خبر های امروز : 13
اقتصادی | - شماره خبر : 5297
1403-07-17 12:49 https://hormoz.ir/short/4yQdl
واحد ۳ بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از بازگشت واحد شماره سه بخار این نیروگاه پس از تعمیرات فشرده و سنگین ۴۸ ساعته و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، داریوش محمودی، گفت: واحد شماره سه بخار که به ‌دلیل بروز نشتی در ناحیه اکونومایزر بویلر از مدار خارج شده بود، پس از ۴۸ ساعت تعمیرات فشرده در دمای ۷۰ درجه با تلاش متخصصان این نیروگاه به مدار تولید بازگشت.

وی افزود: دراین عملیات، رفع نشتی در ناحیه اکونومایزر، فعالیت‌های مربوط به لوله‌های واتروال، سرویس کندانسور و کولرهای آب‌خنک‌کن، تعمیرات مربوط به دریچه‌های داخلی هیترهای فشار قوی، رفع نشتی، پلاگ کردن لوله‌های معیوب و راه‌اندازی و در سرویس قراردادن هیترهای واحد از دیگر اقداماتي است که در کمترین زمان ممکن برای آماده‌سازی و تولید برق پایدار واحد انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: با توجه به نیاز شبکه به تولید برق، نیروگاه حرارتی بندرعباس به عنوان یکی از مهم‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد. از سویی اهمیت در مدار بودن واحدها، باعث شده پرسنل سخت‌کوش بهره‌برداری و تعمیرات‌، تمام تلاش و همت خود را انجام دهند و هرچه سریعتر وظایف محوله را در کم‌ترین زمان ممکن با موفقیت به اتمام رسانند.

منبع: روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان

انتهای خبر/

نظرات