حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف هرمزگان:

مرحله استانی مسابقات قرآنی «رشته آوای» برگزار می‌شود

مرحله استانی مسابقات قرآنی «رشته آوای» برگزار می‌شود

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: مرحله استانی مسابقات قرآنی رشته‌های آوای در ۱۸ شهریورماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدباقرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، از روند برگزاری چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله شهرستانی در رشته آوای در هرمزگان خبر داد.

وی افزود: این مرحله از مسابقات در ۹ شهرستان به اتمام رسیده است و تمامی گزارش‌های برگزاری این مسابقه نیز جهت داوری به مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان ارسال شده است.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه قرآن نه‌تنها بایستی در جنبه مسابقه آن بلکه باید در زندگی ما جریان داشته باشد، بیان کرد: فرهنگ قرآنی زمانی نهادینه خواهد شد که قرآن جز زندگی ما باشد و همه افراد با هر سن و سالی بتوانند از این کتاب آسمانی مسلمانان بهره‌مند شوند.

باقرزاده ادامه داد: خوشبختانه در چند ساله اخیر فعالیت‌های بسیار در خور شأن برای تبیین و بینش، آگاهی‌سازی قرآنی در قالب‌های متنوع از حفظ، قرائت و معارف و آوای برای سن‌های نوجوان و جوان و عموم مردم در حال برگزاری است که اوقاف نیز در این راستا گام‌های مؤثری را برداشته است و سبب ایجاد شور و نشاط قرآنی در بین مردم شده است.

وی عنوان کرد: بعد از داوری مرحله شهرستانی، نتایج این مسابقات به شرکت‌کنندگان اعلام خواهد شد تا در مرحله استانی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: مرحله استانی مسابقات قرآنی رشته‌های آوای در ۱۸ شهریورماه برگزار خواهد شد و همچنین مرحله شهرستانی آزمون معارف مرحله شهرستانی در ۱۸ مردادماه برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از تاریخ ۱ الی ۱۹ خردادماه آغاز شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از