حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

فرماندار شهرستان قشم:

برق ادارات پرمصرف در قشم قطع می‌شود

برق ادارات پرمصرف در قشم قطع می‌شود

فرماندار شهرستان قشم با اشاره به تغییر ساعت کاری به منظور کمک به کاهش مصرف برق، گفت: برق ادارات پرمصرف در این شهرستان قطع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، محمد محمدحسینی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف برق و حساسیت ویژه مدیران و کارمندان در کاهش میزان مصرف، اظهار داشت: براساس مصوبه هیأت دولت، با گرم شدن هوا و افزایش مصرف انرژی، ساعت کار ادارات از چهارشنبه ۱۶ خرداد ، کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح برای صرفه‌جویی در مصرف برق در سراسر کشور از جمله هرمزگان و شهرستان قشم اجرایی شده، افزود: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل، برق ادارات، سازمان‌ها و نهادهای پرمصرف شهرستان برابر ضوابط قطع می‌شود.

فرماندار قشم تاکید کرد: طبق مصوبه هیات دولت، دمای محیط در ادارات باید در دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه تنظیم شود.

 محمدحسینی با اشاره به گرمای هوا و مصرف بالای برق، ابراز داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو و شرکت برق، ادارات و نهادها و سازمان‌های دولتی موظفند در ساعات کاری میزان مصرف برق خود را ۴۰ درصد و در ساعات گرم و اوج مصرف ۷۰ درصد کاهش دهند.

وی با تاکید بر لزوم پیشگامی مسوولان و دستگاه‌های متبوع در رعایت الگوی مصرف به منظور کمک به صرفه‌جویی در مصرف و گذر از شرایط گرمایی تابستان، اضافه کرد: مدیران ادارات و نهادهای دولتی پس از پایان ساعت کاری با اطمینان از خاموش بودن کلیه تجهیزات برقی مرکز ، به جز تجهیزات امنیتی شامل دوربین‌ها و دزدگیرها در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از