حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهید خوشبخت؛

فرزندانتان را خوش‌اخلاق تربیت کنید

فرزندانتان را خوش‌اخلاق تربیت کنید

شهید رضا خوشبخت از شهیدان دوران دفاع مقدس در نامه‌هایش به خواهر و برادرانش سفارش می‌کرد که فرزندانشان را خوش‌اخلاق و مقید به اخلاق اسلامی تربیت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، شهید رضا خوشبخت سوم دی‌ماه سال ۳۹ در شهر بندرعباس به دنیا آمد، دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان «جاوید» و راهنمایی را در مدرسه سدید (شهید سایانی) به پایان رساند.

شهید خوشبخت سال ۱۳۵۸ در سن ۱۹ سالگی به سربازی رفت و در دوران خدمت به‌صورت داوطلبانه به منطقه‌های جنگی آبادان و اهواز اعزام شد.

وی پس از شهادت دوستش شهید کمالی تصمیم گرفت دوباره راهی جبهه شود و ۲۲ مرداد سال ۶۱ به مدت ۳ ماه به جبهه رفت.

شهید خوشبخت پس از بازگشت از جبهه در بسیج مستضعفان و کارگروه انقلاب اسلامی مشغول به خدمت شد و در این مدت از سوی کارگروه انقلاب به‌عنوان مسئول اردوگاه معتادان و پس از آن در قسمت جهادگران جهاد سازندگی خدمت کرد.

این شهید دوران دفاع مقدس مهرماه سال ۶۳ در شرکت توانیر (نیروگاه حرارتی) بندرعباس استخدام شد و باتوجه‌به شناختی که نسبت به ایشان در توانیر وجود داشت به عضویت انجمن اسلامی نیروگاه درآمد و فعالیت‌های خود را شروع کرد.

وی ۱۴ فروردین ۱۳۶۴ برای کمک به مردم لبنان عازم این کشور شد و ۶ ماه به‌صورت مداوم در این جبهه خدمت کرد و مهرماه همان سال پس از بازگشت از مأموریت به‌عنوان «مسئول دفتر جبهه و جنگ» به نیروگاه بندرعباس معرفی شد.

شهید خوشبخت در کنار کار اصلی خود «کمک فن‌ورز تعمیرات الکتریک» این مسئولیت سنگین را با خوش‌رویی پذیرفته و در ساعت‌های غیراداری به دیدن مجروحان جنگی در بیمارستان می‌رفت و با تشکیل پرونده برای رزمندگان اعزامی از شرکت توانیر به تهیه وسایل رفاهی خانواده‌های رزمندگان اقدام می‌کرد.

خوشبخت سوم اسفند ۱۳۶۴ دوباره به جبهه رفت و به مدت شش ماه در واحد تخریب لشکر ۴۱ ثارالله بود.

چریک جبهه‌های لبنان، شهیدی از مبارزان دو جبهه برون‌مرزی و درون‌مرزی در عملیات کربلا یک (مهران) که مسئولیت محور تخریب گردان و هدایت گردان را برعهده داشت.

وی اواخر ماه مبارک رمضان در سال ۶۵ در منطقه عملیاتی فاو؛ از ناحیه ران، ساق پا و زانو مجروح شد و با وجود مسئولان برای بستری‌شدن در بیمارستان و انجام عمل جراحی جهت خارج‌کردن ترکش از زانو به دلیل مأموریتی که به وی سپرده بودند، از بستری‌شدن خودداری کرد.

شهید خوشبخت که هنوز چند روز از مرخصی استعلاجی‌اش باقی‌مانده بود، همراه با چند نفر از دوستانش برای آخرین بار راهی جبهه شد.

وی بیش از ۱۰ روز از آخرین اعزامش به جبهه طول نکشیده بود که روز ۱۰ تیرماه ۱۳۶۵ در عملیات «کربلا یک» در منطقه مهران براثر اصابت ترکش به سینه و گردن به شهادت رسید.

 «امام گفته است مهران باید آزاد گردد پس از آزادی مهران باید جنگید»؛آخرین جمله شهید رضا خوشبخت قبل از شهادت بود.

این شهید دوران دفاع مقدس در طول مدتی که در جبهه‌های جنگ مشغول جنگ با دشمن بعثی و صهیونیست بود در نامه‌هایش، وصیت‌هایی در زمینه اخلاقی داشته است.

انتهای نامه‌های شهید خوشبخت که دعای سلامتی و آرزوی طول عمر برای امام خمینی (ره) بوده، به خواهر و برادرانش سفارش می‌کرد که فرزندانشان را خوش‌اخلاق و مقید به اخلاق اسلامی تربیت کنند.

مزار شهید رضا خوشبخت در گلزار شهدای شهر بندرعباس قرار دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از