حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/08 | 2024/04/27

Logo

مدیرعامل شرکت جامُش:

ظرفیت‌ها برای حمایت از محیط زیست استفاده نمی‌شود

ظرفیت‌ها برای حمایت از محیط زیست استفاده نمی‌شود

مدیرعامل شرکت جامُش گفت: یکی از مشکلات استان هرمزگان این است که حمایت از محیط زیست در استان هرمزگان در قالب کاشت درخت و پاکسازی ساحل خلاصه شده و ظرفیت‌های موجود استفاده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ امیرارسلان عامری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نخستین پروژه استارتاپ جامش به عنوان کارگزار رسمی مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست، ساماندهی پسماند جزیره هرمز بود که طی یک فرایند شناسایی و بازدید و همچنین اعزام تیم تحقیقاتی، که بتوانند شرایط موجود را کاملاً بررسی کنند و برای رفع این معضلات، کارهایی را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های استارتاپی و همچنین شرکت‌هایی که در پارک علم و فناوری استان هرمزگان مستقر هستند انجام دهد.

وی، به حضور در نمایشگاه بازیافت و پسماند که در تهران برگزار شده بود، اشاره کرد و افزود: شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، شرکت‌هایی بودند که با داشتن دستگاه، طرح‌ها و مشاورین برجسته می‌توانستند کمک ویژه‌ای را به جزیره هرمز انجام دهند.

مدیرعامل استارتاپ جامُش ادامه داد: بنابراین ما سعی کردیم تمام این شرکت‌ها را در قالب تیم قرار دهیم و این پروژه را به عنوان پروژه سبز در استان هرمزگان اجرا کنیم.

عامری همچنین گفت: در این پروژه سبز قرار است شرکت‌ها و صنایع بزرگ در قالب حمایت از محیط زیست، بخشی از مبالغ جهت توسعه جزیره هرمز را تقبل کنند و سپس به عنوان حامی محیط زیست معرفی شوند.

وی تأکید کرد: مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که حمایت از محیط زیست در استان هرمزگان در قالب کاشت درخت و پاکسازی ساحل خلاصه شده است اما ظرفیت‌های موجود که می‌تواند در این مسیر مؤثر باشد مغفول مانده و استفاده نمی‌شود.

مدیرعامل استارتاپ جامُش اضافه کرد: این ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی سایت زباله در جزیره هرمز که شاید مبلغ آن با توجه به هزینه‌هایی که به صورت نمایشی در محیط زیست استان هرمزگان صرف می‌شود زیاد نباشد اما زمانی که قصد داشته باشیم این کار را به صورت عملیاتی انجام دهیم که تأثیر مثبتی داشته باشد که هم برای استان، برند باشد که میزبان اولین جزیره سبز ایران است و این پروژه می‌تواند ملی باشد و باید بتوانیم حامیان محیط زیست را از خارج از استان به جزیره هرمز سوق دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از