حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مسئول بسیج جامعه زنان هرمزگان:

حضرت زینب (س) پرستار ولایت و امامت است

حضرت زینب (س) پرستار ولایت و امامت است

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان با بیان اینکه حضرت زینب (س)، پرستار ولایت و امامت است، گفت: زینب کبری (س) نمونه‌ای بی‌بدیل از پرستاری را به تصویر کشید.

عصمت ناظری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «هرمز» ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار کرد: حضرت زینب(س)، پرستار ولایت و امامت و حافظ اسلام و تشیع بود و نقش بسیار مهمی در دوران امامت امام حسین(ع) و حضرت سجاد(ع) داشت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان افزود: حضرت زینب (س) به دلیل برخورداری از فضائل و مناقب والای انسانی مانند شرافت در نسب، علم، عبادت، عفت، شجاعت، صداقت، صبر و ... یکی از شخصیت‌های برجسته دظهرر طول تاریخ اسلام و الگویی منحصر به‌فرد برای همه مردان و زنان جهان در مبارزه با طاغوت می‌باشند.

 ناظری با اشاره به اینکه زنان بزرگ تاریخ اسلام، جایگاه ویژه‌ای نزد اهل بیت (ع) دارند، افزود: پیامبر (ص) هنگام ولادت حضرت زینب (س) فرمود: «علی (ع)، خودش زینت اهل دنیاست، اما این دختر به جایی می‌رسد که زینت پدر می‌شود».

وی ضمن تشریح فضایل اخلاقی حضرت زینب (س) اذعان داشت: این بانوی با عظمت علاوه بر ویژگی‌هایی مانند عفّت، صبر، عقیله بنی‌هاشم، و ....، نقش سرنوشت‌سازی در نهضت کربلا و حفظ این قیام عظیم داشت. 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان به دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به جایگاه حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از آن بانوی با عظمت به عنوان «معلّم رفتار اسلامیِ زن»، یاد کردند و بیان داشتند که زینب کبری (س)، نقش همسر، نقش مادر و نقش یک زن برجسته و ممتاز در خاندان پیغمبر را، در مدینه به بهترین وجه ایفاد کرده است.

 ناظری در ادامه افزود: مقام معظم رهبری همچنین حضرت زینب (س) را الگوی مردان و زنان بزرگ عالم می‌دانند و در این باره فرموده‌اند: «خطبه‌ فراموش نشدنی زینب کبری (س) در بازار کوفه یک حرف زدن معمولی نیست، اینجور نبود که یک عده مستمع جلوی حضرت زینب (س) نشسته باشند، گوش فرا داده باشند، او هم مثل یک خطیبی برای اینها خطبه بخواند؛ نه، یک عده دشمن، نیزه‌داران دشمن دور و برشان را گرفته‌اند؛ یک عده هم مردم مختلف‌الحال حضور داشتند؛ حضرت زینب کبری (س) با این عده‌ ناهمگون و غیر قابل اعتماد مواجه است، اما اینجور محکم حرف می‌زند. او زن تاریخ است؛ این زن است که الگوست؛ الگو برای همه‌ مردان بزرگ عالم و زنان بزرگ عالم».

وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری (س) الگوی پرستاران است، تصریح کرد: آن حضرت در شرایطی سخت، نمونه‌ای بی‌بدیل از پرستاری را به تصویر کشید و الگویی ناب برای پرستاران محسوب می‌شود.

  مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در پایان ابراز داشت: از این رو، روز ولادت حضرت زینب (س) که مظهر لطافت، رحمت، صبر و از خود گذشتگی است روز پرستار نامیده شده و آن حضرت در ایفای این وظیفه خطیر به گونه‌ای عمل کرد که مورد تأیید امام معصوم (ع) قرار گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از