حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

به میزبانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس برگزار شد؛

همایش گرامیداشت هفته محیط زیست در بندرعباس

همایش گرامیداشت هفته محیط زیست در بندرعباس

به مناسبت هفته جهانی محیط زیست و روز محیط‌بان، همایش گرامیداشتی به میزبانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، علیرضا جعفرپور صبح امروز در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار کرد: میزبانی از این همایش که به مناسبت روز جهانی محیط زیست و روز محیط‌بان، برگزار شد، مایه افتخار و مباهات است.

ده‌ها تن زباله در کوه گنو جمع‌آوری شد

وی از مشارکت خانواده‌های کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در پاکسازی سواحل خبر داد و افزود: توسط کارکنان این شرکت، ده‌ها تن زباله در کوه گنو جمع‌آوری شد.

 مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه دوستدار محیط زیست بوده، هستیم و خواهيم ماند، تأکید کرد: از همایش‌های مربوط به موضوع مهم محیط زیست، حمایت می‌کنیم.

جعفرپور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح طرح آمونیاک پرداخت و گفت: این طرح در مسیر و گذار انرژی جهان، طرح مهمی است که در واقع، آینده جهان و همچنین آینده انرژی آن به سمت تامین انرژی از منابع خورشیدی به پیش می‌رود و هزینه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی رو به کاهش است و حجم زیادی از سرمایه‌گذاری در دنیا در راستای تامین انرژی خورشیدی هزینه می‌شود.

در تلاشیم صنایع غرب بندرعباس به عنوان صنایع سبز شناخته شوند 

حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل محیط زیست هرمزگان، نیز در این همایش اظهار کرد: آلودگی‌های واحدهای صنعتی تاثیر بسزایی بر روی محیط زیست می‌گذارد، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، منطقه غرب بندرعباس به منطقه سبز تبدیل شود. 

وی افزود: پرسنل صنایع هرمزگان و شهروندان، هر کدامشان به نوعی در بهبود محیط زیست سهیم هستند. 

 مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به اقدامات شاخص محیط زیستی در دولت سیزدهم اظهار کرد: توجه ما به توسعه محیط زیست طبیعی است و در همین مقوله، تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام شده است.  

مسیحی تازیانی، به تدوین طرح‌های مدیریتی در مناطق حفاظتی اشاره کرد و گفت: تدوین طرح های مدیریتی، بیانگر شناسنامه یک منطقه است. 

 وی بیان داشت: با توجه به ضرورت ایجاد تعامل سازنده بین دانشگاه‌ها و اداره کل محیط زیست هرمزگان در راستای توسعه و بهبود فضای زیست محیطی، تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین دانشگاه هرمزگان و محیط زیست منعقد شده است. 

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با بیان اینکه تلاش‌مان بر این است که صنایع هرمزگان به عنوان صنایع سبز شناخته شود، افزود: تلاش در راستاي حفظ محیط زیست، وظیفه‌ای همگاني است و باید بکوشیم تا در این حوزه، نقش بسزایی ایفا کنیم.

در حاشیه این همایش، از خانواده‌های شهدای محیط‌بان تجلیل شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از