حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

شهید آوینی شجره‌ای مبارک است

شهید آوینی شجره‌ای مبارک است

شهید سید مرتضی آوینی، میوه شجره مبارکه‌ای است که ریشه در خاک دارد و شاخه‌هایش سر به آسمان می‌ساید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان هرمزگان به مناسبت شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی وبسیج هنرمندان به شرح زیر است: 

بِسم رَبِّ الشُّهداء وَالصِّدیقین

خدایا به آنچه که دادی شکروبه آنچه ندادی تفکر و به آنچه که گرفتی تذکر، که داده‌ات نعمت است و نداده‌ات حکمت و گرفته‌ات امتحان (شهید مرتضی آوینی) 

شهدا وجه باقی حق تعالی هستند مَا عِندَکُم یَنفَدُ وَمَا عِندَالله  و شهید سید مرتضی آوینی، میوه شجره مبارکه‌ای است که ریشه در خاک دارد و شاخه‌هایش سر به آسمان می‌ساید. متفکر و هنرمند فرزانه، شهید سید مرتضی آوینی در پی تأکید مقام معظم رهبری، ساخت سری جدید روایت فتح را آغاز کرد و در ۲۰ فروردین سال ۱۳۷۲ به هنگام فیلمبرداری در منطقه عملیاتی فکه، به درجه رفیع شهادت نایل می‌گردد.  

شهید آوینی معتقد بود هنر، شیدایی حقیقت است و هنرمند کسی است علاوه برشیدایی حق، قدرت بیان آن را نیز ازخداوند متعال گرفته است. 

میراث آوینی، همین دلدادگی بازمانده از نسیم تعهد اوست. نسیمی که هنوز بعد از ۳۱ سال کوچه به کوچه شهرها وروستاهای این دیار پرگهر را پیموده و از گِرد آمدن آن‌هایی که به آوینی و راه او دل بسته‌اند، سال‌هاست طوفان به پا می‌کند طوفانی که نمی‌گذارد گرد فراموشی بر مظلومیت اصحاب خونین بال خمینی کبیر بنشیند و هیچ چیز از یاد برود که خون نفس زکیه هنر انقلاب اسلامی باقی ماندن نام و نشان دفاع یادها کافی است. 

سی ویکمین پگاه خونین عروج سید مرتضی آوینی به خلعت نورانی شهادت که به یاد رسم و راه همیشگی او، که جهاد بسیجی در عرصه هنر بود.

یاد روز بسیج هنرمندان و گرامی داشت همه همرزمان آوینی درعرصه هنر بسیجی نام گرفته است فرصتی دوباره فراهم نموده که در کنار رجوع نام‌ها و نمادهایی که در مسیر سرافرازانه هنر متعهد، قبله‌نمایی برای راه شناختن بیراهه هستند، نظری بر راه و رسم رفته بیفکنیم و بر راهی که در پیش است نظاره‌ای نماییم. 

سازمان بسیج هنرمندان استان هرمزگان نه به عنوان یک ساختار اداری، بلکه به عنوان یک سنگر هنری و یک قرارگاه برای انتظام بخشی همراهان وهمسنگران، مرور راه‌های فتح و شیوه‌های روایت جاودانه آن و بالاخره فراهم نمودن بسترهای هم‌افزایی و آگاهی بخشی برای خدمت‌گذاری بهتر، در سال‌های نه چندان طولانی فعالیت خود، تلاش نموده گامهای مختلف، متنوع وحتی‌المقدور مؤثری را برای سازماندهی و توانمند سازی و هدایت استعدادهای متعهد هنر انقلاب اسلامی برداشته و برای ایجاد جریانی اصیل و بانشاط جهادی در این عرصه قدم بردارد. 

روز بسیج هنرمندان، در هر سال فرصتی دوباره و مبارک برای بررسی این گام‌ها و پیش‌بینی مسیر آینده‌ای که باید برای دست‌یابی به آن تلاشی جهادی را مصروف داشت؛ به‌ویژه در زمانی که از سویی جنگ نرم دشمنان ایران و اسلام باحمله بی‌رحمانه به نگره‌های اعتقادی و ایمانی قصد تاراج شخصیت دینی جامعه را دارند و از سویی دیگر ، بیداری اسلامی در کشورهای عربی و هنر انقلابی این ملت‌ها در انتظار الگویی مطلوب و مناسب از سوی هنرمندان انقلاب اسلامی ایران هستند. 

بنابراین فرزندان بسیجی و هنرمند انقلاب اسلامی، بر عهد وپیمان خویش، مجاهد گونه و جان بر کف در مسیر پُرمشقت و متلاطم مبارزه در مقابله با جنگ نرم تمام عیار استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ایستاده و عالمانه و صبورانه، با اطمینان و در نهایت طُمأنینه و آرامش ادای تکلیف خواهند کرد.  

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از