خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
بازدارندگی ایران نتیجه دفاع مقدس است
امام‌جمعه بندرعباس گفت بازدارندگی امروز ایران اسلامی نتیجه دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس رزمندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس، ضمن سفارش به تقوای الهی و تبریک ولادت خاتم‌الانبیا حضرت محمد (ص) و ششمین اختر تابناک ولایت و امامت امام جعفر صادق (ع) رئیس مکتب شیعه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره وحدت از امت‌سازی یاد کردند و این چیزی است که ما در جوامع اسلامی کم‌توجه هستیم و در این باره کم‌کاری کردیم .

وی با بیان اینکه ملیت هر کشوری دارای محدودیت است، افزود: در فرهنگ قرآن اسلام یک امت است و اگر دنیای اسلام اگر خود را به‌عنوان امت ببیند، دیگر به خود اجازه نخواهد داد که مسائل غزه به من مربوط نیست و مرزهای جغرافیایی از بین خواهد رفت.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: مرزهای جغرافیایی که در طول تاریخ به وجود آمده است اعتباری است و این تجزیه کشورهای اسلامی به علت ترس از وحدت امت اسلامی بود که استکبار در دستور کار خود قرار داده است.

عبادی‌زاده ادامه داد: هر جا به امت آسیب برسد به دنبال ترمیم و رفع آن خواهند شد و امروز کشورهای اسلامی باید به دنبال ترسیم ساختارهای شوند که نخبگان، علما، رسانه و که به سمت امت‌سازی سوق پیدا کنیم.

وی در بخش دیگر به سالگرد آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ما در جنگ تجربه خوبی را کسب کردیم و استعدادها شکوفا و خلاقیت‌ها ظهور پیدا کرد و اعتماد به خود را آموختیم و چهره نفاق و شناخت دوست و دشمن را چه در داخل و خارج فراگرفتیم و جهان‌خواران را رسوا کردیم و بازدارندگی ایجاد کردیم که محصول دوران طلایی دفاع مقدس است.

امام‌جمعه بندرعباس یادآور شد: اسلام را در اوج مظلومیت در آن روزهای سخت به دنیا نشان دادیم و فریاد زدیم و اگر امروز تمام دنیا با ما در مرگ بر آمریکا و اسرائیل هم‌صدا هستند به برکت هشت سال دفاع مقدس است.

عبادی‌زاده اشاره کرد: ما در جنگ به یک ملت خدایی تبدیل شدیم و جوانان ما راه خدا را در پیش گرفتند و اتحاد ملت را به نمایش گذاشتیم و امروز وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم .

وی با توصیه به رزمندگان تأکید کرد: روایتگری دفاع مقدس را فراموش نکنید و اگر شما که در متن جنگ و دفاع مقدس بودید، دشمن روایت خود را به آنان منتقل خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: زائر سرای که در مشهد برای مردم هرمزگان راه‌اندازی می‌شود برای اینکه مردم هرمزگان برای اسکان در مشهدالرضا با سهولت شود با کمک دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در کمتر از یکسان ساخته شود.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ