حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/06 | 2024/06/26

Logo

هرمز گزارش می‌دهد؛

نفت ستاره خلیج‌‌فارس؛ دوست‌دار محیط زیست

نفت ستاره خلیج‌‌فارس؛ دوست‌دار محیط زیست

شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به عنوان صنعت دوستدار محیط زیست، آمادگی خود را برای حمایت از همایش‌های مربوط به محیط زیست، اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه گازی جهان هست که اقدامات محیط زیستی خوبی در سال‌های گذشته انجام داده است، به خصوص افزایش ظرفیت یکصد هزار بشکه‌ای در تصفیه انواع فرآورده‌های نفتی یکی از اقدامات شاخصی است که این پالایشگاه انجام داده است.

نفت ستاره خلیج‌‌فارس؛ دوست‌دار محیط زیست
نفت ستاره خلیج‌‌فارس؛ دوست‌دار محیط زیست

 

کاشت یکصد هزار درخت حرا در ساحل بندرعباس 

کاشت یکصد هزار درخت حرا در سواحل نیلگون خلیج فارس در سال گذشته با حضور وزیر کشور و استاندار هرمزگان و پایش‌های موردی برای استقرار این جنگل‌های زیبا در سال جاری نیز از دیگر اقدامات پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس می‌باشد که تاکنون انجام شده است.

مشارکت خانواده‌های کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در پاکسازی سواحل، اقدامی زیبا در راستای حفظ و حمایت از محیط زیست است، همچنین توسط کارکنان این پالایشگاه، ده‌ها تن زباله در کوه گنو جمع‌آوری شده است.

 

نفت ستاره خلیج‌‌فارس؛ دوست‌دار محیط زیست

حمایت پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس از همایش‌های محیط زیستی

 

علیرضا جعفرپور مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار کرد: میزبانی از این همایش که به مناسبت روز جهانی محیط زیست و روز محیط‌بان، برگزار شد، مایه افتخار و مباهات است.

وی با بیان اینکه دوستدار محیط زیست بوده، هستیم و خواهيم ماند، تأکید کرد: از همایش‌های مربوط به موضوع مهم محیط زیست، حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح طرح آمونیاک پرداخت و گفت: این طرح در مسیر و گذار انرژی جهان، طرح مهمی است که در واقع، آینده جهان و همچنین آینده انرژی آن به سمت تامین انرژی از منابع خورشیدی به پیش می‌رود و هزینه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی رو به کاهش است و حجم زیادی از سرمایه‌گذاری در دنیا در راستای تامین انرژی خورشیدی هزینه می‌شود.

نفت ستاره خلیج‌‌فارس؛ دوست‌دار محیط زیست

صرف حجم زیادی از سرمایه‌گذاری در دنیا برای تأمین انرژی خورشیدی

 

جعفرپور در ادامه با تأکید بر اینکه حجم زیادی از سرمایه‌گذاری در دنیا برای تأمین انرژی خورشیدی هزینه می‌شود، افزود: به گونه‌ای که در سال گذشته، حجم سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی، به تنهایی نسبت به کل نفت و گاز، پیشی گرفته است، روزانه به طور متوسط، یک میلیارد دلار در زمینه انرژی خورشیدی در دنیا هزینه می‌شود.

 

وی همچنین گفت: آینده انرژی جهان در سال ۲۰۵۰ به سمتی می‌رود که حدود ۵۰ درصد انرژی جهان، انرژی الکتریکال به دست آمده از انرژی‌های سولار و انرژی‌های بادی هست و این نوید را می‌دهد که آینده، انتشار آلاینده گاز کربنیک کاهش یابد و پدیده افزایش دمای کره زمین محدود در حد یک و نیم درجه محدود شود، متاسفانه با هدف‌گذاری انجام‌شده در خصوص یک و نیم درجه محدود کنند، درحال حاضر، آمار و ارقام نشان می‌دهد که این رقم به دو رسیده است اما چشم‌انداز این است که با بهره‌برداری از انرژی خورشیدی که ارزان‌ترین انرژی‌ها هست این روند، اندکی متوقف شود.

ایران؛ کشوری مستعد در تأمین انرژی خورشیدی 

 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس اضافه کرد: در دنیا، برنامه تامین انرژی به این صورت خواهد بود که انرژی خورشیدی را از طریق پنل‌های خورشیدی تولید کنند، کشور ما مستعد تولید انرژی‌های خورشیدی است، هم از لحاظ پهنه لازم، کشور پهناوری هستیم و هم از لحاظ شدت تابش آفتاب، نسبت به متوسط جهانی از خیلی از قسمت‌های جهان، بسیار بالاتر هستیم، بدین معنی که به صورت مشخص و شاخص، از لحاظ تابش و از لحاظ ساعات تابش انرژی خورشیدی، بسیار موقعیت ممتازی در کشورمان است.

 

جعفرپور بیان داشت: دنیا به این سمت پیش می‌رود که از طریق پنل‌های خورشیدی، انرژی الکتریکال تولید کند و انرژی الکتریکی را به مصرف الکترولیز آب برساند و نهایتاً هیدروژن تولید کند و هیدروژن را از طریق گاز کربنیکی که از اتمسفر می‌گیرد، تبدیل به بنزین سنتزی کند و یا از طریق ترکیب آن با ازوت یا نایتروژنی که در اتمسفر وجود دارد، آمونیاک تولید کند، هر دو، فرایندهایی هستند که هیدروژن که به راحتی قابل انتقال نیست در یک قالب قابل انتقال به دنیا تولید می‌کنند و از این طریق شرایط فراهم می‌شود که انرژی خورشیدی بتواند به اقصی نقاط جهان انتقال پیدا کند و مورد مصرف قرار گیرد. 

 افق روشنی برای تامین انرژی آینده دنیا وجود دارد 

وی گفت: به نظرم اگرچه مصرف انرژی‌های سوخت‌های فسیلی بسیار بالا هست و سهم انرژی خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر اندک می‌باشد ولی در آینده به نظر می‌رسد با سرمایه‌گذاری بر روی انرژی‌های بادی و به خصوص انرژی خورشیدی، افق و آینده روشنی برای تامین انرژی آینده دنیا وجود داشته باشد و از این وضعیتی که دنیا به آن دچارش شده، رهایی یابد، از سال ۲۰۰۰ به این طرف، (در ۲۵ سال گذشته) ۳۰ درصد به تداوم خشکسالی‌ها و اضافه شدن مناطق درگیر با خشکسالی، زیاد شده است، این اعداد بسیار اعداد شگفت‌آوری است.

 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با تأکید بر اینکه دغدغه داریم که محيط زيست را آلوده نکنیم، افزود: متأسفانه بشر امروزی با دخل و تصرف در کره زمین، تقریباً ۴۰ درصد کره زمین را تخریب کرده و این‌ها باید برگردد، شعار جهانی امسال محیط زیست، «احیای زمین، بیابان‌زدایی و کاهش خشکسالی است، شعار کشورمان نیز «زمین ما و آینده ما به روشنی همین با موضوعات گره می‌خورد.

 

همه مکلف به حفظ محیط زیست هستیم 

 

جعفرپور ادامه داد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی همه ما مکلف هستیم که به اندازه خودمان و سهمی که داریم، محیط زیست را حفظ کنیم و در یک مسیر توسعه پایدار برای حفظ منابع برای آیندگان بکوشیم و بتوانیم همانطور که این امانت را از خداوند متعال، پاک و با این همه منابع، تحویل گرفتیم با آرامش و قلبی آکنده از دوستی با محیط زیست، آن را تحویل دهیم و اثر خودمان را در حفظ محیط زیست گذاشته باشیم.

 

وی تأکید کرد: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با همین رویکرد، هر ساله سعی می‌کند میزبان همایش‌های محیط زیست در روز محیط زیست و روز محیط‌بان باشد، در اصل، روز محیط‌بان با این هدف تعیین شده که مردم را با فرهنگ محیط زیست آشنا کند، در کشورمان یک هفته به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده و برگزاری این همایش‌ها کمک می‌کند که در واقع مردم با مفاهیم و دوستی با محیط زیست، بیشتر آشنا شوند و به رسالت خود در این خصوص آگاهی پیدا کنند، لذا با برگزاری همایش در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، این هدف را دنبال می‌کنیم.

 

نفت ستاره خلیج‌‌فارس؛ دوست‌دار محیط زیست

اعطای گواهینامه شایستگی محیط زیست به شرکت نفت ستاره خلیج فارس

 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: در دومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین‌المللی چالش‌های محیط زیست، صنعت و معدن سبز، گواهینامه شایستگی محیط زیست به شرکت نفت ستاره خلیج فارس اعطا شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از