حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

در میزگرد رسانه‌ای هرمز مطرح شد؛

مخاطب نامه رهبری، تمام آزادی‌خواهان عالم هستند

مخاطب نامه رهبری، تمام آزادی‌خواهان عالم هستند

کارشناسان مسائل سیاسی هرمزگان و اساتید دانشگاه فرهنگیان استان، با بیان اینکه مخاطب نامه‌های رهبری، جوانان و وجدان‌های بیدار آنان است، گفت: مخاطب اصلی نامه رهبری، تمام آزادی‌خواهان در جهان هستند. 11:47

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ کارشناسان مسائل سیاسی هرمزگان و اساتید دانشگاه فرهنگیان استان در میزگرد رسانه‌ ای هرمز با بیان اینکه مخاطب نامه‌های رهبری، جوانان و وجدان‌های بیدار آنان است، گفتند: مخاطب اصلی نامه رهبری، تمام آزادی‌خواهان در جهان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان ایالت متحده آمریکا اظهار کرد: بحث نوشتن نام از یک رهبر، سابقه طولانی دارد، نمونه بارز آن، نامه پیامبر اسلام (ص)به پادشاه ایران و دعوت وی به یکتاپرستی است، نکته بسیار مهم در زندگی، انسان‌هایی را دچار خلأ و مشکل می‌کند، عدم توجه به خداست.

امام در نامه‌ای، گورباچوف را به خداپرستی دعوت کرد نه به سوی خودش

وی در ادامه افزود: امام راحل در واپسین لحظات عمر گرانقدر خود نامه‌ای به گورباچوف، رئیس جمهور اتحادیه شوروی نوشتند و او را به دین مبین اسلام و شکوه و عظمت این دین بزرگ دعوت کردند و در نامه چنین قید می‌کنند که مشکل شما مادی نیست بلکه عدم توجه به خداست یعنی انسان‌ها را به سوی الله سوق می‌دهد نه به سوی خودش، لذا رهبر معظم انقلاب قبلاً به دانشجویان اروپایی و هم اکنون نیز به دانشجویان آمریکایی نامه نوشتند.

مخاطب نامه‌های رهبری، جوانان و وجدان‌های بیدارشان است 

 کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان تصریح کرد: مخاطب نامه‌های رهبری، جوانان و وجدان‌های بیدار آنان است، شاید به ظاهر، مخاطبان این نامه، جوانان باشد اما مخاطبان اصلی نامه‌های رهبری، تمام آزادی‌خواهان در سطح جهان هستند، ایشان در این نامه، سابقه تاریخی ظلم‌هایی که صهیونیست‌ها به مردم غزه روا داشته‌اند بیان فرموده‌اند و در نامه خود به جوانان آمریکایی، سردمداران جنگ اسرائیل و فلسطین را انگلیس و آمریکا معرفی می‌کنند.

هدف رهبری، عزت بخشیدن به کشورهای اسلامی است 

غلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در نامه خود به جوانان آمریکایی ارزیابی دقیقی را از جنگ بین صهیونیست‌ها با مردم مظلوم اما مقاوم غزه انجام داده‌اند، اینکه ایشان در این نامه فرموده‌اند وضعیت غرب آسیا در حال تغییر است نکته قابل تاملی است که رهبری از بردن نام خاورمیانه پرهیز دارند و تاکید دارند که این کلمه گفته نشود و به جای آن از کلمه غرب آسیا استفاده شود، هدفشان عزت بخشیدن به کشورهای اسلامی و حتی عربی است.

وی بیان کرد: همچنین مقام معظم رهبری در نامه خود به این جوانان بیدار جمله «آشکار شدن حقیقت» را به کار برده‌اند، در واقع، حقیقت آشکار می‌شود، رژیم غاصب اسرائیل، نزدیک به ۷۰ سال است که با کمک ایادی و همدستانش، ظلم و جنایت در غزه مرتکب می‌شود، این جنایات توسط خبیث‌ترین و شرورترین انسان‌های روی زمین صورت می‌گیرد و دستگاه‌های لجن‌پراکنی رسانه‌ای غرب نیز فلسطین، صهیونیست‌ها و ایران را روایت می‌کنند و به چهره خبیث رژیم منحوس و کودک‌کش اسرائیل را مظلوم جلوه می‌دهند، اما ۷ اکتبر حقیقت را مشخص کرد.

جبهه مقاومت، قیام مستضعفان بر علیه مستکبران است

 کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان بیان داشت: معظم له در بخشی از نامه خود به جوانان آمریکایی این عنوان را فرمودند که «تاریخ به نفع مستمندان و مستضعفان عالم در حال رقم خوردن است»، منظورشان از این جمله، شیعه و اهل سنت یا مسلمانان و... نیست بلکه افکار و وجدان بیدار و آزاده عالمیان و مستضعفان عالم است، برخی‌ها جبهه مقاومت که شکل گرفته، را شیعی می‌دانند در حالی که این گونه نیست و چنین تصوری، ظلم به مجاهدان در راه حق و حقیقت است، چراکه جبهه مقاومت، جبهه مستضعفان عالم بر علیه جبهه مستکبران عالم است.

غلامی ادامه داد: جبهه مقاومت در ایران برای نابودی دشمنان دین و قرآن شکل می‌گیرد، همین جبهه یک روزی در غرب آسیا برای مبارزه با استکبار جهانی تشکیل می‌شود به همین ترتیب این جبهه روزی در کشور عراق و سوریه برای مقابله با تکفیری‌ها روی کار می‌آید لذا جبهه مقاومت از ایران فراتر رفته است.

وی گفت: جبهه مقاومت حتی در آمریکا هم وجود دارد به پا خاستن دانشجویان و مردم در حمایت از مردم مظلوم اما مقاوم غزه، در نوع خود جبهه مقاومت است و به عنوان موتور محرکه علم و آگاهی مردم در دنیا هستند، در کشورهای مختلف، اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان و افراد صاحب نفوذ، از فلسطین و همچنین از مستضعفان عالم دفاع می‌کنند، پس معنای جبهه مقاومت، دفاع مستضعف در مقابل استکبار است.

خیزش دانشجویان آمریکایی، مبارزه شرافتمندانه در حمایت از فلسطین است 

دکتری حقوق عمومی افزود: دانشجویانی که در کشور آمریکا به پا خاسته‌اند علی‌رغم تهدید، زندانی شدن، اخراج و مجازات، از موضع خود کوتاه نمی‌آیند چون وجدان بیدارشان، اجازه سکوت به آنها را نمی‌دهد، این یک مبارزه شرافتمندانه در حمایت از فلسطین بسیار با ارزش است.

غلامی تصریح کرد: مقام مظیم رهبری در این نامه، دانشجویان و جوانان آمریکایی را خطاب قرار دادند و فرمودند «پیام همدلی و همبستگی ما به شماست»، یعنی فرقی نمی‌کند که این جوان آمریکایی و اروپایی مسلمان است یا غیر مسلمان، یهودی است یا مسیحی، اما وجدانی بیدار دارند، رهبر معظم انقلاب، پیام همدردی و همدلی به آنان اعلام می‌کنند و می‌فرمایند «ما با شما همدردیم، همدلیم، و همبستگی داریم» و ایشان باز ندوید می‌دهند که «شما در طرف درست تاریخ قرار دارید».

وی همچنین افزود: این پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به جوانان آمریکایی بدین معناست که شما بخشی از جبهه مقاومت را شکل دادید، و جوانان یهودی و مسیحی محصل در دانشگاه آمریکا جزئی از جبهه مقاومت هستند، هر مستضعفی که بر علیه استکبار قیام کند هر فردی که در صف مستضعفان بر علیه ظالمان و مستکبران و فرعونیان زمان قیام کند در جبهه مقاومت قرار دارد، امروز بزرگترین فرعونیان زمان، رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی و آمریکا هستند، حمایت‌های همه‌جانبه آمریکای جنایتکار از رژیم منحوس صهیونیستی یعنی به سمت کمک به مستکبران رفته و همین عامل سبب شده که خون جوانان آمریکایی به خروش آید و بر علیه رژیم خبیث صهیونیستی به پا خیزند.

سکوت برخی مردم در جهان به دلیل فعالیت بنگاه‌های رسانه‌ای صهیونیستی است

کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان در ادامه بیان کرد: اگر می‌بینید برخی مردم در گوشه کنار جهان سکوت کرده‌اند به دلیل فعالیت بنگاه‌های رسانه‌ای متعلق به سردمداران پلید صهیونیستی و زیر نفوذ آنان قرار دارند که با دادن پول رشوه و یا تهدید مانع از انتشار حقیقت می‌شوند به اجازه نمی‌دهند که بر علیه آنان حرفی بزنند.

غلامی گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای در نامه خود به جوانان آمریکایی، به آنان توصیه می‌کنند که با قرآن آشنا شوند، چون قرآن کتاب حیات‌بخش و انسان‌ساز عالم است، ایشان همچنین در نامه خود فرموده‌اند «از قرآن درس بگیرید» چراکه قرآن به ما پیام می‌دهد نه زیر بار ظلم و ستم بروید و نه ستم کنید. اگر ما به دستورات قرآن عمل کردیم پیروز میدان خواهیم بود لذا نامه مقام معظم رهبری به همه وجدان‌های بیدار و همه آنانی که به حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه به صحنه آمده‌اند، است.

توصیه رهبری به جوانان آمریکایی: نه مظلوم باشید نه ظالم 

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در ادامه نامه خود به جوانان آمریکایی چنین بیان داشتند که «نه مظلوم باشید و نه ظالم، نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید»، همه اینها در کتاب آسمانی قرآن کریم بیان و مورد تأکید قرار داده شده است، همه این موارد در نامه ایشان آمده و این نامه در کمتر از سه ساعت، بین دانشجویان آمریکایی توزیع شد و سردمداران آمریکا گیج و مبهوت شده‌اند و واکنش نشان داده‌اند، همین گیجی و بهت آنان بیانگر آن است که نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به جوانان آمریکایی اثرگذار بوده است و به زودی، پیروزی مردم غزه بر رژیم منحوس صهیونیستی رقم خواهد خورد.

نامه رهبری به جوانان، پیام قاطع در حمایت از جنبش مقاومت است

محمد کمالی باغستانی استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان نیز در این میزگرد اظهار کرد: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای به دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین، پیامی روشن و قاطع در حمایت از مبارزات مردم فلسطین و جنبش مقاومت علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: رهبر انقلاب در این نامه پربار خود از دانشجویان آمریکایی که در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با تجاوز به غزه به صحنه آمدند، حمایت و با آنها اعلام همبستگی کرد‌ه‌اند.

مدرس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در ادامه با اشاره به نکات کلیدی این نامه افزود: رهبری ضمن قدردانی از مبارزات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا، رژیم صهیونیستی را غاصب و ظالم خواندند و چنین بیان داشته‌اند که رژیم صهیونیستی از روز اول، سیاست مشت آهنین را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به ارزش‌های انسانی و دینی، روز به روز بر بی‌رحمی و ترور افزود.

جبهه مقاومت با عمل به دستورات قرآن پیروز میدان است 

کمالی باغستانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نامه خود به جوانان آمریکایی، جبهه مقاومت را راه پیروزی دانستند، تصریح کرد: ایشان معتقدند جبهه مقاومت با فراگیری و عمل به دستورهای قرآن به پیش می‌رود و به پیروزی خواهد رسید.

وی ادامه داد: بنابراین، این نامه حمایت قاطع رهبری از مبارزات مردم فلسطین و دانشجویان حامی آنان در آمریکا را نشان می‌دهد و جبهه مقاومت را تنها راه پیروزی بر اشغالگری صهیونیست ها معرفی می‌کند.

استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان بیان کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در این نامه، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت بزرگ دانسته‌اند که با حمایت دولت آمریکا و دول مرتجع و خودفروخته انجام شده و بر حق فلسطین و عدم فراموشی این مسئله تأکید کردند.

آیت الله خامنه‌ای، کشورهای حامی تروریست‌های اسرائیلی را رسوا کردند

کمالی باغستانی همچنین گفت: آیت الله خامنه‌ای بر مخالفت قاطع با رژیم اشغالگر، ظالم و نژادپرست صهیونیستی تأکید داشته و آن را تروریسم خواندند که باید با آن مقابله کرد، ایشان در نامه خود به جوانان آمریکایی، کشورهای حامی تروریست‌های اسرائیلی را رسوا کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران معتقدند طرفداران فلسطین رو به افزایش و حامیان صهیونیست‌ها رو به کاهش هستند؛ از دلایل آن مقاومت ملت فلسطین، جنایات صهیونیست‌ها و نقش‌آفرینی نهادهای حامی فلسطین در اروپا را برشمردند.

استاد دانشگاه فرهنگیان هرمزگان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پایان نامه خود به به دانشجویان آمریکایی فرموده‌اند: شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و در زیر فشار بی‌رحمانه دولت‌تان که از رژیم غاصب صهیونیستی دفاع می‌کند، مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید».

نه مظلوم باشید نه ظالم 

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در ادامه نامه خود به جوانان آمریکایی چنین بیان داشتند که «نه مظلوم باشید و نه ظالم، نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید»، همه اینها در کتاب آسمانی قرآن کریم بیان و مورد تأکید قرار داده شده است، همه این موارد در نامه ایشان آمده و این نامه در کمتر از سه ساعت، بین دانشجویان آمریکایی توزیع شد و سردمداران آمریکا گیج و مبهوت شده‌اند و واکنش نشان داده‌اند، همین گیجی و بهت آنان بیانگر آن است که نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به جوانان آمریکایی اثرگذار بوده است و به زودی، پیروزی مردم غزه بر رژیم منحوس صهیونیستی رقم خواهد خورد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از