حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام‌جمعه شهرستان بندر خمیر:

وحدت اسلامی باید عمومی و جهانی شود

وحدت اسلامی باید عمومی و جهانی شود

وی افزود: مسلمانان در تمام اعمال اساسی مراسم حج با هم متحد هستند این وحدت به برکت امام باقر (ع) اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام شعیب صالحی در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان بندر خمیر ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر گفت: در ایام بابرکت مناسک حج هستیم یکی از مهم‌ترین جلوه‌ها و نشانه‌های وحدت اسلامی و امت مسلمان همین مراسم حج است.

وی افزود: مسلمانان در تمام اعمال اساسی این مراسم با هم متحد هستند این وحدت به برکت امام باقر (ع) اتفاق افتاده است.
 
 صالحی افزود: این وحدت اسلامی باید یک اتحاد عمومی و جهانی شود. رهگذر این اتحاد عمومی می‌تواند مسئله فلسطین و مسئله غزه باشد آن روزی که امام باقر اصرار داشت به این وحدت و این اتحاد جامعه مسلمان شاید یک بخش عمده آن بروز و اصرار ایشان را در مسئله فلسطین باید مشاهده کنیم؛ لذا علاوه بر پیام معنوی که فرایند مناسک حج هست یک پیام سیاسی باید داشته باشد آن پیام استکبارستیزی جامعه اسلامی و بالاتر از آن جامعه جهانی است. نسبت به جنایات آمریکا و رژیم خبیث صهیونیست نسبت به وقایعی که در سرزمین فلسطین در حال رقم‌خوردن است و مردم مظلوم فلسطین و غزه را در زیر خروارها بمب در حال نسل‌کشی به تمام‌عیار است .
 
 وی افزود: روز عرفه و روز نیایش روزی است که در روایت هم تراز با لیالی قدر از آن یاد می‌شود و دستاوردهای بزرگ و معنوی در این روز است.
 
 
 صالحی ضمن تبریک روز جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت‌ها و ساختارهای فرهنگی و سنتی مردم را باید موردتوجه قرارداد صنایع و روی‌آوردن به مسائل صنعتی عوارض بزرگی دارد.
 
 امام‌جمعه بندر خمیر باتوجه‌به عید قربان و عید غدیر مطرح کرد: انتظار از جامعه مؤمنین این است که پرچم امامت و ولایت را هر کس در حد توانش اثرگذار باشد؛ این یک فرهنگ عمومی است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از