حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

استاندار هرمزگان:

صنایع تبدیلی کشاورزی در هرمزگان راه‌اندازی شود

صنایع تبدیلی کشاورزی در هرمزگان راه‌اندازی شود

استاندار هرمزگان در بازدید از روند پیشرفت احیاء کارخانه‌های راکد بندرعباس، راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی در استان را دارای اهمیت چندبعدی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، روز جمعه ۱۸ خردادماه، با همراهی مدیران جهاد کشاورزی از روند احیاء کارخانه‌های راکد بندرعباس بازدید کرد.

استاندار هرمزگان تسریع در احیاء کارخانه‌های راکد را مهم برشمرد و گفت: صدور مجوز واحد صنعتی برابر است با راه‌اندازی و ایجاد شغل و احیاء واحدهای راکد در مسیر افزایش صنایع تبدیلی کشاورزی اقدام مهمی است که برای استان هم از نظر تکمیل زنجیره تولید هم به لحاظ ایجاد شغل، رونق بازار و تأثیرش بر اقتصاد و معیشت مردم اهمیت ویژه‌ای دارد.

مهدی دوستی ضمن بازدید از روند پیشرفت فیزیکی و نصب ماشین‌آلات کارخانه واحد تولید کود مایع در شهرک صنعتی شماره ۲ بندرعباس در خصوص مسائل مربوط به شروع کار این واحد صنعتی با مدیران مرتبط گفتگو کرد.

گفتنی است کارخانه تولید تکمیلی کود مایع کشاورزی جایگزین واحد راکد لبنیات، در حال راه‌اندازی است و تولید نسبی را آغاز کرده، پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده با تمام ظرفیت تولید داشته باشد و بیش از ۲۰ نفر را مشغول به کار کند.

کارخانه تولید انواع آرد، رشته، خمیر و خمیرمایه نیز جایگزین واحد راکد کاشی و سرامیک شده که با تکمیل ظرفیت تولید، بیش از ۱۷۰ نفر اشتغال را فراهم کرده است.

لازم به ذکر است احیاء کارخانه‌های راکد در دولت سیزدهم همواره مورد تأکید رئیس‌جمهور شهید بوده است که در هرمزگان نیز در اولویت برنامه‌های مهم و جاری استان قرار دارد و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی، طی سال گذشته چهار واحد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی احیا شده‌اند و امسال نیز چهار واحد دیگر در برنامه احیاء قرار دارند و فردا شنبه ۱۹ خرداد نیز مسائل مربوط به احیاء کارخانه‌های راکد به‌منظور رفع موانع، در نشستی تخصصی بررسی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از