حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/06/14 | 2024/09/04

Logo

چهره دوگانه غرب به مردم شناخته شود
مدرس دانشگاه‌های هرمزگان مطرح کرد:

چهره دوگانه غرب به مردم شناخته شود

مدرس دانشگاه‌های هرمزگان گفت: تنها راه برای مقابله با رویکرد دوگانه آزادی غرب، تولید محتواها ارزشمند بر اساس ارزش‌های دینی و نشان‌دادن چهره استکبار جهانی به آحاد ملت است.

حجت صادقی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»،  اظهار کرد: در دنیای امروز ارتباطات به‌عنوان یک بازیگر مهم نقش ایفا می‌کند و چهره جهان را تغییر داده است و نقش وسائل جمعی از ویژگی منحصربه‌فردی برخوردار است.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی در کشورهای مختلف جهان دارای قوانین و مقررات برای کاربران است و در همین راستا از پلتفرم‌های داخلی و گاهی خارجی متناسب با نیازهای مخاطبین گزینش و دسترسی‌ها به کاربران داده می‌شود و برخی از در تمامی حوزه‌ها ایجاد شده است.

 مدرس دانشگاه هرمزگان ادامه داد: اما یک پرسش در اذهان عمومی ایجاد خواهد شد که آیا این قوانین و مقررات در دنیای غرب باید اجرایی شود و در دیگر کشورها با نام آزادی بیان مقابله گردد ازاین‌رو این سیاست‌ها و استاندارهای دوگانه غرب در حال اعمال است.

صادقی عنوان کرد: شاهد این دوگانگی را باید در برخی از استاندارها یافت، زمانی که حاکمیت برخی از کشورها با چالش روبرو می‌شود از همین پلتفرم‌ها برای براندازی و منافع خود در کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

 وی اظهار کرد: اگر حوادث اخیر در کشور را موردمطالعه قرار دهیم در موضوع حجاب و عفاف با ماجراجویی کشورهای اروپایی در بستر فضای مجازی روبرو بودیم که باعث ناآرامی‌های در کشور ایجاد کردند و زنان و دختران ما را دچار التهاب‌هایی کردند و هزینه‌هایی را برای کشور ما را به وجود آوردند.

مدرس دانشگاه‌های هرمزگان ادامه داد: استکبار جهانی آزادی و حجاب را برای دختران ما نماد محدودیت دانسته و با بی‌توجهی نسبت به قوانین کشور که حجاب جز قانون و اصول‌دینی ما است به آسیب‌های اجتماعی در درون کشور ما رقم خورد.

صادقی ابراز کرد: از طرفی حتی در بحث افزایش قیمت سوخت که یک مسئله داخلی است؛ اما با فضای متشنج در رسانه‌ها و پلتفرم‌ها باعث سردرگمی مردم در این زمینه و برنامه‌ریزی برای اهداف و برنامه‌های خود کردند.

وی اظهار کرد: کشورهای غربی به بهانه‌های مختلف نه‌تنها در ایران بلکه در هر کشوری که منافع آنها به خطر بیفتد با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی تلاش می‌کنند اذهان عمومی مردم را متشنج کنند و اگر آن کشور با آنها به مقابله بپردازد آنها را ناقص حقوق بشر می‌نامند.

مدرس دانشگاه‌های هرمزگان گفت: در این‌باره باید با ایجاد ساختارهای درست و اصولی و کوتاه‌کردن دست کشورهای استکباری از فضای رسانه بابصیرت‌افزایی و شناخت دشمن نقشه‌های آنان را خنثی کرد.

صادقی توضیح داد: تنها راه برای مقابله با رویکرد دوگانه آزادی غرب، تولید محتواها ارزشمند بر اساس ارزش‌های دینی و نشان‌دادن چهره استکبار جهانی به آحاد ملت است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از