حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام جمعه حاجی آباد:

تبلیغات انتخاباتی آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی است

تبلیغات انتخاباتی آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی است

امام‌جمعه حاجی‌آباد گفت: در رقابت‌های انتخاباتی طرف‌داران آن‌ها نیز رقیب را دشمن خود فرض نکنند و یکدیگر را تخریب نکنند و اگر کاندیدی مد نظرشان است باید توانایی و برنامه‌های او را اعلام کنند نه اینکه رقیب را تخریب کنند .

 به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی دُری در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان حاجی‌آباد ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر علیه‌السلام گفت: امام محمدباقر علیه اسلام در سن چهارسالگی در کربلا نیز حضور داشتند، ایشان ۱۹ سال امامت شیعیان را بر عهده داشتند و در هفت ذی‌الحجه سال ۱۱۴ قمری به شهادت رسیدند. 

وی عنوان کرد: امام محمدباقر (ع) در دورانی که امامت شیعیان را بر عهده داشتند مقدمات تأسیس یک مجموعه علمی اسلامی را به وجود آوردند و فرزندشان امام صادق علیه‌السلام پایه آن دانشگاه و مجموعه علمی اسلامی را مستحکم ساخت و تلاش‌های زیادی را برای برافراشتن پرچم علمی و فقهی اسلام کردند. 
 جایگاه علمی بالای امام محمدباقر (ع) از زبان علمای بزرگ شیعه و اهل‌سنت بارها مطرح شده است و همه مسلمانان و حتی مسیحیان به این درجه بالای علمی و فقهی امام محمدباقر (ع) اقرار می‌کنند. 
 
 امام‌جمعه حاجی‌آباد در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: تبلیغات انتخاباتی آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی است و ما باید دقت زیادی در این زمینه داشته باشیم چرا که انتخابات یک آزمایش الهی است و همان‌طور که ما در زندگی روزمره خود دقت فراوانی در رعایت تقوای الهی داریم، باید تقوای سیاسی و اخلاقی در انتخابات را رعایت کنیم تا بتوانیم در این آزمایش الهی نیز سربلند شویم و همچنین لازم است دقت زیادی در سخنانی که بر زبان جاری می‌کنیم و یا تصاویری که در فضای مجازی ارسال می‌کنیم داشته باشیم و شخصیتی را نادانسته تخریب نکنیم .
 
 امام‌جمعه حاجی‌آباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، بین نامزدها باید اخلاق حاکم باشد و بدگویی، تهمت‌زدن و لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و این سخنان رهبر انقلاب ملاک و معیارهایی را برای ما ارائه می‌کند و ما باید بر اساس این معیارها در زمان تبلیغات و برگزاری انتخابات دقت عمل داشته باشیم .
شریفی بیان کرد: ما در زمان برگزاری مناظره‌ها و تبلیغات کاندیدها باید به آن‌ها دقت کنیم که چه کسانی اخلاق انتخاباتی را بیشتر رعایت می‌کنند و ازاین‌رو مشخص می‌شود که اگر کاندیدی نتوانستن اخلاق را به‌خوبی رعایت کند نمی‌تواند به‌عنوان رئیس‌جمهور هم در مقابل مردم اخلاق‌مدار باشد.
 امام‌جمعه حاجی‌آباد افزود: در رقابت‌های انتخاباتی طرف‌داران آن‌ها نیز رقیب را دشمن خود فرض نکنند و یکدیگر را تخریب نکنند و اگر کاندیدی مد نظرشان است باید توانایی و برنامه‌های او را اعلام کنند نه اینکه رقیب را تخریب کنند .
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی دُری افزود: مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم حضور حداکثری مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری است؛ چراکه همه جهان چشمشان به‌سوی کشور ایران است و حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و مناسب در معادلات بین‌المللی تأثیرات زیادی برای ایران و جهان دارد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از