حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/02/20 | 2024/05/09

Logo

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

۱۵هزار دانش‌آموز قشمی در طرح مسطورا شرکت می‌کنند

۱۵هزار دانش‌آموز قشمی در طرح مسطورا شرکت می‌کنند

رئیس تبلیغات اسلامی قشم گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز قشمی در ماه مبارک رمضان تحت پوشش طرح قرآنی مسطورا (سطر سطر زندگی کردن با آیه‌های قرآن کریم) قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از ایرنا؛ حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها» در قالب طرح ملی «مسطورا» یکی از برنامه‌های مهم اداره تبلیغات اسلامی قشم است.

وی در ادامه افزود: این طرح در قالب پنج محور ایمان و امید، توحید و نفی عبودیت غیر خدا، نبوت و رستاخیز اجتماعی، ولایت و پیوندهای اجتماعی و همچنین معاد تدوین شده که برگرفته از سیر ساختاری قرآن است.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: در گام نخست اجرا و برگزاری این طرح ۵۰ فراز نورانی از قرآن کریم جداسازی شده است و دانش آموزانی که در این طرح شرکت می کنند مباحث تبیین، حفظ، قرائت، حفظ، تدبر، تفسیر و زندگی با این ۵۰ آیه را انجام می‌دهند.

کاظمی اضافه کرد: این طرح قرآن، کتاب زندگی در بلندمدت به مدت سه سال اجرا خواهد شد.

وی، از اعزام ۷۰ مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی به مناطق مختلف این جزیره، در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: سخنرانی‌ها در مساجد، جلسات تفسیر، جلسات جزء‌خوانی، برگزاری مسابقات، سخنرانی‌های شب احیاء، اعتکاف رمضانیه، حضور در تفرجگاه‌ها و مراکز خرید از جمله برنامه‌هایی است در قالب گفتمان «زندگی با آیه‌ها» و در قالب طرح ملی «مسطورا» اجرا خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از