خبر های امروز : 2
اجتماعی | - شماره خبر : 5388
1403-07-25 10:08 https://hormoz.ir/short/NYayl
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی هرمزگان:
رسانه‌ها، نقش غذای حلال را در جامعه تبیین کنند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان گفت: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در تبيين نقش غذای حلال در زندگی افراد به کمک دامپزشکی بشتابند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حمزه‌ای، در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش غذای حلال در زندگی انسان‌ها گفت: در روایات و فرمایشات هر یک از معصومین علیهم السلام، در رابطه با بحث غذای حلال اشاره شد است و این بیانگر نقش غذای حلال در زندگی انسان‌هاست.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام برای تبیین نقش غذای حلال به مردم و جامعه، گاهی مواقع وارد بازار می‌شدند و در کنار افرادی که به عرضه غذا می‌پرداختند قرار می‌گرفتند و بیشتر هم در بازار ماهی‌فروش‌های آن زمان حاضر می‌شدند و می‌فرمودند که آبزيان فاقد پولک حرام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان بیان کرد: همه این موارد بیانگر آن است که هروقت می‌خواهیم چیزی را تهیه کنیم عنایت داشته باشیم که این غذا حلال یا حرام است، رعایت این امر مهم، اولین وظیفه ما به عنوان یک مسلمان می‌باشد.

حمزه‌ای اضافه کرد: برای فرهنگ‌سازی غذای حلال در بین مردم و جامعه، پوستر و بروشورهایی را با مضمون معرفی اجزای حرام حیوانات حلال‌گوشت و همچنین آبزیانی که بعنوان آبزیان حرام در کمیته تخصصی به آنها پرداخته شده را طراحی و در مدارس، مساجد و سطح شهر توزیع شده است.

وی تأکید کرد: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در تبيين نقش غذای حلال در زندگی افراد به کمک دامپزشکی بشتابند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان، اجرای هشت مسابقه با موضوع نماز و امر به معروف و نهی از منکر ویژه خانواده‌های کارکنان، برگزاری ۶ نشست اعم از نشست‌های فرهنگی و بصیرتی ویژه پرسنل، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن در محل اداره کل با هدف ارتقای سطح علوم قرآنی کارکنان، و ... از جمله برنامه‌های درون‌سازمانی اداره‌کل دامپزشکی استان هرمزگان برشمرد.

منبع: روابط عمومی دامپزشکی هرمزگان 

انتهای خبر/

نظرات