روزی ما به‌صورت‌پذیرش ۱۰۰درصدی به ارائه خدمات می‌پردازند که در سال گذشته ۴۵۲ نفر خدمات ارائه شده است و کمک‌هزینه‌ها برای مناسب‌سازی منازل و خودرو نیز ارائه شده اما باتوجه‌به اینکه افراد زیادی وجود دارند و پاسخگو نیازهای همه مددجویان نیستم از خیرین تقاضا داریم در این امر یاری‌رسان ما شوند تا خدمات بیشتری ارائه شود.

۱۵۶۳ نفر در بندرعباس شامل طرح حق پرستاری شدند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس گفت: مستمری پرداخت حق پرستاری به‌صورت ماهیانه برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید دارند اختصاص‌داده‌شده که در سال گذشته ۱۵۶۳ نفر شامل این طرح شدند و این طرح تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

زارع عنوان کرد: برای توانمندسازی مددجویان واحد اشتغال با استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت‌های مردمی توانسته تسهیلات اشتغال‌زایی اعطا کند که در سال گذشته ۱۰۹۵ نفر که دارای مدارک آموزشی در قالب فنی و حرفه‌ای و صنایع‌دستی بودند از این تسهیلات برخوردار شدند.

وی همچنین اظهار کرد: تسهیلاتی نیز برای کارفرمایانی که برای اشتغال‌زایی پایدار و بکار گیری مددجویان بهزیستی دارند اختصاص‌یافته است که می‌تواند باعث توانمندسازی مددجویان و خانواده‌های آنان شود.

واگذاری یک واحد مسکونی در هفته بهزیستی به مددجو در قلعه قاضی 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس گفت: در سال جدید کمک‌های بلاعوض در قالب ودیعه مسکن به مددجویان اختصاص یافت که ۱۸۶ مورد و ۴۵ واحد مسکونی نیز واگذار شده است و همچنین سال جاری در هفته بهزیستی یک واحد در قلعه قاضی واگذار خواهد شد.

زارع عنوان کرد: طرح میز خدمت همراه با حضور مدیرکل بهزیستی هرمزگان و برخی از ادارات هم راستا در محلات کم برخوردار و حاشیه‌نشین و دارای بافت فرسوده در حال اجرا است که جامعه هدف می‌تواند به‌صورت مستقیم مشکلات خود را با مسئولان انعکاس دهد.

وی خاطرنشان کرد: مانور خودرو های سیار اورژانس اجتماعی در سطح شهر بندرعباس جهت اطلاع‌رسانی به مردم تا نسبت به فوریت‌های اجتماعی این نهاد آگاهی‌های لازم و ضروری داشته باشند که در یک روز به مدت یک ساعت در سطح شهر انجام شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از