حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

ایام انتخابات فصل مسابقه خدمت است

ایام انتخابات فصل مسابقه خدمت است

امام‌جمعه بندرلنگه گفت: ایام انتخابات فصل مسابقه خدمت، گفت‌وشنود و مباحثه نامزدها و طرف‌داران آنها با یکدیگر است.

 به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شریفی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان بندر لنگه اظهار کرد: هر چه شرع مقدس بر انجام آسان ازدواج تأکید نمونده است ما در مقابل بر سخت کردن آن همت کرده‌ایم، پایان این رقابت‌ها چشم و هم‌چشمی‌ها کجاست؟ نتیجه سخت‌گیری‌های غیرمنطقی این می‌شود که کسی جرئت نکند به ازدواج نزدیک شود و پسرها و دخترها در خانه می‌مانند، موانع ازدواج صرفاً اقتصادی و معیشتی نیستند و موانع فرهنگی نیز بخش قابل‌توجهی از این مسئله را به خود اختصاص داده است موانع فرهنگی مانند: عادت‌ها، تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم‌چشمی‌ها، تجمل‌طلبی‌ها باید رسم و عادت ازدواج ساده و سبک و بی‌پیرایه در جامعه تبلیغ و حاکم باشد.

 
 وی مطرح کرد: ایام انتخابات فصل مسابقه خدمت، گفت‌وشنود و مباحثه نامزدها و طرف‌داران آنها با یکدیگر است آنچه در این عرصه مهم است رعایت اخلاق انتخاباتی از طرف نامزدها و طرف‌داران آنهاست در نارضایتی و انتقادات نباید تخریب و اهانت کرد تخریب فضای انتخابات را خراب می‌کند و سبب نفرت‌پراکنی می‌شود یکی از ملاک‌های انتخاب‌های اصلح توجه به اخلاق انتخاباتی است باید تبیین کرد نه تخریب.

 
 امام‌جمعه بندر لنگه گفت: در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود؛ اما در تخریب چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود این غلط است باید همه چیز در چارچوب نظام باشد در تبیین آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود؛ اما در تخریب قدرت تفکر و تصمیم‌گیری از مردم سلب می‌شود.

 
 شریفی بیان کرد: در تبیین گفتمان فرد نقد می‌شود؛ اما در تخریب خود شخص و عیوب فردی او مورد هجمه قرار می‌گیرد در تبیین انصاف رعایت می‌شود و نقاط قوت و ضعف با هم دیده می‌شود؛ اما در تخریب انصاف رعایت نمی‌شود و فقط به نقاط ضعف تأکید می‌شود.

 
 وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر حکیم انقلاب مدظله‌العالی شرکت در انتخابات مکمل تشییع و تجلیل از شهدای خدمت است شرکت در انتخابات یک واجب شرعی و ملی و تقویت‌کننده نظام و انقلاب و ناامیدکننده دشمنان و بدخواهان و منافقان است با شرکت در انتخابات در عمران و آبادی و کسب آبروی بیشتر برای کشور سهیم باشیم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از