حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهید ذاکری نانگی؛

خود را برای سختی‌ها و مشقت‌ها آماده سازید

خود را برای سختی‌ها و مشقت‌ها آماده سازید

شهید ذاکری نانگی در وصیت‌نامه‌اش بیان کرده است: خود را برای سختی‌ها، رنج‌ها و مشقت‌ها آماده سازید، زیرا راه اسلام در پیش گرفتن با رنج و مشقت همراه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حسن ذاکری نانگی چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۳۳۱ در روستای نانگ از توابع بندرعباس متولد شد. تحصیل را تا پایان دوره دبیرستان در بندرعباس سپری کرد و موفق به کسب مدرک دیپلم گردید.

وی سپس به خدمت سربازی فراخوانده شد. پس از پایان خدمت به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی همت گمارد و با تأسیس شرکتی به نام پَچوک نیروهای انقلابی و مخالف رژیم را در این شرکت سازمان‌دهی می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب از اولین عناصر تشکیل‌دهنده و عضو شورای فرماندهی سپاه بندرعباس گردید.

با آغاز جنگ تحمیلی بی‌درنگ در اولین روزهای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی با تشکیل اولین گروه اعزامی از بندرعباس به سوی مرزها شتافت تا در مقابل تعدی دشمن قد علم کند و در حالی‌که تنها ۵۳ روز از جنگ تحمیلی گذشته بود در مصاف با متجاوزان بعثی، جان خود را فدای دین و انقلاب و کشورش نمود و به فیض شهادت نائل آمد.

شهید ذاکری نانگی در بخشی از وصیت‌نامه‌اش آورده است: خود را برای سختی‌ها، رنج‌ها و مشقت‌ها آماده سازید، زیرا راه اسلام در پیش گرفتن با رنج و مشقت همراه است، اسلام را زنده کردن خون می‌خواهد، زیرا ممکن است در این راه، فرزندان و جوانان هم کشته شوند و این رنج‌ها به‌ شما، بهشت همیشه جاویدان عطا خواهد کرد و زندگی همیشه پایدار خواهید داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از