حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

رئیس بیمارستان کمال عدوان هشدار داد:

محرومیت کودکان غزه از واکسن

محرومیت کودکان غزه از واکسن

رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر کودکان غزه را از چهار دوره واکسیناسیون محروم کرده، درباره شیوع ویروس فلج اطفال در سایه بحران بهداشتی فجیع در این منطقه هشدار داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از تسنیم، درحالی‌که در سایه ۱۰ ماه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره سنگین علیه این منطقه، سیستم بهداشتی غزه فروپاشیده است و بزرگ‌ترین قربانی وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه، کودکان هستند، «حسام ابو صفیه» مدیر بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه درباره شیوع بیماری فلج اطفال در همه مناطق شمال غزه هشدار داد.

 حسام ابو صفیه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد: باتوجه‌به عدم واکسیناسیون کودکان، همه عوامل موجود به انتشار ویروس فلج اطفال در نوار غزه کمک می‌کند و ما در مقابل یک فاجعه بهداشتی بزرگ هستیم.

 وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در گسترش ویروس فلج اطفال در نوار غزه نقش دارد؛ زیرا مانع از ورود تجهیزات لازم جهت حل بحران بهداشتی در بخش فاضلاب می‌شود.

 رئیس بیمارستان کمال عدوان افزود: رژیم اشغالگر همچنین عامدانه مانع ورود آب آشامیدنی و غذاهای سالم و تمیز به نوار غزه می‌شود که همین عوامل، زمینه‌ساز انتشار ویروس فلج اطفال است. همه عوامل موجود در غیاب واکسیناسیون، به گسترش ویروس فلج اطفال کمک می‌کند و دشمن اشغالگر، کودکان نوار غزه را از چهار دوره واکسیناسیون محروم کرده است.

 وی تصریح کرد: ویروس فلج اطفال، افراد زیر ۵ سال را مبتلا می‌کند و دوره پنهان آن تا ۳۵ روز است. علاوه‌برآن موارد زیادی از وجود ویروس هپاتیت سی در داخل پناهگاه‌های غزه و همچنین موارد بسیاری از عفونت روده‌ای، مشاهده شده است.

 این مقام بیمارستان کمال عدوان هشدار داد: باتوجه‌به اینکه هیئت‌های پزشکی از خارج به غزه می‌آیند و می‌روند، احتمال انتشار این ویروس‌های خطرناک به مناطق خارج از غزه هم وجود دارد.

 براین‌اساس، ۱.۷ میلیون فلسطینی بر اثر آوارگی در نوار غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده‌اند و بیش از ۷۱ هزار مورد ابتلا به هپاتیت ویروسی به ثبت رسیده است. همچنین ۳۵۰۰ کودک در معرض خطر مرگ ناشی از نقص ایمنی قرار دارند.

 درحالی‌که بسیاری از نهادهای بین‌المللی، جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه را جنگ با کودکان می‌نامند و هشدارهای زیادی درباره پیامدهای فاجعه‌بار جنگ گرسنگی دشمن اشغالگر علیه کودکان غزه مطرح شده است، کارشناسان بین‌المللی در امور تغذیه اعلام کردند: کودکان غزه که از قحطی رنج می‌برند، حتی اگر زنده هم بمانند، سوءتغذیه شدید می‌تواند منجر به آسیب دائمی برای آنها شود.

 یونیسف نیز با صدور بیانیه‌ای در همین زمینه درباره بحران گرسنگی و شیوع انواع بیماری‌ها در میان کودکان غزه هشدار داده و تأکید کرد: کودکان غزه حتی اگر بر اثر گلوله و بمباران نمیرند، به‌خاطر بیماری و گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

 یونیسف با اشاره به شیوع بیماری‌ها و اپیدمی‌های خطرناک در نتیجه سرریزشدن فاضلاب در خیابان‌ها و کمبود آب آشامیدنی به‌ویژه با شروع تابستان و افزایش دما اعلام کرد بیش از یک میلیون کودک در غزه از بیماری‌های تنفسی و پوستی رنج می‌برند. از ۷ اکتبر گذشته بیش از ۸۶۰ هزار کودک به بیماری‌های تنفسی، ۴۰۰ هزار کودک به بیماری‌های روده‌ای و بیش از ۱۰ هزار کودک هم به بیماری‌های پوستی مبتلا شده‌اند.

 این سازمان درباره عواقب مرگبار ناشی از ادامه ممانعت نیروهای اشغالگر از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هشدار داده و تأکید کرد: باید یک اقدام جدی جهانی برای مبارزه با گرسنگی در غزه انجام شود.

 بر اساس گزارش یونیسف، از هر ۱۰ کودک در غزه ۹ کودک از سوءتغذیه شدید رنج می‌برد. علاوه‌برآن جنایت‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی علیه کودکان در نوار غزه مرتکب شده، قابل‌وصف نیست و این کودکان از آسیب‌های جسمی و روانی شدید در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی رنج می‌برند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از