حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان؛

کارگاه آموزشی «انسان مسئول» در بندرعباس برگزار شد

کارگاه آموزشی «انسان مسئول» در بندرعباس برگزار شد

در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر،کارگاه آموزشی «انسان مسئول» در سالن همایش اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، کارگاه آموزشی «انسان مسئول»، با حضور صادق پورابراهیمی، معاون علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان و جمعی از کارکنان ستادی، در سالن همایش اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان برگزار شد.

صادق پورابراهیمی، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: انسان موجودی موفقیت طلب است که پیروزی و سربلندی و رسیدن به مقصود دلخواه جزوی از آرمان‌های اوست. اما برای کسب موفقیت راهکارهایی نیازمند است که باعث آسیب رساندن به فرد، محیط و دیگران نشود.

وی بیان داشت: وجود اصل تعدد در دنیا به این دلیل است که همه جز خداوند، نیازمندند و اگر انسان‌ها متعدد نبودند در برطرف نمودن نیازهایشان با مشکل مواجه می‌شدند و بیشتر نیازهای انسان‌ها به واسطه ارتباط با دیگران برطرف می‌شود.

معاون علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان اذعان کرد: بواسطه تعدد، اجتماع بوجود می‌آید و این اصل ثابتی است و اگر اصل اجتماع نادیده گرفته شود، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

 پورابراهیمی با بيان اينکه امر به معروف و نهی از منکر نه فقط یک واجب دینی بلکه سبک زندگی است، به حدیث امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران و شیوه نیکوکاران است و فریضه بزرگی است که به واسطه اقامه آن، بقیه فریضه‌ها برپا می‌شود. امر به معروف و نهی از منکر باعث بوجود آمدن امنیت، آبادانی زمین‌ها و بهبود اقتصاد می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: احساس مسئولیت اجتماعی قانون پذیری به همراه دارد و گاهی نیز در جهت کمک به منافع دیگران، فراتر از قانون عمل خواهد کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از