حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

از هفتم تا ۱۶ دی‌ماه؛

بندرعباس میزبان جشنواره ملی اقوام ایران است

بندرعباس میزبان جشنواره ملی اقوام ایران است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: جشنواره ملی اقوام ایران، سوغات و صنایع‌دستی در بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، محمد محسنی چهارشنبه ۶ دی‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره با همکاری فرمانداری و شهرداری بندرعباس روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه در بندرعباس افتتاح می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: جشنواره ملی اقوام ایران از هفتم تا ۱۶ دی‌ماه به مدت ۱۰ شب در محل پارک ساحلی غدیر (زیر پرچم) برگزار می‌شود. 

 وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در قالب ۲۵۰ غرفه محصولات خود در حوزه صنایع‌دستی، سوغات و خوراک را عرضه خواهند کرد، افزود: برپایی سیاه‌چادر و اجرای موسیقی سنتی اقوام از برنامه‌های جنبی این جشنواره است. 

محسنی اظهار کرد: این جشنواره در مدت برگزاری از ساعت ۱۶ تا ۲۴ پذیرای بازدید عموم خواهد بود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: فرهنگ اقوام نقش بسزایی در شکل‌گیری هویت و ارزش‌های ملی دارد و برپایی این‌گونه رویدادهای گردشگری می‌تواند فرهنگ، پیشینه و آداب‌ورسوم غنی اقوام مختلف را به نسل جدید معرفی کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از