خبر های امروز : 9
اجتماعی | - شماره خبر : 5216
1403-07-11 07:15 https://hormoz.ir/short/V0ljg
معاون سلامت دامپزشکی هرمزگان اعلام کرد:
واکسیناسیون ۲۰هزار رأس دام در بندرلنگه
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: بیش از ۲۰ هزار رأس دام سبک و سنگین با اجرای رزمایش بزرگ دامپزشکی جهاد فاطمی در شهرستان بندرلنگه این استان واکسینه شدند.

سیدمحمدامین حسینی، در حاشیه رزمایش دامپزشکی جهاد فاطمی در شهرستان بندرلنگه، ضمن ابراز قدردانی از همکاری‌ فرمانداری این شهرستان و دیگر نهادها در راستای برگزاری رزمایش بزرگ دامپزشکی جهاد فاطمی در بخش مهران اشاره کرد و گفت: از تاریخ هشتم تا ۱۲ مهرماه برای انجام رزمایش بزرگ دامپزشکی جهاد فاطمی برنامه‌ریزی شده و این برنامه در حال اجرا است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این رزمایش افزود: از روز گذشته تا کنون، ۱۲ روستا تحت عملیات واکسیناسیون قرار گرفته‌اند. این طرح شامل واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی، مبارزه با انگل‌های دامی و تقویت دام‌ها با داروهای درمانی است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان تاکید کرد: ۶ اکیپ جهادی از شهرستان‌های مختلف غرب هرمزگان در این رزمایش مشارکت دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ هزار رأس دام واکسینه شوند.

حسینی همچنین به موفقیت‌های دامپزشکی در کنترل بیماری‌ها در استان اشاره و اعلام کرد: از ابتدای سال جاری، ۹۵ هزار و ۷۴۳ رأس دام در شهرستان بندر لنگه واکسینه شده‌اند و در سطح استان، ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار رأس دام علیه بیماری‌های دامی واکسینه شده است.

وی بر اهمیت نقش دامپزشکی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی و صیانت از سلامت فرآورده‌های دامی تأکید کرد و گفت: امیدواریم که با همکاری همه نهادها، خدمات مؤثری به جامعه دامداری ارائه شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

نظرات