خبر های امروز : 13
اجتماعی | - شماره خبر : 5292
1403-07-17 08:49 https://hormoz.ir/short/eolLD
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی هرمزگان:
۱۰۰ ذابح آموزش‌دیده و ناظر شرعی در هرمزگان فعالیت می‌کنند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی هرمزگان از فعالیت ۱۰۰ ذابح و ناظر شرعی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۶۰ ناظر و ۴۰ ذابح آموزش‌دیده هستند که در کشتارگاه‌ها و ... مستقرند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حمزه‌ای صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش غذای حلال در زندگی انسان‌ها گفت: در روایات و فرمایشات هر یک از معصومین علیهم السلام، در رابطه با بحث غذای حلال اشاره شد است و این بیانگر نقش غذای حلال در زندگی انسان‌هاست. 

وی افزود: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام برای تبیین نقش غذای حلال به مردم و جامعه، گاهی مواقع وارد بازار می‌شدند و در کنار افرادی که به عرضه غذا می‌پرداختند قرار می‌گرفتند و بیشتر هم در بازار ماهی‌فروش‌های آن زمان حاضر می‌شدند و می‌فرمودند که آبزيان فاقد پولک حرام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان بیان کرد: همهواین موارد بیانگر آن است که هروقت می‌خواهیم چیزی را تهیه کنیم عنایت داشته باشیم که این غذا حلال یا حرام است، رعایت این امر مهم، اولین وظیفه ما به عنوان یک مسلمان می‌باشد.

حمزه‌ای به نقش دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اشاره و تصریح کرد: تنها اداره اجرایی که در رأس آن نماینده مقام معظم رهبری هم در زمان امام، نماینده داشته و هم در زمان مقام معظم رهبری، استمرار نمایند‌ه‌شان در این وزارت اجرایی بوده، وزارت جهاد کشاورزی است. شاید یکی از علت‌هایی اهتمام امامین انقلاب به این امر مهم این است که نقش غذای مردم در جهاد کشاورزی مشخص است و مجموعه سازمان دامپزشکی کشور به عنوان یک سازمان مستقل زیرنظر سازمان جهاد کشاورزی به اهمیت غذایی پرداخته است.

وی گفت: برای فرهنگ‌سازی غذای حلال در بین مردم و جامعه، پوستر و بروشورهایی را با مضمون معرفی اجزای حرام حیوانات حلال‌گوشت و همچنین آبزیانی که بعنوان آبزیان حرام در کمیته تخصصی به آنها پرداخته شده را طراحی و در مدارس، مساجد و سطح شهر توزیع شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان ادامه داد: به منظور رصد بیشتر بر کشتارگاه‌ها، ۴۰ نفر ذابح آموزش‌دیده در این اماکن مستقر شده و کار ذبح شرعی را در کشتارگاه‌های دام و طيور انجام می‌دهند.

حمزه‌ای ادامه داد: در استان هرمزگان، ۱۳ کشتارگاه فعالیت دارند که از این تعداد، پنج کشتارگاه طیور و هشت کشتارگاه دام است، در هر کشتارگاه‌ طیور به دلیل اینکه کار کمتری انجام می‌شود معمولا دو تا سه نفر ذابح مستقرند اما در کشتارگاه‌های دام ۱۵ الی ۲۰ نفر ذابح استقرار یافته‌اند.

وی بیان داشت: با توجّه به اینکه نظارت فراتر است، ۶۰ ناظر شرعی شامل طلاب علوم دینی که نسبت به احکام شرعی واقف هستند در کشتارگاه‌ها و کارگاه‌های عمل‌آوری، سردخانه‌های نگهداری ماهی‌، بازار ماهی‌فروشان، مبادی ورودی و خروجی و همچنین اسکله‌های شهید رجایی و باهنر به امر مهم نظارت شرعی مي‌پردازند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان تأکید کرد: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در تبيين نقش غذای حلال در زندگی افراد به کمک دامپزشکی بشتابند.

حمزه‌ای، اجرای هشت مسابقه با موضوع نماز و امر به معروف و نهی از منکر ویژه خانواده‌های کارکنان، برگزاری ۶ نشست اعم از نشست‌های فرهنگی و بصیرتی ویژه پرسنل، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن در محل اداره کل با هدف ارتقای سطح علوم قرآنی کارکنان، و ... از جمله برنامه‌های درون‌سازمانی اداره‌کل دامپزشکی استان هرمزگان برشمرد.

انتهای خبر/

نظرات