حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

کارشناس آموزش دارالقرآن‌الکریم هرمزگان خبر داد:

برگزاری دوره تربیت‌ مربی آشنایی کودک با قرآن

برگزاری دوره تربیت‌ مربی آشنایی کودک با قرآن

کارشناس آموزش دارالقرآن الکریم هرمزگان گفت: دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم با هدف تربیت نیروهای متبحر در زمینه آموزش مفاهیم و معارف قرآنی به کودکان با حضور 83 نفر در بندرعباس برگزار شد.

خدیجه شهسواری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودک با قرآن کریم اظهار کرد: این دوره با موضوع کسب مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مربی حرفه‌ای پیش دبستانی در سطح شهرستان بندرعباس برگزار شده است.

 وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودک با قرآن کریم افزود: این دوره با هدف ایجاد زمینه یادگیری در مربیان پیش از دبستان به منظور تقویت مهارت‌های تدریس در فعالیت‌های قرآنی کودکان، تقویت انگیزه مربیان تجربی قرآن کریم جهت استمرار و تداوم دانش‌اندوزی در علوم قرآنی و همچنین لذت بردن کودکان از حضور در محضر قرآن کریم و یادگیری آن و انس و الفت با کلام الله مجید در شهر بندرعباس برگزار شد.

 کارشناس آموزش دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین گفت: سطح دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم با هدف تربیت نیروهای متبحر در زمینه آموزش مفاهیم و معارف قرآنی به کودکان چهار تا 6 سال طراحی شده است و مربیان قرآنی پس از شرکت در این دوره و اخذ گواهی آن، مجوز تدریس قرآن برای کودکان در مراکز مجاز از جمله موسسات و خانه‌های قرآن و عترت را خواهند داشت.

شهسواری با بیان اینکه دوره یادشده به مدت 130 ساعت آموزشی حضوری و غیر حضوری ویژه 83 نفر با همکاری موسسه قرآنی بهشت شهر بندرعباس برگزار شد، تصریح کرد: دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودک با قرآن کریم، یک دوره‌ آموزشی 6 ماهه با اعطای مدرک معتبر است که به صورت حضوری در بندرعباس برگزار شده و آزمون نهایی آن نیز در 29 تیرماه سال جاری با حضور معصومه بیاناتی، استاد این دوره برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت دوره تربیت مربی پیش دبستانی، تصریح کرد: پیش دبستانی دوره‌ حساس و بسیار قابل توجه است و کودکان در این دوره علاوه بر فراگیری اصول زندگی فردی و اجتماعی و تقویت مهارت‌های 12گانه برای ورود به مدرسه آماده می‌شوند.

کارشناس آموزش دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: در این دوره، اولین رکن که اهمیت بسیار زیادی دارد، مربی است، از آنجا که والدین به دنبال پیش دبستانی‌های حرفه‌ای با مربیان کارآزموده و حرفه‌ای هستند؛ مدیران مراکز پیش دبستانی نیز به دنبال مربیان حرفه‌ای هستند تا بتوانند بهترین و بیشترین بازدهی را برای نوآموزان و بالاترین رضایتمندی را از سمت والدین داشته باشند، لذا دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان بر آن شد تا دوره تربیت مربی پیش دبستانی را برای علاقمندان به این حوزه برگزار کند.

شهسواری در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود با برگزاری این دوره از نظر تخصصی و علمی مهارت‌های پایه‌های مربی کودک در زمینه آموزش قرآن کریم در مقطع پیش از دبستان را کسب نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از