حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/08 | 2024/04/27

Logo

سرنوشت بازی‌ها را دروازه‌بان‌ها تعیین می‌کنند؛

بحران دستکش‌ها در لیگ برتر

بحران دستکش‌ها در لیگ برتر

اشتباهات گلرها در لیگ برتر به اندازه‌ای غیر قابل پذیرش و هولناک بودند که بعید به نظر می‌رسد در بازی‌های گل کوچک محلی نیز آن را شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از راه دانا؛ هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال را باید هفته بحران دستکش‌ها نامید. هفته‌ای که در آن بیش از هر عملی این اشتباهات فاحش و کودکانه گلرها بود که به چشم آمد و البته سرنوشت نهایی بازی‌ها را رقم زد. اشتباهاتی حیرت انگیز که باورکردنی نبود. به ویژه اینکه این اشتباهات از سوی گلرهایی رقم خورد که در تمامی این سالها پیراهن تیم ملی را برتن داشته‌اند و یکی از آنها قریب به یک دهه است که قفس توری تیم ملی را به نام خود زده. گویی در یک لیگ محلی بازی می‌کنیم که انتخاب برای دروازه نفراتی هستند که از اینجا مانده و از آنجا رانده هستند و هر کسی را که اضافه آمده درون دروازه گذاشته‌ایم! چیزی شبیه بازی‌های گل کوچک محلی. با این وجود این اشتباهات به اندازه‌ای غیر قابل پذیرش و هولناک بودند که بعید به نظر می‌رسد در بازی‌های گل کوچک محلی نیز آن را شاهد باشیم.

علیرضا بیرانوند بزرگترین علامت سؤال این روزهای پرسپولیس است. مردی که دو ماه نا اممیدکننده را تجربه می‌کند که هیچ شباهتی به بیرانوند همیشگی ندارد. نخست در جام ملت‌ها بود که افول بیرو را دیدیم. مردی که در قطر تقریباً هیچ سیو نجات بخشی نداشت و هرگز نتوانست در قامت یک منجی ظاهر شود. اوج اشتباهات بیرانوند در بازی نیمه نهایی برابر قطر رخ داد جایی که برابر اکرم عفیف و معزعلی تنها یک تماشاگر بود.

بعد از جام ملت‌های آسیا او درون دروازه پرسپولیس روند نزولی خود را ادامه داد تا جایی که باید از آن به سقوط آزاد تعبیر کرد. او ابتدا در اراک از وسط زمین گل خورد تا عجیب‌ترین گل لیگ ثبت شود و پرسپولیس باخت را تجربه کند. سقوط بیرو اما باز هم ادامه دارد. او دیروز برابر فولاد اشتباهاتی مرتکب شد که حتی از گلرهای آماتور فوتبال محلات نیز بعید است. دروازه‌بانی که دروی صحنه گل نخست مثل یک گلر نابینا توپ را با دست به درون دروازه هل داد تا فولاد به یک گل بادآورده برسد. بیرانوند در صحنه گل دوم نیز خروجی عجیب و غریب و ناموفق داشت تا نقش اول اصلی هر دو گل دریافتی باشد. گلری که ثابت کرده این روزها فاصله چند صدکیلومتری با روزهای اوج دارد.

بازی سپاهان – پیکان که کلکسیون اشتباهات دروازه بان‌ها بود و در حالی که ناصری و پیام نیازمند در رقابت برای این بودند که چه کسی بیشتر سوتی می‌دهد، چهار گل روی اشتباه آن‌ها رد و بدل شد! در این میان عملکرد بیام نیازمند به اندازه‌ای فاجعه بار بود که ژوزه مورایس نیازمند خورد سبب شد که دیگر سپاهان کمر راست نکند و یک باخت فاجعه بار دیگر نصیب این تیم شده و سریال ناکامی‌های این تیم در لیگ برتر ادامه داشته باشد.

در بازی بازی نساجی – نفت آبادان نیز اشتباه فاحش گلرها سرنوشت بازی را تغییر داد. نساجی که چیزی به پیروزی حیاتی‌اش باقی نمانده بود و حتی می‌توانست این بازی را با برتری چند گله به پایان می‌برد، در دقایق پایانی سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کرد؛ آن هم به دلیل اشتباه فاحش و باورنکردنی علیرضا رضایی! دروازه بانی که روزگاری مدعی شماره یک استقلال بود و در استقلال هم چنین اشتباهاتی انجام داده بود و بزرگترین مشکلش اعتماد به نفس بیش از حدی است که دارد. توپی که نه سرعت و نه شتاب زیادی داشت را نتوانست به آغوش بکشد تا توپ به شکلی عجیب وارد دروازه‌اش شود.

با این روند نگران کننده به نظر می‌رسد بحران دستکش‌ها دوباره در لیگ برتر ایران شروع شده و بیش از هر مولفه‌ای چون تاکتیک و تکنیک این اشتباهات گلرهاست که نتایج بازی‌ها را تعیین می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از