حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام جمعه بندرعباس:

حج، رسانه جهان اسلام است

حج، رسانه جهان اسلام است

امام جمعه بندرعباس حج را یک رسانه دانست و گفت : مسلمانان با ایجاد اجتماعی بزرگ در جوار خانه خداوند از چالش‌های یکدیگر آگاه می‌شوند و بهتر می‌توانند برای اتخاذ تصمیمات تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« هرمز» به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان بندر عباس،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌‌زاده،  در دیدار عوامل دست اندرکار حج که به مناسبت بزرگداشت هفته حج با بیان این نکته که سه کنگره روزانه، هفتگی و سالانه را برای مسلمانان قرار داده است، اظهار کرد: کنگره روزانه مومنان، نمازهای جماعت و کنگره هفتگی، نماز جمعه است. کنگره سالانه مسلمانان نیز حج است که دارای جایگاه بسیار بلند و رفیع است.

وی، بعد اجتماعی حج را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و عنوان کرد: خداوند متعال فضای اجتماعی را در حج قرار داده است تا بتواند بعد اجتماعی جامعه را تقویت کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، صیانت از کعبه مقدس و اماکن متبرکه را یکی از مسئولیت‌ها و ماموریت‌های تمام مسلمین دانست و بیان‌ کرد: برخی از دشمنان در تلاش هستند که حج را به یک سفر توریستی تقلیل دهند که مسلمانان باید در برابر این سیاست آگاه باشند.

 عبادی‌زاده با بیان اینکه حج متعلق به مجموعه جهان اسلام است و مهم‌ترین رویدادهای دینی در حج رخ داده است، تصریح کرد: بعد سیاسی حج دارای اهمیت زیادی است. حج را می‌توان یک رسانه دانست و مسلمانان با ایجاد اجتماعی بزرگ در جوار خانه خداوند از چالش‌های یکدیگر آگاه می‌شوند و بهتر می‌توانند برای اتخاذ تصمیمات تصمیم‌گیری کنند.

وی، با اشاره به بعد عرفانی و روحانی حج، خاطرنشان کرد: حجاج عزیز صدای مظلومیت مردم غزه باشند. امروز جهان اسلام تحت تاثیر مسائل غزه است و به یک دغدغه فکری و انسانی تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: باید تمام امکانات خود را آماده کنیم که در حج برائت از کفار و رژیم صهیونیستی برای گفتمان‌سازی تلاش کنیم.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از