حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

دبیر عالی شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

۴۷۰ مدرسه علمیه در کشور وجود دارد

۴۷۰ مدرسه علمیه در کشور وجود دارد

دبیر عالی شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۷۰ مدرسه علمیه شکل گرفت و ۲۰۰ هزار طلبه فارغ‌التحصیل داریم که ظرفیت عظیم دینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رسول حسین‌هاشمی دبیر عالی شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حوزه‌های علمیه خواهران شجره طیبه‌ای است که توسط امام راحل راه‌اندازی و سپس با حمایت دینداران رشد یافت.

 

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۷۰ مدرسه علمیه شکل گرفت، در این مدارس که در سطح کشور فعالیت دارند طلبه‌ها درحال تحصیل هستند. ۲۰۰ هزار طلبه فارغ‌التحصیل داریم که ظرفیت عظیم دینی است.

دبیر عالی شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان داشت: حوزه‌های علمیه خواهران، پذیرای خواهران علاقه‌مندان در مقطع تحصیلی دیپلم است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین هاشمی تصریح کرد: درحال حاضر ۱۸ رشته در سطح سه و ۶ رشته نیز در سطح چهار ایجاد شده که ظرفیت بی‌نظیری است و حوزه‌های علمیه می‌تواند برای کنشگر فرهنگی تربیت می‌کند.

وی به تشریح آرمان و اهداف حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: آنچه که در حوزه‌های علمیه خواهران و رسالت آنان در سند راهبردی به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است توسعه و ترویج فرهنگ دینی است و قرار است به عنوان مرجع پاسخگویی متنوع دینی جامعه بانوان باشد.

 

دبیر عالی شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: تمام سعی ما تحقق این هدف است.با توجه به وجود مشکلات، موانعی بر سر راه هست، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت در مناطق محروم یکی از این مشکلات است و ما را تحت فشار قرار داده است.

دبیر عالی شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: یکی از نکات مهم، وقف و منابع پایدار است که در حوزه برنامه‌ریزی و اجرا، کارهای خوبی صورت گرفته است، لذا حوزه‌های علمیه خواهران زمانی می‌تواند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد که مورد حمایت واقع گردد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ثبت‌نام را آغاز خواهد کرد، تصریح کرد: خدمات علمی و آموزشی کاملا رایگان به طلبه‌ها ارائه می‌شود. قابل ذکر است که مدارک حوزوی از تمامی اعتبارات مدارک سایر دانشگاه‌ها برخوردار است.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از