حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس:

شرکت در انتخابات، حضور در میدان جهاد است

شرکت در انتخابات، حضور در میدان جهاد است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در روز انتخابات، میدان جهاد مهیاست لذا اذن جهاد صادر شده و باید به ندای مقام معظم رهبری لبیک گوییم.

مصیب نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: در شرایط کنونی که تمام نگاه‌ها به سمت جمهوری اسلامی ایران است، آنچه مهم است، مشارکت حداکثری پای صندوق‌های آراء است، لذا تمام تلاش‌ها تبیین‌ها و رفتارهای ما باید به گونه‌ای باشد که مردم را بیش از پیش به سمت صندوق‌های آراء هدایت کنیم.

وی افزود: رفتارها و کنش‌های مسئولان و همچنین رفتارهای کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در راستای برگزاری انتخابات پرشور و گسترده بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تقدیر و تشکر از تمامی کاندیدهای تأییدشده تصریح کرد: تمامی کاندیدهای مورد تأیید شورای نگهبان، سرمایه‌ و مشوق حضور مردم در انتخابات پیش‌رو هستند، لذا باید رعایت اخلاق مدنظر داشته باشند و مردم را از نهاد انتخابات، نا امید نکنند، امیدواری مردم به انتخابات، امری ضروری است.

نظری تاکید کرد: کاندیداها و اعضای ستادهای انتخاباتی از توهین و تخریب، به شدت بپرهیزند و به جای ایجاد فضای تخریب و تهمت، خود و برنامه‌هایشان را معرفی و بیان کنند.

وی با اشاره به راهکارهای حضور حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد: تبیین چهره به چهره اهمیت انتخابات، در تحقق مشارکت بالا در پای صندوق‌های رأی اثرگذار است، وقت آن رسیده تا در محلات و مساجد حضور یابیم و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انتخابات و اصل نهاد آن به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم بازگو کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به ما آبرو بخشیده است و باید برای تحقق مشارکت بالا در انتخابات، آبرو در میان بگذاریم، تصریح کرد: مسئولان بدانند جمهوری اسلامی ایران با استفاده از انتخابات، فضایی را فراهم کرده که بر روی صندلی مسئولیت بنشینند، لذا برای تحقق حضور حداکثری در انتخابات از تمام توان خود استفاده کنند.
 
نظری به راهکارهای تشویق مردم در انتخابات اشاره و تشریح کرد: اینکه مردم واقف باشند که انتخاب شان تاثیرگذار است و خروجی خوبی دارد می‌تواند در حضور حداکثری در انتخابات مؤثر باشد، انتخابات در ایران، سالم و همراه با امنیت برگزار و رأی مردم نیز حفظ می‌شود و سازمان‌های مختلف اطلاعاتی و امنیتی حاضر در محل انتخابات، اجازه تضییع حقوق مردم را نمی‌دهند، لذا همه اینها در کنار هم سبب می‌شود که مردم با شوق هر چه تمام‌تر در انتخابات، حضور حداکثری داشته باشند.
 
وی، امیدآفرینی را از دیگر راهکارهای افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ذکر کرد و گفت: در شرایط کنونی که با جنگ ترکیبی مواجه هستیم و با توجه به اهمیت برگزاری انتخابات سالم و پرشور، رسانه‌ها در عصر دیجیتال خیلی بهتر می‌توانند در تحقق امیدآفرینی و حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش ایفا کنند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی، رسانه‌های باید روایت‌گری صحیح از فضای انتخابات را برای مردم انجام دهند، لذا اگر مردم به دنبال تغییر هستند باید در انتخابات حضور یابند و خودشان، انتخاب اصلح داشته باشند.
 
نظری با تأکید بر اینکه تلاش برای جلوگیری از تضعیف اصل حفظ نهاد انتخابات مهم‌تر از نتیجه آن است، بیان داشت: با توجه به وضعیت بحرانی مردم غزه، همه به حضور مردم در انتخابات چشم دوخته‌اند، چراکه نتیجه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی در سرنوشت مردم غزه اثرگذار است، حضور در انتخابات، این پیام را به جهانیان مخابره می‌کند که مردم همچنان پشت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند.
 
وی با اشاره به تأکیدات مکرر و دعوت از مردم جهت حضور حداکثری در انتخابات گفت: اینکه شعار سر می‌دهیم «وای اگر خامنه‌ای، اذن جهادم دهد»، در روز انتخابات، میدان جهاد مهیاست لذا اذن جهاد صادر شده و باید به ندای مقام معظم رهبری لبیک گوییم. حتی باید با افرادی که راغب به شرکت در انتخابات نیستند به گفتگو بنشینیم و آنان را به حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق کنیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه انتخابات، راه‌حلی برای برطرف کردن مشکلات مردم است، افزود: با توجه به نقش انتخاب اصلح در رفع مشکلات و تنگناها، مردم باید نماینده مردمی را انتخاب کنند و نماینده‌ای را به مجلس بفرستند که قدرت چانه‌زنی داشته باشند، مجلس با تصویب یک قانون می‌تواند معیشت مردم را تغییر دهد.
 
 
نظری با تأکید بر اینکه قهر با صندوق آراء، مشکلات را دوچندان می‌کند، اضافه کرد: عدم حضور در انتخابات، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گستاخ‌تر می‌کند و سبب می‌شود تحریم‌ها افرایش یابد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از