حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

وقتی بسیج در محلات تحول‌آفرینی ایجاد می‌کند؛

تشکیل گردان برای ریشه‌کن‌کردن معضلات اجتماعی و فرهنگی

تشکیل گردان برای ریشه‌کن‌کردن معضلات اجتماعی و فرهنگی

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه(س) گفت: گردان حضرت رقیه(س) باهدف کارکردن ریشه‌ای در مسائل فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده و تاکنون شاهد تحول آفرینی محله شده‌ایم.

فرزانه ذاکری، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه(س) کرپان حوزه مقاومت بسیج حضرت ام‌کلثوم(س) بخش بمانی ناحیه سپاه سیریک در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: ترک اعتیاد بانوان، کلاس‌های مشاوره قبل از  ازدواج، برگزاری ازدواج آسان، کمک‌های نقدی، تهیه وسایل منزل برای نیازمندان، تست سلامت سالمندان منزل‌به‌منزل، برگزاری نمایشگاه عکس پیشگیری از اعتیاد از جمله اقدامات شاخص این پایگاه است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه(س) عنوان کرد: گردان حضرت رقیه(س) باهدف کارکردن ریشه‌ای تشکیل شده که اقداماتی از جمله ‌برگزاری کلاس‌های اخلاقی و فرهنگی دررابطه‌با حجاب و عفاف فعالیت انجام می‌شود و تابه‌حال خوشبختانه جواب مثبت و اثربخش از این برنامه‌ها داشته‌ایم.

تشکیل گردان برای ریشه‌کن‌کردن معضلات اجتماعی و فرهنگی

ذاکری با تأکید بر اینکه ما برای ریشه‌کن‌کردن آسیب‌های محله گردان حضرت رقیه (س) را راه‌اندازی کردیم، گفت: بچه‌های ۷تا ۱۴ سال از ریشه شروع به کار کردیم و بچه‌ها را از سن پایین مسئولیت‌پذیری را یاد می‌دهیم و آسیب‌های محله و جامعه را بهتر درک و شناسایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و آگاه‌سازی دختران بر مبنای گفتمان الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی است، مطرح کرد: کارگاه افزایش جمعیت و فرزندپروری، تجلیل از مادران که داری چهار فرزند به بالا هستند، کارگاه مشاوره آسیب‌های اجتماعی همراه با تست سلامت برای دختران نوجوان و جوان، واسطه‌گری خیر در امر ازدواج و کاهش طلاق، کلاس‌های تابستان طرح جوانه‌های صالحین (گردان حضرت رقیه (س))،  حضور در جشنواره سرود و کسب مقام‌های برتر، تشکیل گروهان تولید محتوا، کلاس‌های مشاوره برای دختران دانش‌آموز، حضور در مسابقات ورزشی شهرستانی، پاتوق‌های دورهمی و کافه گفتگو دخترانه با رویکرد تقویت هویت اسلامی نیز از جمله اقدامات پایگاه برای بسیجیان است.

 

تشکیل گردان برای ریشه‌کن‌کردن معضلات اجتماعی و فرهنگی

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه(س) با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پایگاه تصریح کرد: تشکیل گروه‌های سرود، شناسایی بسیجیان دارای استعداد در بحث حماسه‌خوانی و...نشست‌های جهاد تبیین، روشنگری و بصیرت‌افزایی، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی،  کارگاه‌های طرح ترنم بهشتی، آگاه‌سازی مادران دارای فرزند زیر ۶سال در مدارس و سطح محله، جشنواره مواد غذایی و هزینه جمع‌آوری‌شده کمک به مدرسه و دانش‌آموزان بی‌بضاعت و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست انجام می‌شود.

ذاکری با بیان اینکه بسیج به حوزه توسعه اشتغال، کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی نیز ورود کرده است، گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی، کلاس‌های آموزشی کمه‌زنی و زری‌بافی، ایجاد اشتغال‌زایی برای بانوان بدسرپرست وبی سرپرست با تهیه مواد اولیه برای پخت نان‌های محلی در خود محله انجام می‌شود.

 

تشکیل گردان برای ریشه‌کن‌کردن معضلات اجتماعی و فرهنگی

وی اظهار کرد: با کمک گروه جهادی حضرت ام‌البنین(س)، برای نوعروسان لباس‌های محلی درست می‌کنیم، (گلابتون‌دوزی روی لباس انجام می‌دهیم)، حضور در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و وام برای ایجاد مشاغل خانگی داده می‌شود.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه(س) تصریح کرد: باتوجه‌به ارزیابی عملکرد برنامه سال قبل و سال جاری و ارزیابی نمایشگاه اسوه  که در تمامی قرارگاه‌ها و کارگروه‌های سند اعتلای بسیج بسیجیان این پایگاه به‌خوبی نقش ایفا کرده بودند یکی از دلایل مهم در انتخاب پایگاه نمونه در جشنواره مالک‌اشتر است.
ذاکری با بیان اینکه پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه(س) در جشنواره مالک‌اشتر پایگاه نمونه شدند گفت: الگوی عملی‌بودن خواهران بسیجی در محلات و پایگاه مقاومت از لحاظ حجاب، عفاف، اشتغال‌زایی، کمک به محرومین و نیازمندان، تکمیل شورای پایگاه، به روزرسانی پرونده‌های بسیجیان، اجرای دقیق طرح‌های حیات طیبه، طرح‌های قرآنی، حلقات صالحین، حضور  پرشور و فعال بانوان در برنامه‌های ملی مذهبی، اجرا و طراحی دقیق غرفه عملکرد قرارگاهی پایگاه در نمایشگاه دستاوردهای بسیج، اجرای طرح‌های ابتکاری در پایگاه برای جذب دختران جوان به بسیج و افزایش سواد رسانه در خانواده‌ها از جمله دلایل منتخب شدن پایگاه ما در جشنواره مالک‌اشتر بود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از