حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان:

۴۹۹ ایثارگر از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند شدند

۴۹۹ ایثارگر از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان، گفت: طی یک‌سال گذشته، ۴۹۹ نفر از جامعه ایثارگری استان از سهمیه وام ۸۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی برخوردار شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز، عطاءالله ناوکی در نشست خبری ضمن تبریک هفته دولت، آن را فرصتی برای ارائه خدمات و عملکرد نظام به مردم عنوان و اظهار کرد: مدیران و کارشناسان مختلف اداره کل بنیاد شهید هرمزگان، در راستای اجرای این طرح، دیدارهایی را به همراه استاندار و ائمه جماعات با خانواده‌ شهدا و ایثارگران استان باهدف رسیدگی به مشکلات آنان انجام دادند.

وی در ادامه به سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌ها و دیدار چهره‌به‌چهره با مردم اشاره کرد و افزود: در کنار ارائه خدمات شایسته به مردم و با وجود مشکلات اقتصادی، زنده نگه‌داشتن امید در دل جامعه از سوی دولتمردان کار بزرگی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان اذعان داشت: دولت سیزدهم با وجود تحریم‌ها و کمبودهای منابع مالی، تاکنون تلاش‌های ارزشمندی را در بخش ایثارگران انجام داده است که افزایش ۲۰ درصدی حقوق والدین شهدا و جانبازان و همچنین تأمین اعتبار حق پرستاری والدین شهدا در ابتدای سال جاری و برخورداری ۸۵ درصد والدین شهدا از این حقوق از شاخص‌ترین اقدامات است.

ناوکی، اشتغال را نخستین اولویت در بخش سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید استان عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت ۴۹۹ نفر از جامعه ایثارگری استان از سهمیه وام ۸۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومانی برخوردار شدند.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات و معوقات بیمه و شهریه‌های ۸۵۰ دانشجوی خانواده شهدا و ایثارگران نیز بیان داشت: تمامی معوقات بنیاد شهید هرمزگان به بیمه و دانشگاه‌ها در مدت‌زمان یک سال یعنی از هفته دولت سال گذشته تاکنون پرداخت شده است. همچنین در این مدت، حدود ۱۵۰ جانباز در استان احراز هویت شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان از شناسایی ۴۴۰ نفر برای بهره‌مندی از مسکن ۶۰ متری بر اساس تفاهم‌نامه بنیاد شهید با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و اضافه کرد: در مدت یادشده، ۳۴۲ نفر از جامعه ایثارگران استان نیز در آزمون‌های استخدامی ادارات شرکت و پذیرش شدند.

ناوکی در پایان، واگذاری زمین به بیش از ۲۰۰ نفر از ایثارگران و همچنین واگذاری زمین و مسکن به والدین شهدا بدون مسکن در جزایر قشم و هرمز بعد ۴۰ سال و برخورداری ۲۷۰ نفر از تسهیلات مسکن را بخش دیگری از اقدامات و برنامه‌های بنیاد شهید هرمزگان در یک‌ساله هفته دولت ۱۴۰۱ تاکنون ذکر کرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از