حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان خبر داد::

ایجاد رشته‌های هوش مصنوعی در حوزه صنعت

ایجاد رشته‌های هوش مصنوعی در حوزه صنعت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: رشته‌های جدید همچون هوش مصنوعی و هوش هیجانی در حوزه صنعت و خدمات، با نگاه به بازار کار و بر اساس آمایش سرزمینی به رشته‌های موجود اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، محمد بذرافشان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سال ۱۴۰۲ قریب ۵۰ هزار نفر معادل ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف در سطح استان هرمزگان فرا گرفته‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از ۲۵۰ هزار نفر ساعت در ۴۰۰ آموزشگاه خصوصی و کارگاه‌های دولتی آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان همچنین با اشاره به فعالیت ۶۰ کارگاه دولتی در استان گفت: این کارگاه‌ها به صورت کاملا رایگان هم‌استانی‌ها قرار خواهد گرفت، بانضمام آموزشگاه‌های آزاد که در راستای تحقق شعار سال طبق فرمایش مقام معظم رهبری (افزایش تولید با مشارکت مردم) در استان فعالیت دارند.

بذرافشان ادامه داد: رشته‌های جدید همچون هوش مصنوعی و هوش هیجانی در حوزه صنعت و خدمات، با نگاه به بازار کار و بر اساس آمایش سرزمینی به رشته‌های موجود ۴۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان اضافه و آموزش‌های مهارتی ارایه خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳، بخش قابل توجهی از آموزش متعلق به حوزه بانوان است، گفت: استان هرمزگان در سال گذشته بین رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال، سهم قابل توجهی به خود اختصاص داده است که بسترسازی مناسب برای اشتغال نهفته‌ای که برای جوانان و نوجوانان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان بیان کرد: در سال جاری با نگاه تقاضامحوری آموزش، چتر حمایتی آموزش را بر روی ۱۹ گروه هدف در سراسر استان هرمزگان گسترده خواهیم کرد و در این راستا از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد بهره خواهیم برد.

بذرافشان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، با توجه به شعار سال، آمار ۴۰۰ آموزشگاه آزاد را به ۵۰۰ آموزشگاه افزایش دهیم، تحقق این امر مهم می‌تواند کمک شایانی به عملیاتی کردن شعار سال بکند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از