حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/02/12 | 2024/05/01

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان مطرح کرد:

تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان هرمزگان

تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان هرمزگان

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز تداوم ناپایداری جوی و دریایی در مناطق شرقی، شرق تنگه هرمز، پاره‌ای از ارتفاعات مرکزی و شمالی استان مورد انتظار است.

مرضیه سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: طی امروز تداوم ناپایداری جوی و دریایی در مناطق شرقی، شرق تنگه هرمز، پاره‌ای از ارتفاعات مرکزی و شمالی استان مورد انتظار است.
 
 وی عنوان کرد: امروز از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان کاسته شده است. اما در مناطق شرقی استان تا اواخر وقت امروز بارش‌ها تداوم خواهد داشت. بارش‌ها در مناطق ذکر شده به‌صورت گذرا و موقتی رخ خواهد داد. 
 
کارشناس هواشناسی هرمزگان بیان کرد: طی این مدت باتوجه‌به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از ترددهای غیرضرور برون‌شهری و روستایی اجتناب گردد. 
 
سی‌سی‌پور تصریح کرد: دریا نیز طی امروز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی، نسبتاً مواج خواهد بود. بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر خواهد رسید. توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها به‌ویژه سبک و صیادی صورت پذیرد.
 
وی با بیان اینکه طی روز جمعه ۳۱ فروردین از سرعت وزش باد کاسته و شرایط جهت ترددهای دریایی مساعد خواهد شد، گفت: به لحاظ دمایی باتوجه‌به کاهش ابرناکی آسمان به‌تدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.
 
کارشناس هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: از ساعات ظهر روز شنبه یک اردیبهشت تا دوشنبه سه اردیبهشت با ورود یک موج بارشی جدید در مناطق شمالی، مرکزی، پاره‌ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش پینی می‌شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از