حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان:

وضعیت جوی و دریایی صبح پایدار است

وضعیت جوی و دریایی صبح پایدار است

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: برای امروز در ساعات صبح تا ظهر وضعیت جوی و دریایی پایدار و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از اداره کل هواشناسی هرمزگان، مجتبی حمزه نژاد، اظهار کرد: دریا تا ساعات ظهر نسبتاً آرام و از ساعات بعدازظهر به‌تدریج در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب غربی پیش‌بینی می‌شود که دریا تا ساعات شب نسبتاً مواج خواهد شد و شدت باد در تنگه هرمز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: باتوجه‌به شدت وزش باد در جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، از رفت‌وآمد شناورهای سبک در این نواحی خودداری شود و تمهیدات لازم برای رفت‌وآمد ایمن شناورهای مسافربری صورت گیرد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: آسمان استان صاف تا کمی ابری، در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات استان با احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه هرمز که شرایط بارشی مهیا نیست وقوع باد نسبتاً شدید و گردوخاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا پایان این هفته افزایش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است که در شرق استان محسوس‌تر خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از