حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

وفاق ملی مجلس و دولت در انتخاب وزیران
امامان جمعه هرمزگان مطرح کردند:

وفاق ملی مجلس و دولت در انتخاب وزیران

امامان جمعه هرمزگان با اشاره به وفاق ملی مجلس و دولت در انتخاب وزیران گفتند: توصیه‌ها و فرمایشات رهبر عالیقدر انقلاب را چراغ راه و منشور حرکتی دولت دانستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ امامان جمعه هرمزگان با اشاره به وفاق ملی مجلس و دولت در انتخاب وزیران گفتند: توصیه‌ها و فرمایشات رهبر عالیقدر انقلاب را چراغ راه و منشور حرکتی دولت دانستند.

پدافند هوایی هرمزگان نبض هوایی کشور است

خطیب جمعه بندرعباس گفت: پدافند هوایی از قلمرو هوایی کشور، از زیرساخت‌های حیاتی کشور مانند صنایع، پالایشگاه و زیرساخت‌های حیاتی محافظت می‌کند و از عملیات هوایی پشتیبانی و پیشگیری از تنش‌ها را بر عهده دارد و امنیت هوایی ما را بالا می‌برد.

عبادی‌زاده عنوان کرد: کارهای بزرگی در هفته دولت انجام شد و تورم در دولت سیزدهم کاهش پیدا کرد و پروژه‌های بزرگ در کشور با سخت‌ترین شرایط متوقف نشد و مسکن ملی نیز متوقف نشد. اما باید ساخت مسکن به مردم واگذار شود و دولت به‌عنوان حمایت‌گر و نظارت‌گر باشد.

وی افزود: حضور ایران در مجامع بین‌المللی مانند بریکس، شانگهای، ایران برجسته شد و زیرساخت‌های در آموزش و امنیت داخلی ما شاهد ایمنی و امنیت در داخل کشور، اجرای طرح‌های محیط زیستی و پیشرفت در حوزه فن‌آوری و بیشتر کارهای که انجام شد.

اشتغال، دغدغه بزرگ و مطالبه مهم جوانان است

حجت‌لاسلام بارانی با تاکید بر همدلی و تعامل مجلس و دولت و تبریک انتخاب فرماندار رودان به عنوان فرماندار برتر استان در جشنواره شهید رجایی افزود: رودان سرشار از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ناب است که امیدوارم با تعامل قوا و کار کارشناسی و نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مردم استفاده شود.
خطیب جمعه رودان افزود: امروز اشتغال دغدغه بزرگ و مطالبه مهم جوانان است که باید به طور ویژه پیگیری شود؛ زیرا حل مسائل مهمی مانند ازدواج، مسکن، فرزندآوری نیز در گرو حل مشکل اشتغال جوانان خواهد بود.
 بارانی توصیه‌ها و فرمایشات رهبر عالیقدر انقلاب را چراغ راه و منشور حرکتی دولت دانسته و با تاکید بر قدرشناسی عملی دولتمردان از حمایت‌های رهبری اظهار امیدواری کرد: امیدواریم دولت محترم هم با صداقت گفتاری و کرداری و کار و تلاش شبانه‌روزی از حمایت‌های رهبری و ملت ایران قدرشناسی کنند و بدانند راز و رمز عاقبت بخیری در اطاعت صادقانه از این فقیه حکیم الهی است.
وی با اشاره به شفاف سازی رهبری پیرامون انتخاب وزرا، کابینه متعلق به شخص رئیس جمهور دانسته و ضمن تشکر از همکاری مجلس در تشکیل سریع کابینه بیان کرد: سرعت تشکیل دولت پس از شهادت رئیس جمهور عزیز فقید از حیث ساختاری توان و استحکام نظام اسلامی در عبور از بحران‌ها را به دنیا نشان داد.

تلاش‌های مدیران تداوم داشته باشد
 امام‌جمعه موقت بوموسی با بیان اینکه ما در ایام هفته دولت نیز هستیم گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای دولت رجایی و باهنر و شهید جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و خداقوت عرض می‌کنم خدمت مدیران خدمتگزار بوموسی که در این جزیره به مردم خدمت می‌کنند ان‌شاءالله که تلاش‌های مدیران تداوم داشته باشد.
حسنی در ادامه گفت: با تلاش فرماندار پرتلاش شهرستان شاهد سفر تأثیرگذار و پرخیروبرکت استاندار هرمزگان و به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جزیره بوموسی و افتتاح پروژه‌های عمرانی به برکت نظام جمهوری اسلامی و وجود بابرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی که همیشه در جلسات از بوموسی یاد می‌کنند در این هفته تحقیق یافت که در حقیقت خدمت خوبی برای شما مردم بود که در جزیره حضور دارید.
 وی گفت: در این سفر استاندار هرمزگان به جزیره ساختمان بندر که نقشی بسیار تأثیرگذار در امروز و فردا بوموسی دارد، پروژه‌های تأثیرگذار در حوزه ورزش و سالن آن، چندین پروژه در حوزه شهرداری و چند دستگاه در حوزه پزشکی با صرف ۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد و همچنین کلنگ‌زنی ساخت آب‌شیرین‌کن جدید و پسماند هم آغاز بکار کرد در این سفر ۶۳ مجوز صید داده شد به صیادان و کارت پایان خدمت برای پسران بوموسی داده شد همچنین از تخصیص ۵۰ میلیاردتومانی برای پرواز داده شد.

تولید ملی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  امام‌جمعه حاجی‌آباد با گرامی داشت هفته دولت گفت: شهید آیت‌الله رئیسی هم مانند شهید رجایی و شهید باهنر از لحظه‌لحظه فرصتی که برای خدمت به مردم داشت استفاده کرد و سفرهای زیادی به کشورهای مختلف برای توسعه واردات و صادرات کشور داشتند و تلاش کردند که ایران اسلامی رونق بگیرد و بیش‌ازپیش پیشرفت کند و همچنین سفرهای استانی بسیاری داشتند تا به مردم مناطق محروم خدمت کنند که اینها برای همه مسئولان درس است که قدر فرصتی که خداوند متعال برای خدمت به مردم به آنها عنایت فرموده است را بدانند و مانند شهیدان رجایی و باهنر با خدمت به مردم ماندگار شوند.
 
 حجت‌الاسلام دُری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: دولت چهاردهم باید از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های انسانی در کشور بهترین استفاده را ببرد و مسئولان جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پر انگیزه را برای ارگان‌های مختلف کشور انتخاب و منصوب کنند، مسئولان انقلابی که دلسوز مردم باشند و شبانه‌روز با حضور در بین مردم برای برطرف‌کردن مشکلات کشور تلاش کنند.
 
 امام‌جمعه حاجی‌آباد افزود: مقام معظم رهبری بر تولید ملی به‌عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور تأکید داشتند که باید توجه ویژه‌ای به این تولیدات داخلی شود و امیدواریم مسئولین بیش‌ازپیش به این موردتوجه ویژه داشته باشند.

خدمت‌رسانی به ۴۰۰ هزار زائر در پارسیان

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل‌نیا در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته پارسیان اظهار کرد: مردم مسلمان دو ماه با انجام کارهای خیر از قبیل: اطعام، انفاق، مهمان‌نوازی، گره‌گشایی از کار گرفتاران، ترویج نام و سیره اولیا خدا، عزاداری بر مصائب اهل‌بیت، زیارت سیدالشهدا و خدمت به زائران مشغول تعظیم شعائر الله بودند.

 اسماعیل‌نیا ادامه داد: مردم کریم و مؤمن پارسیان در حدود ۲۵ روز خدمت به زائران امام حسین در پنج موکب روستاهای بوچیر، چهواز، عمانی و دو موکب شهر پارسیان به حدود ۴۰۰ هزار نفر زائر امام حسین (ع) از هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و برخی کشورهای همسایه در مسیر رفت و برگشت خدمت‌رسان کردند؛ خدمت‌رسانی تغذیه، اسکان، کارهای فرهنگی برای کودکان و... با برنامه‌ریزی خیلی بود انجام شد.
 وی افزود: مجدداً بر خود لازم می‌دانم از تک‌تک زنان و مردان، طوایف و محلات، خصوصاً مردم روستاهای بوچیر، چهواز، عمانی و شهر پارسیان، منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر، شهرداری، دهیاری‌ها، فرمانداری، سپاه شهرستان، ناوتیپ، فراجا، بسیجیان عزیز، همه موکب داران و خیرین برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله (ع) تشکر کنم.

دولت در انتخاب مدیران به کارآمدی توجه کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه جزیره کیش اظهار کرد: برای نقد دولت باید فرصت داد تا خروجی اقدامات و انتخابات نمایان شود و نباید از دایره انصاف خارج شد.
 
 وی همدلی دولت و مجلس را یک فرصت کم‌نظیر برای خدمت دانست و اظهار کرد: دولت در انتخاب مدیران به کارآمدی آنان توجه کند.
 
 امام‌جمعه کیش ادامه داد: دولت چهاردهم در شرایط سخت بین‌المللی روی کارآمد و امیدواریم با خدمت شبانه‌روزی مسیر توسعه کشور را هموار و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.
 
 وی اصلاح سیستم بانکی کشور را ضروری دانست و گفت: بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور در گرو اصلاحات سیستم بانکی است.
 
 بی‌نیاز با تأکید بر اینکه اجرای بانکداری اسلامی برای توسعه اقتصادی ضروری است، اظهار کرد: اجرای بانکداری اسلامی منجر به نجات اقتصاد کشور خواهد شد.
 
 وی در بخشی دیگری از سخنان خود، تنها راه مقابله با استکبار جهانی را مقاومت عنوان کرد و افزود: دشمن نشان داد که برای رسیدن به اهداف و منافع خود از هیچ جنایتی علیه بشریت دریغ نخواهد کرد.

انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از