حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهید جام‌خور؛

مرگی انتخاب کنید که سعادت باشد

مرگی انتخاب کنید که سعادت باشد

شهید جام‌خور در بخشی از وصیت‌نامه خود بیان کرده است: چه خوب که انسان مرگی را برای خود انتخاب کند که همای سعادت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ شهید عزت‌الله جام‌خور ابتدای یکی از وصیت‌نامه‌های خود را با آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره فجر« یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ.ارْجِعِی إِلَی‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً.فَادْخُلِی فِی عِبَادِی. وَادْخُلِی جَنَّتِی» آغاز کرده است.

وی در این وصیت‌نامه خطاب به دوستان و آشنایان آورده است: منتظر نباشید تا دیگری حرکت کند و بعد هم شما پشت سرشان لرزان گام بردارید، بلکه باید طوری شوید که اول شما حرکت کنید و دیگران پشت سرشما حرکت کنند.

این شهید دفاع مقدس ادامه داده است: از مرگ نهراسید که مرگ حق است و نهایت انسان بازگشت به سوی کسی است که او را آفریده و از این قاعده کسی نمی‌‎تواند خارج شود و چه خوب که انسان مرگی را برای خود انتخاب کند که همای سعادت است.

شهید جام‌خور در بخش دیگری از این وصیت افزوده است: وصیتم به برادر اکبر این است که بعد از من با نامزدم ازدواج کند و نگذارید حیران باشند و به آن‌ها برسید.

وی سفارش کرده است: محل دفنم را روستای دهبارز و حجله شهادتم را که در هرجا که مادرم صلاح دانستند ببندید و از طرف من از همه کسانی که من را می‎‌شناسند طلب بخشش کنید.

این شهید دفاع مقدس در وصیت‌نامه دیگری آورده است: در این دنیا من چیزی ندارم که به کسی دهم و بگویم فلان مال برای فلان کس، تنها چیزی را که دارم این است که بر کف دست نهاده، آماده که هرگاه خدا رضایت بدهد تقدیمش کنم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از